Skip to main content

Ik heb ook net een soortgelijke ontdekking gedaan: in september ben ik “overgestapt” van Telfort naar KPN en tegelijkertijd op glasvezel gegaan.

Nu zie ik dat ik 2 maandelijkse facturen ontvang en betaal: een rond 18de voor de glasvezel en een rond de 26de voor de oude Telfort.

Ik heb ook 2 klantnummers en 2 KPN IDs, gekoppeld aan 2 email adressen.

 

Ik zou ook graag met iemand van KPN erover willen praten, aub.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

Wat staat er bij die facturen op het 2de blad?


Boven de nieuwe, en daaronder de oude abonnement:

 

Klantnummers zijn ook verschillend.


Hier moet een KPN medewerker naar kijken. Want hier klopt volgens mij geen mallemoer van.


Hi @banshee2020, wat een gekke situatie. Dit ga ik voor je nakijken. Wil je je postcode, huisnummer en naam op het contract nog invullen in je profiel? Dan heb ik een volledige verificatie en kan ik aan de slag. 


Hi, ik heb mijn gegevens aangevuld.


Dank je wel, @banshee2020. Ik zie dat je 28 november ook al met ons gebeld had. Je gaf aan dat graag wilde overstappen van Telfort naar KPN en dat je daarom gebruikt maakte van de overstapservice. Die overstapservice is helaas niet terug te vinden in de bevestiging. Daarom is je abonnement bij KPN gestart zonder dat het abonnement bij Telfort werd beëindigd. De opzeg-afdeling noemt dat je Telfort-abonnement nu is opgezegd met 1 maand opzegtermijn en niet per direct omdat de overstapservice niet in de bevestiging staat. Je hebt dan nog 1 maand dubbele kosten. De opzeg-afdeling wilde je niet tegemoet komen hierin, ik vind dit wel erg volgens de regels. Ik wil graag de helft van de maandbedrag van je Telfort-abonnement vergoeden. Dat komt neer op € 17,12. Ik hoor graag of je akkoord bent met deze vergoeding. Ik voer het dan door zodat je het op de eerstvolgende factuur terugziet. 


Hi Job,

Ten eerste bedankt dat je de zaak hebt nagekeken.

 

Ten tweede, ik zit zonder de Telfort modem sinds 14/9/2020: de monteur kwam die dag de glasvezel verloopstuk en de KPN Box 12 installeren, en heeft de oude modem van Telfort (Experia V8 denk ik?) meegenomen, zodat ik het niet terug hoefde te sturen.

 


Ah dat verandert de zaak dan wel even. Ik heb even overleg gepleegd omdat het nogal een aparte situatie is. Je maakte geen gebruik van de overstapservice zoals staat in je bevestiging, maar kan me goed voorstellen dat je dacht dat dat wel het geval was toen de monteur je Telfortmodem meenam op 14-9. Aan de andere kant heb je ook een stukje eigen verantwoordelijkheid om je bevestiging te checken en had je op de afschriften als eerder kunnen zien dat het Telfort-abonnement nog liep. Alles bij elkaar genomen wil ik je de volgende vergoeding aanbieden € 34,25 (1 maand opzegtermijn lopend van 28-11 t/m 28-12) + € 42,- (kosten voor de helft van de periode 14-9 t/m 27-11). Dit maakt samen € 76,25. Ik hoor graag of je hiermee akkoord bent!


Hi Job,

Over de overstap vind ik dat er verwarring is ontstaan door de eerste mail van de website waar ik me had aangemeld voor de abonnement:

Daar staat gewoon Overstapservice: Telfort; daarnaast heb ik geen aanmeldingskosten (25 EUR) betaald omdat ik binnen hetzelfde provider blijft (Telfort=KPN) en vandaar misschien komt dat er geen overstapservice is geregeld, in de orderbevestiging mail.

Ik denk dat er gewoon een administratieve fout is gebeurd: ik wilde mijn abonnement upgraden naar glasvezel en zag dat dat mogelijk was binnen KPN, met een mooie aanbieding, en verwachtte dat het soepel zou gaan.

 

Ik vind dat alle kosten voor de TFT abonnement vanaf 15/9/2020 vergoed moeten worden, ik zat toch zonder Telfort modem?
Die kosten zijn ongeveer 3x 34,25 = 102,75 (facturen van 23/9, 23/10 en 23/11) en de dagen van 15/9 tot 23/9: 34,25 x 12 / 365 x 8 = 9 EUR; totaal 111,75. En hopelijk op 23/12 wordt er geen factuur meer verstuurd.

 


Goed dat je dit even stuurt! Dit is de mail die je direct ontvangt na het invoeren van de bestelling. Een dag later heb je de bevestiging ontvangen en daarop staat dat er geen overstapservice is, terwijl dat in de mail van de dag ervoor wel staat. Er lijkt dan iets mis te gaan met de koppeling inderdaad. Sorry hiervoor. Je hebt recht op een volledige vergoeding. Dit wordt dus:

€ 34,25 (1 maand opzegtermijn lopend van 28-11 t/m 28-12) +

€ 84,- (kosten voor de periode 14-9 t/m 27-11) =

€ 118,25

Als je hiermee akkoord gaat dan hoor ik het graag. Ik voer het dan voor je door zodat het zichtbaar wordt op je eerstvolgende factuur. De opzegging van het Telfort-abonnement staat er nu goed in. Op de factuur van 23-11 betaal je de periode 23-11 t/m 22-12. Er zal op 23 december nog 1 factuur komen waarin je betaalt voor de periode 23-12 t/m 22-1. Dit komt omdat we werken met een automatisch facturatiesysteem. Dit systeem brengt de komende maand in rekening, als blijkt dat er een opzegging is geweest dan komt er ook automatisch een slotfactuur waarin je het teveel betaalde geld terugkrijgt. Op die sloffactuur zal je dus de periode 29-12 t/m 22-1 terugkrijgen. Nu loopt het met de vergoeding allemaal iets anders dus ik zal even noemen wat je nu kan verwachten:

23-12 factuur met daarop:

  • Kosten over periode 23-12 t/m 22-1
  • Vergoeding van € 118,25

Binnen 2-3 weken na de opzegdatum 28-12 een slotfactuur met daarop:

  • Vergoeding voor het teveel betaalde geld over de periode 29-12 t/m 22-1

Op deze manier is er dus een volledige vergoeding over de periode 14-9 t/m de laatste factuurperiode die eindigt op 22-1. Ik hoor dus graag of ik de vergoeding van € 118,25 mag doorvoeren. Sorry nogmaals dat dit fout is gegaan!


Het moet inderdaad iets mis zijn gegaan met de koppeling tussen de eerste email (die niet in het systeem stond volgens de eerste chat) en de orderbevestiging.

Ik zou zeggen: eind goed, alles goed.

 

Ik ben tevreden dat wij eruit zijn en accepteert graag de oplossing.

Dankjewel voor het geduld, Job.


Nee klopt, die eerste mail is puur een overzicht van je bestelling. Die kunnen wij niet terugvinden, het eerste wat wij zien is de orderbevestiging die later verscheen. Eind goed, al goed inderdaad! De vergoeding bedraagt meer dan € 100,- dus ik kan het helaas niet zelf doorvoeren. Ik heb het nu bij een meerdere gelegd, hij gaat het inleggen. Een fijne dag verder!


Hier ben ik alweer, @banshee2020. Mijn collega heeft zojuist de vergoeding doorgevoerd. Hierbij dus de bevestiging dat het op je eerstvolgende factuur staat. Alvast een fijne avond gewenst :smile:


Dankjewel, inxgelijks 😄