Skip to main content

Gisteravond werd ik gebeld door een mevrouw van “Regionaal Internet”. Vertelde me dat ik “ er ongetwijfeld van op de hoogte was dat mijn abonnement bij xs4all overgezet moet worden naar kpn”. Ik vertelde dat dit mij niet bekend was waarna een wazig verhaal volgde. Kern was “ alles blijft hetzelfde, het wordt alleen goedkoper”. Heb verzocht het verhaal even op de mail te zetten waarna een callcenter riedel volgt “ om misverstanden te coorkomen”.  Krijg vervolgens per mail een document waarin bevestigd wordt dat er een monteur langskomt voor een nieuwe router en dat ik een of ander vaag Hussel-pakket krijg”. Pardon???? Toch maar even xs4all gebeld. Die bevestigden mijn vermoeden: onjuiste informatie vanuit KPN om het contract over te nemen en geen enkele noodzaak aanwezig om dit te doen. Zijn er anderen met dergelijke ervaringen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Marcel038,

KPN belt bijna nooit klanten zelf op. Ook de naam van het bedrijf lijkt een soort callcenter die zich vaak verschuilen dat ze namens KPN bellen, maar helemaal niet in dienst zijn van KPN. Heb je ook een nummer dan die partij? Want KPN belt altijd met een 088 nummer en nooit anoniem. 
Heb ook zo de juiste naam van die partij? Want ik kan niks vinden over dit bedrijf. 


Bedrijf is Regionaal Internetdienst.nl , 010- 3046058. Ik krijg vervolgens een mail

vanuit jullie met eencontract voor een Husselpakket bij KPN 


Hallo @Marcel038,

Dat is niet KPN die jouw gebeld heeft. Maar een soort callcenter. Deze verkopers maken een overeenkomst op en melden je aan bij KPN, dus zo lijkt het alsof je KPN gesproken hebt, maar dat is absoluut niet het geval. Dit is dus niks meer dan een callcenter die bijvoorbeeld ook wel eens bellen voor een nieuw energiecontract. 
Ik zou je adviseren gebruik te maken van je 14 dagen herroepingsrecht door hun nogmaals te bellen en te verzoeken die overeenkomst zonder opgave van redenen te annuleren. 


Nou Chris, die club waar jullie blijkbaar mee

samenwerken is dus telefonisch niet bereikbaar.  En ik heb al gemaild dat ik de overeenkomst ontbind maar ook daarop geen reactie. Ik vind dit al met al zeer dubieus en ga hier wel even mee aan de slag. Weet jij bij welke afdeling van KPN ik dit soort praktijken kan melden? 


Ik vraag me af wat dat vage callcentrum hiermee verdient. Er moet natuurlijk een verdienmodel wezen, ze bellen niet zomaar. Op 1 of andere manier word je natuurlijk ... "besodemieterd". Geld afhandig gemaakt.


Ik vind het prima dat er geld verdiend wordt. Maar niet als dat gebeurt op basis van onjuiste informatie en het besodemieteren van klanten. Nu weet ik dat KPN en klantvriendelijkheid een beroerde combinatie is, maar als ze de boel nu ook nog gaan bedonderen ben ik heel snel klaar met dat hypocriete bedrijf.


Hallo @Marcel038,

Bel even met 0800-0402 (gratis) en leg je verhaal even uit. Mogelijk kan je hier ook herroepen. 
Daarnaast wil ik even benadrukken omdat je de term '’jullie'’ steeds gebruikt, dat ik niet in dienst ben bij KPN.  Op jouw topic hier, gaat nog een KPN medewerker reageren. Dit kan wel even duren dus vandaar dat ik even wil adviseren om even te bellen. 


