Skip to main content

Dag,

 

Ik heb zojuist een wifi-repeater geinstalleerd van TP-link. namelijk de RE450. nu dat hij aanstaat zie ik echter dat het 2.4ghz lampje wel brand maar het 5ghz lampje niet. ook is mijn download snelheid erg traag voor wat wij maximaal aankunnen thuis (zo’n 120mbps, liet de monteur zien op zijn telefoon na installatie). telkens als ik 5ghz wil configureren via de tether app (die verder super goed werkt) geeft hij aan dat het niet lukt een verbinding te creeren. nu heb ik ergens gelezen dat er mogelijk wat mis is met het mac-adres of iets dergelijks maar ik heb er verder niet zo veel verstand van. hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch snel 5ghz wifi heb thuis?

Staat 5ghz wel aan op de experia box?


Staat 5ghz wel aan op de experia box?

ik geloof het wel, echter zie ik als ik inlog op de modem geen verbinding op het 5ghz kanaal met de wifi-repeater, wel met t 2,4ghz netwerk

 


Kun je die TP-Link bekabeld aansluiten? Dat zou veel beter zijn. Via WiFi heb je al flink wat snelheidsverlies op de verbinding tussen de KPN Box en TP-Link. En snelheid die weg is is weg. Daarna vind er ook nog snelheidsverlies plaats tussen de TP-Link en uw mobiel of laptop. Niet erg efficiënt zo.


Kun je die TP-Link bekabeld aansluiten? Dat zou veel beter zijn. Via WiFi heb je al flink wat snelheidsverlies op de verbinding tussen de KPN Box en TP-Link. En snelheid die weg is is weg. Daarna vind er ook nog snelheidsverlies plaats tussen de TP-Link en uw mobiel of laptop. Niet erg efficiënt zo.

het hele idee van zon ding was juist ook dat er dan geen kabel door t huis loopt dus dat is geen optie vrees ik. maar ik vind het vooral gek dat ie wel verbind met het 2.4ghz netwerk maar dus niet met 5ghz. 

 


Kun je die TP-Link bekabeld aansluiten? Dat zou veel beter zijn. Via WiFi heb je al flink wat snelheidsverlies op de verbinding tussen de KPN Box en TP-Link. En snelheid die weg is is weg. Daarna vind er ook nog snelheidsverlies plaats tussen de TP-Link en uw mobiel of laptop. Niet erg efficiënt zo.

het hele idee van zon ding was juist ook dat er dan geen kabel door t huis loopt dus dat is geen optie vrees ik. maar ik vind het vooral gek dat ie wel verbind met het 2.4ghz netwerk maar dus niet met 5ghz. 

Apparaten die wat verder weg zijn worden automatisch teruggezet naar 2,4 GHz. Want 5 GHz draagt minder ver.

Linksom of rechtsom, je komt toch altijd weer terug op kabels...


Misschien helpt dit: https://www.tp-link.com/ae/support/faq/1314/

Anders TP-Link bellen, zullen deze vraag misschien wel vaker tegenkomen.