Skip to main content

Gisteravond werd ik gebeld door een mevrouw van “Regionaal Internet”. Vertelde me dat ik “ er ongetwijfeld van op de hoogte was dat mijn abonnement bij xs4all overgezet moet worden naar kpn”. Ik vertelde dat dit mij niet bekend was waarna een wazig verhaal volgde. Kern was “ alles blijft hetzelfde, het wordt alleen goedkoper”. Heb verzocht het verhaal even op de mail te zetten waarna een callcenter riedel volgt “ om misverstanden te coorkomen”.  Krijg vervolgens per mail een document waarin bevestigd wordt dat er een monteur langskomt voor een nieuwe router en dat ik een of ander vaag Hussel-pakket krijg”. Pardon???? Toch maar even xs4all gebeld. Die bevestigden mijn vermoeden: onjuiste informatie vanuit KPN om het contract over te nemen en geen enkele noodzaak aanwezig om dit te doen. Zijn er anderen met dergelijke ervaringen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

En dit is de bijgevoegde pdf. Keurig met KPN-logo. En KPN-adres. Dus mij maak je niet wijs dat Regionaal Internet Diensten niet bekend is bij KPN. 


Dus mij maak je niet wijs dat Regionaal Internet Diensten niet bekend is bij KPN. 

Toch is nog steeds niet duidelijk wat voor een “bedrijf” dat is en onder welk KvK nummer dat bedrijf actief is.

Daarnaast zijn er indicaties dat dat “bedrijf” niet echt legitiem is.

 

Ik neem aan dat @Bart_ daar duidelijkheid in zal verschaffen.

 

Wat is nu de dagtekening van die brief die je van XS4ALL hebt ontvangen?


Ik doe mijn best om duidelijkheid te verschaffen.

Ten eerste: ik weet niet wat voor een bedrijf dit Regionaal Internetdienst nu is en hoe het zit met het aanvragen van KPN-abonnementen. Ik ken deze firma niet en het komt vreemd op mij en anderen over. Daar zijn we het allemaal over eens. Het wordt dus ook uitgezocht wat dit precies is en of er überhaupt sprake van een relatie is. Zoals al aangegeven. 

Ten tweede. Ik lees in alle loggings die mijn collega heeft achtergelaten dat alles is afgehandeld en dat er dus géén overstap van diensten van XS4ALL (internet) en tv (ziggo) naar KPN komt. De brieven van Ziggo en XS4ALL zullen zeker verwarrend overkomen, maar volgens mij zijn het de naweeën van de administratieve handelingen. Dat kan inderdaad wat traag gaan, waar door informatie in een brief achterhaald is. Zoals ook al aangegeven. 

Om de definitieve duidelijkheid te krijgen is het daarom handig om met de collega te spreken die dit heeft behandeld. Deze collega heeft vorige week al de contact- en bereikbaarheidsgegevens doorgestuurd en daarbij heeft de collega ook meerdere malen geprobeerd om zelf te bellen. Elkaar even spreken om alles op rij te zetten is volgens mij verreweg het handigst en het effectiefst. 

Meer duidelijkheid dan dit kan ik niet geven. 

 

 


Zojuist gesproken met mevrouw van de klantenservice. Gaf aan dat de hele overstap is geannuleerd en heeft dat bevestigd per mail. Ik ga er maar vanuit dat dit correct is. Heb er veel tijd in gestoken terwijl ik vakantie heb, ben er nu wel klaar mee.


zie ook: https://forum.kpn.com/storings-en-phishingsmeldingen-25/call-center-regionaalinternetdienst-nl-508978

 


Reageer