Skip to main content

Hi, 

Ik heb een experiabox 10 die ik gebruik voor wifi op de begane grond. Mijn werkkamer is echter op de eerste verdieping en de wifi is over het algemeen betrouwbaar maar niet voldoende betrouwbaar om overleg te hebben (wat ik in deze tijd regelmatig heb). Ik heb een wifiversterker maar ook die is niet voldoende betrouwbaar. Ik zou eigenlijk het liefst een ethernetkabel gebruiken naar mijn Mac, maar ik woon in een huurhuis en wil dus niet hoeven boren in plafonds of iets dergelijks. Wat is de goedkoopste oplossing voor mijn probleem?

 

Bij voorbaat dank voor het meedenken!

 

Groet, 

 

Martijn

Een kabel netjes langs de trap omhoog leggen.


Hi Nick, 

 

thanks voor je snelle reactie. Helaas ligt de trap heel onhandig t.o.v. het wifipunt en mijn werkkamer. Ik hoopte dat er een oplossing is in de trant van een extra router aanschaffen, modem oid. Maar ik vermoed dat dit dan snel in de papieren loopt?

 

Groet, 


Martijn


Hallo @MartijnM1 , je zou een powerlineset aan kunnen schaffen dan heb je internet via je stroomnetwerk. 1 punt sluit je op je modem aan, je moet wel een vrij stopcontact in de meterkast hebben en 1 punt sluit je op een vrij stopcontact in je werkkamer aan en met de bijgeleverde LAN-kabel kun je je pc verbinden.

Zie onderstaande link voor een voorbeeld dat je in de KPN webshopkan kopen of in de lokale KPN-winkel:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/?pos=908


Hi Nick, 

 

thanks voor je snelle reactie. Helaas ligt de trap heel onhandig t.o.v. het wifipunt en mijn werkkamer. Ik hoopte dat er een oplossing is in de trant van een extra router aanschaffen, modem oid.

Ja, een WiFi versterker dus. Die heeft u al zegt u, en dat werkt niet voldoende. 


Helder Jan en Nick, 

 

dank jullie. Laatste vraag dan: ik vermoed dat zo’n access point mijn probleem ook niet verhelpt (aangezien ik die overal terug zie komen als oplossing bij zwakke wifi)?

 

Groet, 

 

Martijn


U heeft al een wifi versterker die niet afdoende helpt, en een utp kabel trekken is geen optie dan blijft als enige de DWS combi over. Die heeft ook soms z’n beperkingen maar meer keuze is er m.i. niet.


Ik zou eigenlijk het liefst een ethernetkabel gebruiken naar mijn Mac, maar ik woon in een huurhuis en wil dus niet hoeven boren in plafonds of iets dergelijks.

Ik woon ook in een huurhuis, maar heb dat hier toch echt wel gedaan. Het is een verbetering, ook als je verhuist en er een andere bewoner komt. Lijkt me niet dat een nieuwe bewoner daar bezwaar tegen kan hebben als die “betere” netwerk opties aantreft dan eigenlijk voorzien.

Vooral als je het allemaal netjes uitvoert met bijv. kabelgootjes, of anders misschien via reeds aanwezige “loze” leidingen die er mogelijk nu ook al kunnen liggen?

Je kunt het voor de zekerheid ook bij de huisbaas vragen of er bezwaar tegen is?


Goedemiddag @MartijnM1 en welkom hier op het KPN forum!

 

Leuk om te zien dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en dat de community je ook al van de nodige informatie heeft voorzien. Ik zie dat je hele goede tips hebt gekregen en hoop oprecht dat je hier wat mee kan. Mocht je nog verdere of aanvullende vragen hebben laat het ons dan vooral weten :)


Reageer