Skip to main content

In april via mijn aanslutingen.nl een glasvezelaansluiting bij KPN aangevraagd voor mijn huis in aanbouw. Eind augustus is de glasvezelkabel naar de meterkast van mijn woning aangelegd. Vervolgens bij KPN NetwerkNL geïnformeerd wanneer de glasvezel geactiveerd zou worden ofwel wanneer de KPN monteur het doosje aan de glasvezelkabel monteert. In eerste instantie werd aangegeven dat het wat langer zou duren omdat het een nieuwbouwhuis betrof en ik blijkbaar de eerste was die in de reeds bestaande wijk een glasvezelverbinding zou krijgen. Vervolgens werd door KPN NetwerkNL aangegeven dat de monteur in week 40 zou komen en vervolgens werd doorgegeven dat het op 2 oktober zou gebeuren. Op 2 oktober om 11:30 met KPN NetwerkNL gebeld en die gaf aan dat de monteur tussen 8 en 11 uur had moeten beginnen, maar dat hij nog steeds kon komen. Tevens zou een bericht naar de monteur worden gestuurd. Om 16:30 weer naar KPN NetwerkNL gebeld en daar wist de medewerker te vertellen dat de doorgegeven data alleen indicatief waren. Toen ik vervolgens vroeg hoe ik dan er achter kan komen wanneer de monteur komt kreeg ik te horen dat ik gewoon moest wachten tot de monteur contact met mij opneemt. En dat KPN NetwerkNL (of tenminste de medewerkers van de servicedesk) niet weet aan welke uitvoerder de opdracht is verstrekt. Maar men de opdracht in de gaten houden.

Kortom ik doe een bestelling bij KPN. Maar die voelt zich dus niet verantwoordelijk voor de uitvoering van de opdracht, want die ligt bij een externe uitvoerder. Kortom een zeer slechte zaak en een bewijs van onvermogen.

Maar hopelijk dat ik via dit bericht informatie kan krijgen via welke route of op welke wijze ik meer grip kan krijgen op het voltooien van de glasvezelaansluiting. Kortom wie kan mij helpen?

Net weer met KPN Netwerk gebeld. En de boodschap van de medewerker is uiterst teleurstellend. Nadat KPN Netwerk de opdracht heeft gegeven aan de uitvoerder is het voor KPN qua werkzaamheden over. Het is dan de uitvoerder om de werkzaamheden te plannen en dat kan wel een jaar duren. KPN zegt dat ze dit in de gaten houden maar als je accepteert dat de uitvoerder er een jaar over mag doen dan stelt deze KPN controle dus niets voor.

Op mijn vraag of ik contact met de uitvoerder kan opnemen om na te gaan wat zijn planning is wordt geantwoord dat dat niet kan want de uitvoerder heeft geen klantingang.

Kortom dit is compleet waardeloos en ik denk er sterk over om de opdracht in te trekken en naar Ziggo te gaan. Heeft iemand nog suggesties?


Hoi @FrankGrr, ik begrijp dus dat je een huis hebt in aanbouw. Hier heb je via mijnaansluiting.nl een aanvraag gedaan voor glasvezel. Dit is puur het netwerk. KPN NetwerkNL is hier inderdaad voor verantwoordelijk. Hiervoor werken zijn inderdaad met onderaannemers. Dit kan soms even duren. Ik heb hier echter verder geen inzicht in. Ik kan alleen dat inzien wat over de provider KPN gaat. Enige wat ik kan doen is je weer verwijzen naar KPN NetwerkNL al begrijp ik heel goed hoe teleurstellend dat is. 


Beste @Bart_Z . Bedankt voor je antwoord. Er zit plotseling schot in de zaak. Eerst werd ik gebeld door de uitvoerder om een afspraak te maken. Vervolgens werd ik door Volkers Wessels gebeld met de vraag of ik een foto van de kabel in de meterkast kon sturen. Want het zou kunnen zijn dat er nog extra graafwerk nodig was. Deze vraag deed me vrezen dat dit tot nog meer vertraging zou leiden. Maar gelukkig op basis van de foto lijkt alles in orde en zou extra graafwerk niet nodig zijn. Maar goed de monteur komt op 23 oktober. Ik ga nog niet juichen want het is nu eerst zien en dan geloven.


Dat klinkt veelbelovend. Fijn. Ben benieuwd. Hopelijk na 23 oktober geïnstalleerd en kan het snel opgeleverd worden.