Skip to main content

Beste forum,

Sinds vorige week woensdag avond hebben wij geen internet en tv meer. Dit doordat we een nieuw contract hebben bij KPN. We zaten bij KPN en de modem moest vervangen worden, omdat dit goedkoper was dan doorgaan met de huidige modem. Na deze vervangen te hebben werkte niks meer. Installatie monteur is langs geweest en na uren er achter gekomen dat de oorzaak bij administratie fouten en bureaucratische problemen ligt. Het internet loopt vanuit ons huis naar een kastje in de buurt. Blijkbaar naar een ander kastje dan wat bij hun in de administratie staat en waar zij ons huidig abonnement op geïnstalleerd hadden. Hier waren ze donderdag achter gekomen en er zou contact met mij opgenomen worden om dit probleem, welke door KPN dus is gecreëerd, op te lossen. Daarvoor moest de installatie verplaatst worden. Nu is dit contact er nog steeds niet geweest en wilt/kan klantenservice mij niet helpen. Inmiddels heb ik wel extra mobiel internet (bij T-Mobile) moeten kopen, omdat ik afhankelijk ben van internet. Hier wil ik natuurlijk ook compensatie voor, hoe kan ik dit aanvragen?

Goedemiddag @LucWiltInternet 

Wat onhandig en raar dat het ineens niet meer werkt. Ik neem aan dat er al een interne melding is gemaakt door de monteur. Hier kan een KPN medewerker naar kijken maar dan moet je wel je profiel aangevuld hebben met je gegevens. Ik neem aan dat je dat al gedaan hebt? Dan hoop ik dat er snel een KPN medewerker naar gaat kijken.


Beste @LucWiltInternet, wat jammer om te lezen dat dit jou zoveel tijd en energie kost! Dat zou toch niet het geval moeten zijn. Heb jij opnieuw al weer telefonisch contact met ons gehad via 0800-0402? Dat is doorgaans de snelste manier. Ik wil anders ook graag met je meekijken. Vul je daarvoor je forumprofiel aan met je adres en klantnummer en laat je even weten dat je dat gedaan hebt?


Beste @Marcia_ Ik heb inderdaad meerdere malen contact opgenomen met 0800-0402. Zij zeggen dat ze me niet kunnen helpen. Vandaar dat ik het hier maar probeer. Ik heb mijn forumprofiel aangepast zodat die informatie erbij staat. En dan zou ik het erg prettig vinden als je mee kijkt.


Hallo @LucWiltInternet, 

Uiteraard is het beste dat eerst je probleem wordt opgelost en dan ben jij bij @Marcia_ niet verkeerd. 

Maar ik wil toch even je op deze website wijzen. https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/


@dommeke,

Dank voor je reactie. Indien nodig zal ik inderdaad via een van die methoden mijn schaden claimen. Wat nog weleens lastig zal zijn doordat het geen netwerkstoring is, maar een fout die 100% bij KPN ligt.


Beste @Marcia_ Ik heb inderdaad meerdere malen contact opgenomen met 0800-0402. Zij zeggen dat ze me niet kunnen helpen. Vandaar dat ik het hier maar probeer. Ik heb mijn forumprofiel aangepast zodat die informatie erbij staat. En dan zou ik het erg prettig vinden als je mee kijkt.

@LucWiltInternet als men jou niet kan helpen, (wat ik me niet voor kan stellen) moet men jou in elk geval op het juiste spoor zetten, dus waar WEL hulp te verkrijgen is. Sterker nog KPN zou dat zelf direct moeten regelen zonder jou er mee lastig te vallen. Jij hebt een nieuw modem en een nieuw contract (als ik het goed begrepen heb), dit behoort KPN ‘werkend’ op te leveren. 


Ik heb even meegekeken en zie dat jij inderdaad op een andere wijkkast aangesloten dan waar je administratief op staat. Dat moet dus aangepast worden en daar gaan helaas een paar dagen overheen. Ik zie dat mijn collega de melding gisteren opgepakt heeft, dus ik ga er vanuit dat je één dezer dagen gebeld wordt met de mededeling dat het opgelost is. Voor nu is het helaas toch nog even afwachten 😞.


@Marcia_, dankjewel voor deze update. Wel erg jammer dat er dan niet over een alternatief nagedacht wordt. In plaats daarvan zit ik nu dus al 6 dagen zonder internet, terwijl er geen informatie met mij gedeeld wordt of gekeken wordt hoe ik wel tijdelijk internet zou kunnen krijgen.


Heel goed dat je er zelf over begint. Ik was er, ten onrechte, vanuit gegaan dat dit je al aangeboden was. Ik heb een noodpakket, bestaande uit Digitenne en een Mifi router met internet, besteld. Deze kan de contractant vanaf morgenmiddag 1430 uur ophalen bij de Bruna in jullie wijk, na het tonen van een geldig legitimatiebewijs. De contractant ontvangt hier ook een sms’je over. 


Dank daarvoor, zal deze ophalen. Voor de schadevergoeding van de afgelopen week, moet ik dat aangeven als een netwerk storing of volgt deze vergoeding vanuit jullie wanneer het probleem permanent is opgelost?


Een vergoeding kan je aanvragen via kpn.com/vergoeding zodra de storing is verholpen. Mocht dat onverhoopt niet lukken, laat het vooral weten. We helpen je graag verder!


Beste @Marcia_ Ik heb inderdaad meerdere malen contact opgenomen met 0800-0402. Zij zeggen dat ze me niet kunnen helpen. Vandaar dat ik het hier maar probeer. Ik heb mijn forumprofiel aangepast zodat die informatie erbij staat. En dan zou ik het erg prettig vinden als je mee kijkt.

Tja, KPN als provider beheerd de bekabeling etc. niet, dat is ‘KPN netwerken’.

‘KPN netwerken’ is het misterieuze clubje mensen die je op geen enkele manier kunt bereiken, zelfs KPN niet …
Ook klachten worden er absoluut niet verwerkt en gegarandeerd niet serieus genomen …

Je kunt ze wel indienen bij ‘KPN netwerken’ op hun site, maar ze verdwijnen direct in een zwart gat.

Dat een dergelijke bussines mag opereren in Nederland begrijp ik dan ook totaal niet ...