Chris, heb inmiddels deze kwestie besproken via de chat (2x zelfs) en dat is volkomen zinloos. Kpn geeft aan dat ze het ook niet precies kunnen herleiden en vreemd vinden. Maar een concreet advies of “ beste klant, wij lossen dit voor u op zodat u er geen tijd in hoeft te steken” zit er niet in. Dus jouw advies opgevolgd en 0800-0402 gebeld. Heb inmiddels alweer ruim 6 minuten in de wacht gestaan bij het ‘ meest duurzame telecombedrijf’ en uiteindelijk iemand gesproken van de ‘ afdeling verkoop’. Weer 7 minuten verder en de uitkomst: “we kunnen niets vinden in ons systeem. Hou het zelf goed in de gaten en als u weer iets van ze hoort kunt u ons gewoon weer bellen.” Aldus klantgerichtheid van het meest duurzame telecombedrijf. En dan op FB vandaag een regenboog plaatsen met de tekst: “ liefde is de sterkste verbinding”. Echt, hypocrieter wordt het niet. Mag ik een teiltje?? 


. . .Want KPN belt altijd met een 088 nummer en nooit anoniem.

Dat zou een goede ontwikkeling zijn, dat is niet mijn ervaring, maar ik ben al lang niet meer gebeld door KPN.

 


Dat zou een goede ontwikkeling zijn, dat is niet mijn ervaring, maar ik ben al lang niet meer gebeld door KPN.

Ja als ze je bellen in het algemeen. Ik heb het niet specifiek over de afdeling verkoop. 


Ik weet niet wat u getekend / afgesloten heeft. Maar het kan ook zo zijn dat het helemaal geen KPN abonnement is. Misschien wel van een andere provider. Of weet ik wat. En dat daarom KPN niets vinden kan. Dat callcenter heeft sowieso al niets met KPN te maken. Misschien was het alleen om toestemming voor de automatische incasso te doen, en schrijven ze straks plots een hoop geld af.


Hallo @Marcel038 Goed dat je je hier meldt. Dit is een vreemd verhaal. Ik ga uiteraard voor je kijken wat er nu precies aan de hand is en wat er aan gedaan kan worden. Kun je me daarvoor van enkele gegevens voorzien? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van je volledige naam, je postcode / huisnummer en je mobiele nummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Zonder de situatie te kennen, omdat ik je gegevens nog niet heb, neig ik naar de verklaring die Chris geeft; een organisatie die zoals wel meer providers van ons netwerk gebruikt maakt, of iets in die zin.  ‘Regionaal Internetdienst’ is hoe dan ook niet iets dat ik herken. En ongeacht wat je verder van ons vindt als bedrijf, als er iets niet klopt lossen we dat op. Dat moeten we wel samen doen, uiteraard, omdat niet duidelijk is wat er nu precies aan de hand. Wellicht is het daarom dat een collega van de klantenservice het niet direct voor je heeft kunnen oplossen. 

Je zult inmiddels hebben begrepen dat dit Forum in de eerste plaats een plek is waar onze klanten met elkaar in gesprek gaan en elkaar helpen. Moderators, zoals ik, werken voor KPN en zorgen dat informatie hier goed te vinden is en dat gesprekken netjes verlopen. We helpen uiteraard ook, als de situatie daar om vraagt. 


De term ‘phishing’ komt in me op, het klinkt allemaal vaag genoeg voor een dubbelcheck en goed opletten.


Hallo @Marcel038 Goed dat je je hier meldt. Dit is een vreemd verhaal. Ik ga uiteraard voor je kijken wat er nu precies aan de hand is en wat er aan gedaan kan worden. Kun je me daarvoor van enkele gegevens voorzien? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van je volledige naam, je postcode / huisnummer en je mobiele nummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Zonder de situatie te kennen, omdat ik je gegevens nog niet heb, neig ik naar de verklaring die Chris geeft; een organisatie die zoals wel meer providers van ons netwerk gebruikt maakt, of iets in die zin.  ‘Regionaal Internetdienst’ is hoe dan ook niet iets dat ik herken. En ongeacht wat je verder van ons vindt als bedrijf, als er iets niet klopt lossen we dat op. Dat moeten we wel samen doen, uiteraard, omdat niet duidelijk is wat er nu precies aan de hand. Wellicht is het daarom dat een collega van de klantenservice het niet direct voor je heeft kunnen oplossen. 

