Skip to main content

Regio 3205 ook niet aangesloten.

Mail die we kregen was:

KPN NetwerkNL Glasvezel CRM:0240766

Geachte heer/mevrouw  Mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Als netwerkbeheeder zijn wij klaar met onze werkzaamheden.

Wil u uw diensten ontvangen over het nieuwe glasvezelnetwerk in uw woning, dan kunt u bij uw provider uw huidige abonnement omzetten naar een glasvezelabonnement.

Er zal dan een monteur van uw provider KPN langskomen om het nodige aan te sluiten op het glasvezelaansluitpunt in uw meterkast.

Uw provider is KPN.

U kunt hen bereiken via: 0800-0402

https://www.kpn.com/

Ik hoop u hierbij te hebben geïnformeerd.

 

Hier voorafgaande was de aansluiting van glasvezel in de meterkast en niet zoals doorgegeven dat de internet verbinding in de woonkamer zit. Maar ze mochten niet verder dan 1 meter het kruipluik in, waarom dan de vraag waar de verbinding zit? Geen idee hoe het aangesloten moet worden, in de meterkast of hal zit geen stopcontact. Heb 1x gebeld maar als het verplaatst moest worden was er een kostenplaatje van 300 euro. Er werd beloofd dat vaste klanten niets hoefden te betalen en het automatisch werd omgezet. Ik ga er niet voor betalen, dan blijft het maar zoals het is.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

@Diny1956 

Ik ben bang dat dit forum niet de juiste plek is om uw ontevreden over de plaatsing van de FTU te melden. Dit kunt u het best melden bij KPN NetwerkNL zelf.

 

Om het simpel te zeggen "huurt” KPN de glasvezel bij KPN NetwerkNL. Dit forum is voor de Service provider KPN.

 


Je kunt zelf vanuit de meterkast vanaf het glasvezelmodem met een kabel naar beneden de kruipruimte in en dan in de woonkamer weer omhoog komen. Kun je daar de Experiabox aansluiten.


Uhhh ik ben 64.....zie je mij in een kruipruimte:rolling_eyes: ik vind het allemaal krom. Maar goed, ik laat t bij wat het is en weet genoeg.


Dan laat je iemand anders het doen. Een installateur ofzo.


@Diny1956 Welkom op het forum. Ik begrijp dat er glasvezel aangesloten is in je woning en dat dit in je meterkast gedaan is. Dit terwijl de aansluiting eerder in de woonkamer zat, klopt dat? En daar kan nu geen modem geplaatst kworden omdat er geen stopcontact zit, klopt dat ook? 

Het klopt inderdaad dat overstappen naar glasvezel voor bestaande klanten meestal gratis is, we praten dan over de overgang van een koperaansluiting(oudere verbindingen) naar een glasvezelaansluiting(nieuwere verbinding). Het plaatsen en verplaatsen van glasvezelaansluiting gebeurt door

KPN netwerk, Met hen zal je contact gehad hebben over de kosten. Hier heb ik helaas geen zicht op. KPN netwerk en KPN als provider zijn 2 losstaande bedrijven en ik heb geen inzicht in hun gegevens. 

Je hebt in dit geval eigenlijk 3 keuzes. 

  1. Je kiest er voor de situatie te laten zoals hij is, dan hoef je dus niets te doen.
  2. Je kiest er voor in de buurt van de meterkast een stopcontact te plaatsen, zodat de aansluiting alsnog daar kan plaatsvinden. Daarvoor zou eventueel een installatiemonteur uit de buurt kunnen worden ingezet.
  3. Je kiest er voor om toch het punt te laten verplaatsen om je toch wel erg graag glasvezel wil. Hiervoor zou je dan contact op kunnen nemen met mijn collega’s van KPN netwerk.

Het is KPN die mij doorstuurde naar kpnnetwerk .nl Het is kpn die zei dat daar een prijskaartje aanzat, 300 euro om de boel te verplaatsen. Voor plaatsing van het kastje heb ik gezegt dat de internetverbinding in de woonkamer zit, NIET in de meterkast. Nu zei die man dat ze niet verder het kruipluik in mochten dan 1 meter. Waarom de vraag dan, waar zit u internetverbinding? In de woonkamer of in de meterkast? Zeg dan, we kunnen het alleen in de meterkast plaatsen. Via email laat kpnnetwerk.nl weten dat hun werkzaamheden klaar zijn en dat we verder contact moeten opnemen met onze provider KPN. We gaan proberen om een stopcontact aan le leggen en dat is genoeg? Nu alles verder in de woonkamer zit?

 

 


@Diny1956 Waarom de vraag over de locatie in dit geval gesteld wordt durf ik niet te zeggen. Is er wel contact geweest met KPN netwerk?

Wat ik begrijp is dat de glasvezelaansluiting nu in de meterkast geplaatst zit. Stel dat het lukt om hier een stopcontact in de buurt te plaatsen dan kan er inderdaad een monteur van KPN langskomen om het glasvezelpunt af te monteren. De Experiabox kan dan in de meterkast geplaatst worden.

Je geeft aan dat alles nu in de woonkamer zit, wat bedoel je met alles in dit geval? 


Daar bedoelde ik inderdaad de experiabox mee, dus het internet. En ja, kpn netwerk heeft ons naar KPN doorgestuurd, ik hoor meer mensen met deze klacht, KPNNetwerk heeft niet zo'n zin in onder de vloer te kruipen en maken zich daar makkelijk van af. Onwil meer is het niet. Laat KPN 


Laat KPN uitkijken met wie ze in zee gaan. Heb nooit problemen gehad maar nu door zulke gasten wel.

We gaan even op zoek naar iemand die ons kan helpen met een stopcontact .