Skip to main content

Ik moet dit eindelijk kwijt !!!!!!

al weken zit ik in een huis van  ongeveer 100 m2 en ik kan niet overal wifi krijgen rarara in de woonkamer krijg ik maximaal 20 mb. . telefonisch werd ik geadviseerd om een WIFI versterker aan te schaffen dus €100 extra  maar probleem blijft hat zelfde  eerder had ik al wandcontact aansluiting moeten aanschaffen weer € 100 . daarna kreeg ik van en monteur te horen dat de wandcontacten niet deugden . iTV hapert de hele dag alleen maar bufferen. En oh ja wel kan ik voor een monteur vragen kost me € 50 . Wel moet ik erbij zeggen dat de facturen trouw binnen komen  en dan vraag ik me af of ik moet betalen voor een service die ik niet kan krijgen. Ik weet dat ik geen antwoord krijgt ivm Corona whahahaha mooie Ekskuus om geen service te bieden. Raar is het wel dat de automatische betalingen geen last  hebben van de Corona gedoe. Ik verwacht daarom geen verbetering en dus moet ik op zoek gaan naar een provider die mij wel service kan bieden

 

Hallo @chioam hoe is de tv-decoder aangesloten? Rechtstreeks met een LAN-kabel op het modem of anderszins?

Wifi blijft een heikel punt en is geen algemeen advies voor te geven, behalve dat bekabeld werken de voorkeur heeft boven draadloos, is stabieler en veiliger.

Welke snelheid heb je bij je abo? Glasvezel of xDSL?

 


Hoi JanD

Mijn tv decoder is bekabeld daar heb ik meestal geen problemen mee . Mijn roblemen zitten in de WIFI 10 meter van e Experia modem vandaan dat is voor mij onbegrijpelijk. En ook op de versterker aanbevolen door KPN  geeft ook de  zelde snelheid onder de 30 Mbs. Wij hebben nog geen glasvezel hier .


Hallo @chioam , ik vroeg je in een eerdere reactie welke snelheid behoort bij je abonnement en welke snelheid behaal je bekabeld gemeten met 1 pc rechtstreeks op het modem en alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Als je draadloos iets minder dan 30Mbit/s haalt lijkt me dat een prima waarde.

 


Hoi JanD 

volgens KPN moet ik 100Mbs halen  dus ik begrijp het niet . met de testtool zie ik in de woonkamer naast de modem  ± 30 en 10 meter verder 20 of minder.

dus ook met WI FI Versterker ..

Volgens mij is dat niet normaal wwant na een bezoek van een montuet vorig jaar kreeg ik wel 100Mbs


Maar welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Niet via WiFi dus...


1000/1000 (Mbps) zie ik staan 


Hallo @chioam , de snelheid meet je als volgt:

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Ik weet niet waar je 1000/1000 ziet staan.

Die 100Mbit/s is de bekabelde snelheid die je op 1 computer moet kunnen halen.

 


https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/09811910-9e71-11ea-977d-f53c69da52be


Is de wifi op ál je apparaten 10 meter v.d. Experiabox niet goed? Of heb je het nog niet gecheckt op meerdere apparaten.

(bij mijn buurvrouw bleek indertijd de wifi-antenne van de computer defect)


Ik woon begane grond in 100vierkante meter huis en al mijn apparaten staan niet verder dan 10 meter van de modem en op allemaal heb ik problemen met de wifi online tv kijken is dramatisch om de 10 minuten gaat het bufferen HOPELOOS


https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/09811910-9e71-11ea-977d-f53c69da52be

Perfecte verbinding, niks mis mee.

Als je pc gaat bufferen bij online tv kijken lijkt het me meer dat de pc het niet aan kan.

Gewoon tv kijken via de decoder geeft geen problemen denk ik?

Bij voorkeur alles bekabeld doen, is veiliger, sneller en degelijker.

Accesspoints om de wifi te verbeteren sluit je bij voorkeur bekabeld aan op het modem.

 


Welke Experiabox heb je?

Als je niet verder dan 20 meter v.d. box komt is een extra wifi accesspoint zelfs af te raden.


Hoe is de Experiabox geplaatst? Staat die in een kast ofzo?


Hoi Chioam, welkom op het forum! Als jij bekabeld 122 Mbit haalt, dan zou ik verwachten dat je met wifi ook zeker meer kunt halen dan 10 Mbit. In een huis van 100m2 zou ik niet overal goede wifi verwachten, maar als jij eigenlijk steeds in een straal van ongeveer 10m om de Experia Box zit, dan moet het te verbeteren zijn. Ik ben dan ook heel benieuwd welke Experia Box je hebt, en waar in huis deze staat.


Hoi Chioam, welkom op het forum! Als jij bekabeld 122 Mbit haalt, dan zou ik verwachten dat je met wifi ook zeker meer kunt halen dan 10 Mbit. In een huis van 100m2 zou ik niet overal goede wifi verwachten, maar als jij eigenlijk steeds in een straal van ongeveer 10m om de Experia Box zit, dan moet het te verbeteren zijn. Ik ben dan ook heel benieuwd welke Experia Box je hebt, en waar in huis deze staat.

 

Je hebt niet meer gereageerd, Chioam. Dan ga ik er vanuit dat de wifi nu goed is. Mocht je toch nog steeds problemen hebben, reageer alsnog en beantwoord de eerder gestelde vragen. Dan kunnen we verder meedenken.


Hoi Erik

bedankt voor je reactie, wat ik zo vervelend vind is dat ik zoveel heb aangeschaft via KPN op aanraden van hen o.a. WiFi versterker , alsook draadloos aansluitingen via stopcontact en nu word ik geadviseerd om weer kabels door mijn hele huis te trekken. Dus na €200 te hebben uitgegeven blijken die apparaten toch niet te werken.Ik heb nog steeds last van wegvallende WiFi en de draadloos via stopcontacten werkt alleen in bepaalde delen van mijn huis , en niemand die mij uit kan leggen waar het aan zit  .

Silvio


Mogenlijk heeft u 3 fasen in huis. Een draadloze verbindingsset werkt alleen als beide in een stopcontact zitten die aangesloten is op dezelfde fase.


Hoe is de Experiabox geplaatst? Staat die in een kast ofzo?

Maar nogmaals: hoe is de Experiabox geplaatst? Weggestopt in een kast? Achter de bank? Weggestopt in het tv meubel in een hele grote bos met kabels en stekkerdozenen enzo?


Hoi Nick83 

Mijn Experia Box v10 heb ik in de woonkamer gewoon onder mijn bureau dus gewoon op de plank

en bedank voor de tip over verbindingset ik ga het onderzoeken

 


Dat lijkt me op zich geen gekke plek voor de Experia Box. Wil je jouw forumprofiel eens invullen? Dan kan ik voor de zekerheid hier de boel even doormeten. Wat heb je verder aangesloten met die draadloze verbindingsset, en welk type is?  En, die Wifiversterker, welke is dat (kleur en vorm), en waar in huis heb je die staan?


Alles is van KPN dus verbinding set , versterker en de versterker staat naast mijn modem dus onder mijn bureau


En onder datzelfde bureau heeft u misschien ook een hele bos eletriciteitskabels en adapters. Kunt u hem er eens onder vandaan halen? En gewoon op een tafel neerzetten? Op een tafel waarop verder niets staat?


Dit is de actuele situatie 


Ja... vlak naast en op andere elektronische apparaten dus. Dit kan heel erg nadelig zijn voor de WiFi. Plaats wifi punten bij voorkeur meters uit de buurt van andere electronica.