Je zult inmiddels hebben begrepen dat dit Forum in de eerste plaats een plek is waar onze klanten met elkaar in gesprek gaan en elkaar helpen. Moderators, zoals ik, werken voor KPN en zorgen dat informatie hier goed te vinden is en dat gesprekken netjes verlopen. We helpen uiteraard ook, als de situatie daar om vraagt. 

Gegevens ingevoerd. 


Bevestigde XS4ALL ook dat het abonnement bij hen opgezegd is?

Dit lijkt mij phishing om je gegevens te ontfutselen. Iets als “Regionaal internet” bestaat ook helemaal niet. (google er maar op)

KPN hoeft helemaal geen klanten van XS4ALL over te nemen. Want XS4ALL is al van KPN. En straks wordt het alleen maar geïntegreerd in de administratie van KPN. Derhalve benaderd KPN zelf niemand. Ik vrees/vermoed oplichters die gebruik maken van de administratieve wijziging (van XS4ALL naar KPN).


Xs4all vertelde dat het absoluut onzin is dat een contract bij hen automatisch wordt overgezet naar KPN.  Kortom: op misleidende wijze probeert een dubieus call centre waar KPN mee samenwerkt contracten binnen te hengelen voor het ‘ meest duurzame telecombedrijf’. 


Hoe komt u erbij dat KPN met dat callcenter samenwerkt?


Omdat kpn en het callcenter dat bevestigen.


Omdat kpn en het callcenter dat bevestigen.

Dat het callcenter dat zelf zegt, dat betekent niets natuurlijk. En KPN? Wat zegt die daarover dan?


Bedrijf is Regionaal Internetdienst.nl , 010- 3046058.

 

dus telefonisch niet bereikbaar.

 

Had je dat nummer gezien in je display? Het lijkt namelijk een onbestaand nummer te zijn. Een nummer meezenden wat niet bestaat heet spoofing. Ook het bedrijf is links- en rechtsom niet te vinden: Regionaal Internet danwel regionaalinternet.nl bestaan niet.

Ik blijf erbij dat je slachtoffer bent van oplichters. Dat op jouw gegevens ook geen aanvraag van abonnement te vinden is sterkt mij daar nog in.

Ze hebben nu wel diverse informatie van je….


Die hebben mij inmiddels per mail bevestigd dat ze mijn annulering hebben ontvangen. En daarmee bevestigen ze dus ook dat ze samenwerken met dat call centre. Is jouw vraag daarmee beantwoord?


Bedrijf is Regionaal Internetdienst.nl , 010- 3046058.

 

dus telefonisch niet bereikbaar.

 

Had je dat nummer gezien in je display? Het lijkt namelijk een onbestaand nummer te zijn. Een nummer meezenden wat niet bestaat heet spoofing. Ook het bedrijf is links- en rechtsom niet te vinden: Regionaal Internet danwel regionaalinternet.nl bestaan niet.

Ik blijf erbij dat je slachtoffer bent van oplichters. Dat op jouw gegevens ook geen aanvraag van abonnement te vinden is sterkt mij daar nog in.

Het blijkt dus wel degelijk een 1-2tje te zijn tussen Regionaal Internet.nl en KPN. Verbaast je dat?


Ja, dat verbaast me hooglijk. Vind het KPN onwaardig. Gezien alle phishing e.d. ga ik nooit op tel. verkoop in. Dat weten ze kennelijk inmiddels want ben al zeker een jaar door geen enkele meer gebeld.

En dat bedrijf (callcenter) is nergens te vinden (via internet, google, telefoongids, e.d.)


Krijg vervolgens per mail een document waarin bevestigd wordt dat er een monteur langskomt voor een nieuwe router en dat ik een of ander vaag Hussel-pakket krijg”.

Kan je eens dat document en die mail met ons delen.

Natuurlijk wel even jouw persoonlijke gegevens wegpoetsen.


En als ik al gebeld wordt door een instantie (al dan niet met nummer of niet) dan vraag ik waar ik de persoon kan terugbellen.

Uitgaand kun je met wat handigheid elk nummer meesturen (niet dat ik weet hoe) maar ingaand is best wel zeker en niet te foppen.

Maar ook hier is het heerlijk rustig vwbt ongevraagde telefoon oproepen.


Reageer