Skip to main content

Ik heb nu voor de 2e keer in 1 maand tijd hetzelfde probleem. Mijn wifi netwerk staat er wel bij, maar er is geen internet toegang. Nu ben ik inmiddels op de website van KPN al 6x “doorverwezen” naar de probleemoplosser en storing check etc. Om dan de melding te krijgen; er is iets misgegaan. Al met al, ik weet niet waarom ik geen internet heb en het kan blijkbaar ook niet opgelost worden. De vorige keer dat dit gebeurde volgden er 3 telefoongesprekken en moest er een monteur langskomen. Wat heeft de monteur gefixt? De stekker van het glasvezel kastje er weer in gedaan. Dat is dat even €70 kosten aub (€70 die ik graag weer terug zie want dit is echt waardeloos). Dat is toch bizar? Dat je zo vaak op de site naar de “probleemoplosser” verwezen wordt, 3 telefoontjes hebt met mensen van KPN en dat niemand er aan denkt of de stekker er wel in zit.. 

Ik wil dus voorkomen dat zoiets weer gebeurd en ik weer met de kosten zit. Hoe gaan we dit doen? 

@DaanVeerman Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je wifi verbinding weg lijkt te vallen. Op het moment dat dit gebeurt, blijft de bekabelde verbinding dan wel bestaan? Bijvoorbeeld tv, blijft dat werken? 

En heb je op alle apparaten het probleem dat het netwerk er wel bij staat maar niet wil verbinden?

 

In jouw situatie met het glasvezelkastje zal de hele verbinding niet werken. Als deze geen stroom heeft dan is er ook geen signaal.

De reden dat er online en telefonisch niet vanuit gegaan wordt dat de stekker er uit is., is dat deze stekker er in principe nooit uit is. Ook niet bij bijvoorbeeld een verhuizing. 

De kosten voor een monteur gaan op basis van ongelijk. Op het moment dat het probleem in het klantdomein zit dan brengt dit inderdaad kosten met zich mee. 

Op het moment dat het probleem bij KPN ligt, dan is deze monteur kosteloos.