Skip to main content

Ik heb al enkele dagen geen 4g internet met mijn 4G buitengebied internet, enkel adsl. 

Al meerdere malen modem en 4G router gereset. Geen verschil.

Servicetool van KPN geeft aan dat er geen problemen zijn terwijl ik maar 10mbit haal en normaliter rond de 60. 

Als ik verder klik in de servicetool dan moet ik akkoord gaan met 70 euro monteurskosten om iemand te laten komen voor een probleem dat buiten mijn invloed ligt. 

Gewoon een ticket laten maken bij de klantenservice,  misschien heb je een vervangende 4g modem nodig. En controleer alles , kabel tussen 4g en experiabox , andere poort,  hoe is het met de indicatielampjes op het 4g modem? Etc etc. Anders dus bellen en dan moet kpn dit even onderzoeken. 


Bedankt voor je reactie. 

"Gewoon" is er vandaag niet bij. Hang al een half uur in de wacht... 

Nouja maar hopen dat het morgen beter is. 


Waanzin, na 40 min iemand aan de lijn die even een scan gaat doen. "Ik zet u even in de stille wacht." Klik, en ik kan weer aansluiten in de normale wachtrij van een half uur plus.. 

Morgen nog maar eens proberen, genoeg frustratie voor vandaag... 


Probeer het morgen meteen om 8 uur. Helaas ontkomt ook kpn niet aan het tekort aan mensen.  Daardoor kan de wachtijd lang zijn. 


@Maarten_045 Ik kwam je topic tegen en was even benieuwd of alles nog gelukt is. Ben je er doorgekomen bij de klantenservice of kan ik nog iets voor je betekenen?


Me too


@Maarten_045 Is het allemaal nog gelukt? Post anders gerust nog even een berichtje als we iets voor je kunnen betekenen! 


Goedemiddag! 

Dank voor de opvolging. Even resumerend de stand van zaken;

- Hoofdprobleem blijft nog steeds de snelheid die niet boven de 10mbit uit komt terwijl voorheen 50 tot 80. Meest voordehand liggende conclusie zou zijn dat enkel de Dsl verbinding geeft en de 4g niet mee doet. 

- oplossing 1; experiabox v10 ontvangen, als downgrade vanaf een v10A. Dit zou beter werken met 4g buitengebied. Dat kan kloppen gezien meerdere berichten op dit forum over de v10 A. 

- huidige situatie is dat de downgrade naar de v10 geen oplossing heeft gebracht en probleem nog steeds bestaat. Meerdere keren gebeld naar KPN. Direct na aansluiten v10 gebeld naar KPN met de mededeling dat de snelheid identiek laag is. Prettig contact maar dame aan de lijn leek unskilled, had geen idee wat KPN buitengebied is en leek ook niet goed door te komen dat ik naast de experia ook nog een 4g kon modem heb staan die als 2 trapsraket werkt. 

Gevraagd voor monteur maar dat zou enkel op mijn kosten kunnen, waarbij dan een omgekeerde bewijslast t.a.v. de oorzaak gaat gelden. Andere "oplossing" was een experia v12 opsturen. Aangegeven dat m.i. het probleem in de 4g verbinding/modem zit, niet in de experia maar daar leek de medewerker/de supervisor van dienst niet ontvankelijk voor. Uiteindelijk dus dan maar voor de experia v12 gekozen. Hiervoor zou afgelopen woensdag 30-11 een order voor zijn aangemaakt. Gister wederom gebeld dat ik nog geen bericht heb gehad van een omruilafspraak oid. De betr medewerker leek het probleem beter te onderkennen en zou met de afdeling logistiek contact op gaan nemen en mij iets laten weten vandaag of morgen. 

Ik betwijfel of de v12 compatible is met 4g buitengebied, daarnaast denk ik dat "we" beter kunnen inzetten op analyse van de 4g verbinding. Wellicht via een monteur. Als je rekent hoe veel overhead dit issue nu al kost en wss nog gaat kosten denk ik dat een monteur het probleem sneller kan pinpointen, maargoed die beslissing ligt uiteindelijk niet bij mij. 

Vol verwachting klopt mijn hart... om maar even in de sinterklaassfeer te blijven. 

 

 


@Maarten_045 Dat leest inderdaad alsof er een aantal zaken niet soepel verlopen en ik vraag me zelf ook af of een extra modem wissel dan een ander resultaat geeft. De Wifi router zelf geeft met de lampjes geen indicatie dat er iets mis is? Verminderde dekking of iets dergelijks?


Heb een foto gemaakt van de 4g router, als ik die wil posten draait de zandloper na een aantal minuten nog steeds. Werkt helaas niet. 

Signaalsterkte lampje brand 1 van 3, 4g lampje en netwerklapmje branden ook beide. Dat betekent dat de ontvangst suboptimaal is echter dat was voorheen ook zo, zie daar geen verandering in t.o.v. voorheen toen het wel werkte. Router staat ook op identieke plek.  Ontvangst zal dus niet 100% zijn gezien 1 streep maar dan zou ik nog steeds enige 4g snelheid verwachten, als het daar al aan zou liggen. Die 4g snelheid is er helaas niet. 

Reset knop van 4g router heb ik ook al meermaals een tiental seconden ingedrukt. Echter geen soelaas. 


Hoe is jouw positie tov van de zendmasten? Dat kan je hier zien.  Zijn de pijlen groen?


Bedankt voor je respons. Heb het even gecheckt, toch een 3 masten binnen een kilometer zo lijkt het, allem zijn groen. Dichstbijzijnde zal ca. 4/500 meter hemelsbreed zijn.  

Afstand tot de mast zou m.i. geen problemen moeten opleveren. 

 


Heb je het idee dat het 4gmodem niets doet of erg weinig?


Afgaande op de huidige snelheid lijkt de 4g router niets bij te dragen aan de snelheid. 

10mbps is hier de normale adsl snelheid, dat is nu mijn max snelheid. Met 4g haal ik normaliter 50-80 mbps. 


Dan lijkt de router inderdaad geen rol van betekenis te spelen @Maarten_045. Ik wil graag ook even een blik werpen. Zou je jouw profiel verder kunnen invullen? Dan kijk ik ook even mee.


Bedankt @Remco_  dat wordt gewaardeerd. 

Profiel is aangevuld. Hopelijk kan er iets in beweging worden gebracht. 


Helaas heb ik geen bericht gekregen vanuit het telefonisch contact. 

Voor mij op dit moment niet geheel duidelijk of het webcare team of de telefonische klantenservice het aanspreekpunt is in deze casus. 

Zal vanavond maar weer eens bellen. Begint nu wel een aardige doorlooptijd te krijgen.