Skip to main content

Op 10-7-2022 meldden wij een storing op onze vaste diensten van KPN. We hadden geen internet, interactieve TV en vaste telefoon.

Op 12-7-2022 zou een monteur langskomen om het op te lossen, maar hij kon het niet repareren want er was een storing in de “wijkkast"”. Dus het zou 14-7-2022 zijn opgelost.

14-7-2022: monteur geweest: het ligt niet aan de wijkkast, en ook niet aan onze aansluiting. Er is een glasvezelbreuk op ca 120 meter van onze woning.

Afspraak gemaakt: op 19-7-2022 wordt het gerepareerd. Er komt een monteur tussen 08.00 uur en 11.00 uur. Niemand gezien; wel een vrije dag naar de mallemoer. Gebeld naar KPN: ja, er wordt gewerkt in uw wijk, maar we weten niet of wij bij u binnen moeten zijn. Dat weet KPN-Netwerk. 3x gebeld neer KPN-netwerk: 3 x wordt na 20 minuten in de wachtrij de verbinding verbroken…

21-7-2022 nogmaals contact opgenomen met KPN telecom: het ticket van dinsdag 19-7-2022 was helaas blijven liggen. We pakken het alsnog op en u ontvangt een Noodpakket Direct Online.

22-7-2022 pakket Direct Online ontvangen.

Afspraak gemaakt: op 26-7-2022 komt tussen 14.00 uur en 17.00 uur een monteur bij u langs. Weer een vrije dag genomen: niemand gezien!!!!

27-7-2022 komt een monteur en constateert dat er een breuk in de glasvezel zit… dat wisten we al….

9-8-2022 afspraak met een monteur. Hij belt dat hij met autopech staat en iets later komt. DE HELE DAG NIEMAND GEZIEN; WEER EEN DAG THUIS ZONDER INKOMSTEN EN ZONDER OPLOSSING.

12-8-2022 ontvangen we een tweede Direct Online Pakket omdat we hebben geïnformeerd wanneer de storing nu opgelost gaat worden.

Afsprak gemaakt dat een monteur op 17-8-2022 tussen 08.00 uur en 12.00 uur komt om het te repareren, maar deze meneer komt pas om 14.30 uur, kijkt even in de meterkast en vertrekt met de opmerking: “ik ben zó terug; mag ik de buitendeur open laten staan?” Dat is goed.

Maar nu staat de buitendeur nog steeds open en er komt geen monteur terug….

KPN TELECOM DOE HIER IETS MEE!!

 

 

Niets nieuws onder de zon.  Ik lees talloze van dit soort berichten.


Welkom op het forum! Dat leest inderdaad als een bijzonder stoef lopende afhandeling van jouw storing en het spijt mij oprecht dat de afhandeling daarvan zolang moet duren. Wanneer er echt sprake is van een breuk kan de afhandeling afhankelijk van de locatie soms lang duren. Ik heb even met de gegevens uit jouw profiel gezocht naar een melding maar ik kom niet direct een actief abonnement bij KPN tegen. Loopt het abonnement rechtstreeks bij KPN of via een andere partij? Zou je anders ook jouw KPN klantnummer van het vaste abonnement in het profiel kunnen zetten?


Goedenavond, ik ben nog steeds gewoon klant van KPN. Hoe kan ik mijn klantnummer in mijn profiel zetten?


Oeps… te snel verstuurd. Ik heb mijn profiel geactualiseerd.


Dank je @Jan-G-B . De toevoegingen en de naam van de contracthouder brachten me even aan het twijfelen. Ik heb de storingsbon inmiddels kunnen achterhalen en dat verdient inderdaad niet de schoonheidsprijs. Er schort inderdaad het één en ander in de communicatie en het gaat dus om een daadwerkelijke glasvezelbreuk die moet worden gerepareerd. Mijn collega's van de Technische Dienst hebben naar aanleiding van het contactmoment gisteren deze storingsmelding verder geëscaleerd en ze houden de melding verder in de gaten. Ik moet eerlijk zijn ik kan dit proces zelf verder niet bespoedigen maar mocht je vragen of hulp nodig hebben dan sta ik voor je klaar. Werkt het noodpakket nu goed voor je?  


Remco bedankt voor je reactie. Het noodpakket draagt zijn naam met eer: het is beslist niet te vergelijken met de normale glasvezelaansluiting.

Ik hoop dat na 6 weken er nu eindelijk echte beweging komt in het oplossen van de storing.


Dat ben ik volkomen met je eens Jan. Het is even behelpen dan inderdaad en het dekt niet het hele spectrum aan diensten vrees ik. Maar mocht je nog zaken zijn die aandacht behoeven dan help ik je hier graag verder! Ik hoop ook dat de verbinding spoedig kan worden hersteld.

 


De vraag die mij nu het meest bezig houdt is: waarom blijft KPN gewoon facturen sturen en incasseren als bekend is dat ik geen diensten krijg? Dat zou pas echte klantenservice zijn! Want ik vind: niet geleverde dienst is niet verschuldigde abonnementskosten. Dat is toch logisch? Kennelijk is KPN te groot voor deze logica.


Ik snap dat dit dan vreemd over kan komen maar het incassoproces zelf kan ik niet onderbreken. We kunnen wel achteraf wanneer de storing is verholpen en wij een afgebakende periode hebben voor een berekening kijken naar een compensatie voor de dagen waarop je geen gebruik hebt kunnen maken van jouw diensten.


Beste Remco, het begrip klantenservice heeft niet veel inhoud meer als je zo reageert. “computer says no” is al vaak uitgedraaid op de meest onwaarschijnlijke situaties. Er zal toch wel iemand zijn met een autorisatie om af te wijken van de standaard werkwijze, zodat je het verschil kunt maken voor een klant? Als ik naar een winkel ga en niets koop, hoef ik toch niet te betalen, of wel?