Skip to main content

Instellen van superwifi incl. gastwifi is gelukt. Geen probleem
Op mijn gewone netwerk haal ik keurig 200 Mps Up en Down
Maar op mijn gastwifi kom ik niet verder dan 50/50 Op dezelfde laptop op dezelfde plaats!!

Wanneer ik inlog op mijn experiabox en ik ga naar gastwifi krijg ik een scherm wat geheel
disabled is. Je kunt hem daar niet eens aan zetten. Het keuzerondje onderaan m.b.t.
snelheidsbeperking kan ik dus niet uitzetten.
Wanneer ik inlog op mijn Experiabox V10 kan ik wel het gastwifi aanzetten, maar er is geen 
optie om de snelheidsbeperking van je gastwifi uit te zetten.

De helpdesk heeft te weinig kennis hier over. Hier iemand die de oplossing heeft?

Elvor

Hallo @Elvor , als je de super wifi gebruikt i.c.m. met de V10, is de wifi inclusief gastwifi op het modem uitgeschakeld daar de super wifi punten dat overnemen.

Daar de gastwifi uitsluitend draadloos te benaderen is kan het heel goed zijn dat de volle snelheid niet behaald wordt.

Maar een 50Mbit/s-verbinding voor een paar gasten lijkt me meer dan voldoende.

 


Jaja. Nou meende ik echt dat ik duidelijk had geschreven dat ik gastwifi voor superwifi  middels de experiabox had ingeschakeld. Ik weet het, lezen is moeilijk. 
En of 50 Mbs voldoende is bepaal ik zelf wel.


Het zal nog wel even duren voor je antwoord krijgt op je vraag. We gaan namelijk hier beleefd met elkaar om. En in jouw geval is daar geen sprake van.


Onbeleefd niet, ongeduldig wel. Want wat heb ik nou aan zo'n antwoord. Totaal geen antwoord op mijn probleem. Daar word ik een beetje pissig van, ja. Maar nogmaals, niet onbeleefd. En jij weet kennelijk ook geen oplossing voor mijn probleem


Ik probeer hier goed te lezen …

Wanneer ik inlog op mijn experiabox en ik ga naar gastwifi krijg ik een scherm wat geheel
disabled is. Je kunt hem daar niet eens aan zetten. Het keuzerondje onderaan m.b.t.
snelheidsbeperking kan ik dus niet uitzetten.
Wanneer ik inlog op mijn Experiabox V10 kan ik wel het gastwifi aanzetten, maar er is geen 
optie om de snelheidsbeperking van je gastwifi uit te zetten.

... maar Ik kan er geen touw aan vast knopen. Heeft u 2 Experiaboxen ofzo?


Oepsssssssss   Die tweede had moeten zijn Superwifi Ip 192/168.2.151

Dan log je dus in op se Superwifi
Shame on me.


Jaja. Nou meende ik echt dat ik duidelijk had geschreven dat ik gastwifi voor superwifi  middels de experiabox had ingeschakeld. Ik weet het, lezen is moeilijk. 
En of 50 Mbs voldoende is bepaal ik zelf wel.

Onbeleefd niet, ongeduldig wel. Want wat heb ik nou aan zo'n antwoord. Totaal geen antwoord op mijn probleem. Daar word ik een beetje pissig van, ja. Maar nogmaals, niet onbeleefd. En jij weet kennelijk ook geen oplossing voor mijn probleem

Waarschijnlijk met verkeerde been uit bed gestapt vanmorgen of hebben ze bij jou ook je Twitter-account ontnomen?:joy:


Dat laatste klopt. Is ook op het journaal geweest. :-)
Weet je, ik was/ben behoorlijk pissig dat KPN niet de kennis in huis heeft, althans niet beschikbaar, om
het probleem op te lossen. Heb ik op jou afgereageerd. So sorry. Maar….. Jij hebt kennelijk ook geen oplossing!
En ja, ik verzorg mijn gast uitstekend. :-)

 

Groet,

Elvor

 

 


@Elvor Welkom op het forum. 

Ik begrijp dat je vragen hebt over het gastennetwerk op je Superwifi punten.  Als je op de link klikt dat vind je hier meer uitleg over het gastennetwerk en de verdeling hiervan. 

Ik kan mij overigens voorstellen dat je ongeduldig bent als je geen antwoord krijgt op je vraag. Op het KPN forum is het de bedoeling dat klanten elkaar helpen, en als zij er onderling niet uitkomen een moderator ondersteund. 

In dit geval proberen @Joep1965 @JanD en @Nick83 je gewoon te helpen. Het zou je dan ook sieren iets vriendelijker met hen om te gaan. :)