Skip to main content

Geen internet en TV, al 6 dagen. Mijn vrouw en ik werken thuis in deze corona lockdown periode. De afgelopen dagen veelvuldig geprobeerd om via telefonisch contact een oplossing te regelen. Veel meeverende callcenter medewerkers die niks kunnen betekenen voor ons.

Toezegging gekregen op maandag dat noodpakket dinsdag geleverd zou worden. Pakket is vrijdag afgekomen nadat we dagelijks contact hebben gehad hierover. Het was namelijk toegezegd, als ik dinsdagavond bel geeft een medewerker aan dat die toezegging nooit gedaan had mogen worden worden, het is alleen voor verhuizingen. Op woensdag weer hierover gebeld, nee meneer, een noodpakket geven we überhaupt nooit meer uit. Op donderdag weer de toezegging gekregen plus bevestigingmail. Vrijdag komt het pakket af, veel kunnen we er niet mee, het apparaatje kan niet 2 apparaten die op afstand staan voorzien van de juiste hoeveelheid data.

Op donderdag ook de toezegging gekregen dat er op zaterdag een monteur komt tussen 8 en 10 uur. Smsje gehad vrijdagavond ter bevestiging hierover met tijdstip zoals aangegeven. Het is 10 uur zaterdag, geen monteur. Gebeld naar de klantenservice, Welnee mnr, de afspraak is tussen 10 en 12. Maar dat smsje zegt iets anders, zeg ik. Kun je svp bellen naar een afdeling om na te gaan hoe het zit. Nee, dat kan hij niet. Dikke zucht van mijn kant.

Bijna niet te geloven, om half 11 diezelfde dag, belt er een monteur, 10 minuten later is hij er en gaat aan de slag.

De eerste uiterst deskundige, meedenkende en empathisch aangelegde medewerker van KPN. Hij weet mij wel uit te leggen wat er aan de hand is, geeft duidelijke uitleg en geeft aan het te kunnen oplossen. Fantastisch! Mijn gedachte over het probleem blijkt te kloppen. Bij werkzaamheden van zondagnacht op maandag in het voorafgaande weekend zijn de werkzaamheden niet correct uitgevoerd en KPN heeft niet de urgentie aangevoeld om dit per direct op te pakken. Saillant detail: KPN wist op donderdag via de website wel aan te geven dat de storing verholpen was, dit was dus niet zo. Naast onze aansluiting waren er 5 andere mensen in de wijk waarvan wij hebben vernomen dat ze dezelfde slechte ervaring achter de rug hebben.

Mijn vrouw en ik zijn uiterst ontevreden over het hele verloop van dit debacle. Na 20 jaar Ziggo zonder storing gelokt door KPN met: Glasvezel, uiterst snelle en betrouwbare verbinding! Dus niet! Betreurenswaardige hulp van een tandeloze telefonische klantenservice. We gaan weg zodra het kan natuurlijk. Of we het contract nog een half jaar moeten uitzitten weten we nog niet, We gaan kijken hoe we er eerder vanaf kunnen en willen overstappen, zo snel mogelijk. Hoe dit afloopt, wordt vervolgd, jullie horen nog. Groetjes, Karin en Jeroen

Hallo @JeroenGelderland, bedankt voor je bericht!

Een storing kan natuurlijk een keer voorkomen. We begrijpen uiteraard wel dat dit zeer vervelend is, helemaal in deze Corona tijd, waarin een goede internetverbinding extra belangrijk is. We doen daarom altijd ons best om een storing zo snel mogelijk te verhelpen. Maar ook wij hebben te maken met de gevolgen van Corona, waardoor het soms iets langer kan duren dan we eigenlijk zouden willen. Is de storing inmiddels wel verholpen?


Hoi Denise, na 20 minuten tijd van een monteur was de storing verholpen. Daar heb ik dus 6 dagen op moeten wachten. Via de klachten afdeling het e.e.a. kunnen regelen. Het was bijna uit mijn systeem verdwenen. Helaas roept jou verlaat standaard antwoord alle teleurstelling weer op. Ga jij nog iets extra's doen inzake compensatie of iets dergelijks voor voor mij?

Grt, Jeroen


Ik vind het jammer om te horen dat mijn reactie voor extra teleurstelling heeft gezorgd. Dat was niet de intentie van mijn bericht. Ik vind het in ieder geval fijn om te lezen dat de monteur het probleem zo snel heeft kunnen verhelpen. Ik begrijp dat je ook al contact hebt gehad met de klachtenafdeling. Als je van hen al een compensatie hebt ontvangen, kan ik verder niets meer voor je betekenen. 


Tsja Denise, veel succes met het uitzoeken en opleuken vd standaard antwoorden op e-mails.