Skip to main content

Beste,

Na het aansluiten van de TP-Link TL-SG105R switch hebben we geen internet meer. Wat kan ik doen?

Ik neem aan dat je de TP-Link SG105E bedoelt, klopt dat?

Hoe heb je die switch dan aangesloten?

Wat is er allemaal op die switch aangesloten?


Ja, dat klopt. Ik heb de switch aangesloten met een kabel rechtstreeks uit de Experia box. Op de switch zit een WiFi punt aangesloten. 


Op welke poort van de Experia Box is de switch aangesloten en welke Experia Box gebruik je?

Wat voor een WiFi punt is dat (merk en type)?

Als je i.p.v. de switch dat WiFi punt direct op de Experia Box aansluit met de kabel waarmee nu de switch is aangesloten, werkt internet dan wel weer?


De experiabox v10 hebben we. De kabel zit in de meest linkse poort (als je aan de achterkant tegen de poorten aan kijkt).

De WiFi punten, zijn 3 kastjes van kpn (experia wifi). 
Rechtstreeks aansluiten heb ik nu niet geprobeerd, maar dat was in de oude situatie wel en werkte goed. 
De kabels en apparaten die rechtstreeks op de experia box zijn aangesloten, doen het ook niet meer


Ik heb de switch er nu tussenuit gehaald en alles werkt weer. Is alleen niet de oplossing


iets veroorzaakt een ip conflict in het netwerk.  het is beste om apparaten 1 voor 1 aan te sluiten. 

en kijken welk apparaat het probleem veroorzaakt.  want het zou gewoon moeten werken. 

anders even de switch aansluiten op de v10 en dan achter de wifi experia resetten en opnieuw installeren

 


Waar komt de switch vandaan? Zelf nieuw gekocht? Misschien 2de hands? Zo ja, misschien is het handig om hem dan even te resetten.


De switch is nieuw, dit is degene die kpn adviseert en in de webshop verkoopt.

De WiFi boxen resetten is een goede, zal ik straks proberen


De switch is nieuw, dit is degene die kpn adviseert en in de webshop verkoopt.

Nee, KPN verkoopt de Netgear GS105Ev2.

Maar dat maakt niet uit want die TP-Link SG105E zou ook gewoon moeten werken.


De switch is nieuw, dit is degene die kpn adviseert en in de webshop verkoopt.

De WiFi boxen resetten is een goede, zal ik straks proberen

Wat doen de lampjes op de switch bij de poorten?


Ik heb alles gereset, eerst de experia box, toen de switch en daarna de kon-WiFi kastjes. De WiFi doet het tijdelijk, maar klapt er om de 15 min uit. Ook de apparaten die rechtstreeks op de experia box zijn aangesloten. Nu de switch er wederom tussen uit gehaald. 


De switch is nieuw, dit is degene die kpn adviseert en in de webshop verkoopt.

Nee, KPN verkoopt de Netgear GS105Ev2.

Maar dat maakt niet uit want die TP-Link SG105E zou ook gewoon moeten werken.

Je hebt gelijk


 


Hey @Judith79! Zo te lezen is het nog steeds niet opgelost. @Nick83 heb jij nog een tip of advies? Anders zou ik adviseren contact op te nemen met de fabrikant. Ik lees in de Installation Guide, dat het niets meer of minder is dan Plug & Play. 

Aldus installatie handleiding: Alleen als de Switch geen IP adres krijgt van het modem, dan krijg je (volgens mij) dit soort taferelen. In dat geval kun je de switch een statisch IP-adres geven. Is dit überhaupt iets wat we moeten overwegen? Dit komt niet zo vaak voor, toch @Nick83


 

Welk stekkertje komt er bij de Experiabox vandaan?