Skip to main content

In November gaan we verhuizen naar een bestaande bouw, Dus tijdig (9 september) KPN gebeld om mijn verhuizing door te geven. Netjes geholpen en er werd meteen een monteur ingepland omdat dit nodig was op dit adres voor de glasvezel aansluiting. 2 mailtjes ontvangen waarvan 1 met de monteurs afspraak. Meteen daarna ontvingen we weer een mail met een annulering van de monteurs afspraak.

 

Echt nooit problemen met KPN gehad maar tot je wat fysiek wil veranderen dan kunnen de afdelingen

zelfs na zoveel jaar nog steeds niet onderling met elkaar communiceren.

 

Nu na een maand meerde keren bellen en beloftes dat ik terug gebeld zou worden met een oplossing omdat de afdeling planning geen telefoonnummer heeft en er op eens geen monteur ingepland kan worden weer gebeld en de klachten afdeling gesproken. Het antwoord was: Een monteur inplannen bij een verhuizing nee hoor dat kan pas als u verhuist bent en dan kunnen we pas kijken wanneer er monteur kan komen, helaas Pindakaas. Buiten dat dit een zeer bot en klant onvriendelijk antwoord is en ik daar na een maand zelf bellen achter moet komen dat dit schijnbaar niet kan terwijl ik zelf in een systeem kan zien dat de glasvezel actief is op dit adres en er waarschijnlijk alleen een NT1 op afgemonteerd moet worden. Zijn bij mij de volgende vragen opgekomen.

1: Wie heeft hier ook ervaring mee gehad en wat was de oplossing?

2: Ik heb internet nodig per de opgegeven datum om te kunnen thuiswerken, als KPN geen levering garantie kan geven (wat ze dus eerst wel konden bij mijn eerste gesprekken) kan ik dan mijn contract ontbinden?

Er is gewoon een enorm tekort aan monteurs. Daarom is het tegenwoordig de bedoeling dat de klant het eerst zelf probeert. Ook het plaatsen van het glasvezelkastje moet de klant nu zelf doen. Lukt dat niet? Dan kan daarna pas een gratis monteur ingepland worden.


Beste Nick83, Ja dat snap ik en dat is ook geen probleem, maar ik mag het dus niet zelf doen omdat de monteur in dit geval verplicht is. En geef dat dan gewoon aan als ik bel, maar als ik 2 maanden voor mijn verhuizing bel ben ik ruim op tijd om een monteur in te laten plannen. En anders hadden te kunnen aangeven u moet zelf een NT1 plaatsen en die sturen we op en dan werkt het.


Hoe komt u erbij dat de monteur verplicht is?


Omdat dit aangeven is door meerdere medewerkers die ik aan de lijn heb gehad. Aangezien er volgens hun nog geen actieve aansluiting beschikbaar was.

 


Hoi @Olaf-R, welkom op ons forum!
Je zou denken dat een monteur inplannen niet zo ingewikkeld is als deze ook verplicht is om de aansluiting gereed te melden.

Ik kan in principe net zo veel inzien als mijn telefonische collega's maar kijk natuurlijk graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hallo @thomas ik mijn profiel bijgewerkt.


Bedankt voor je gegevens @Olaf-R, ik zie dat mijn collega vorige week een ticket aangemaakt heeft en dat die inmiddels ook opgepakt is. Inhoudelijk kan ik daar verder niet veel over zeggen. Heb je mijn collega's van de backoffice nog gesproken hierover?


Hallo @Thomas Bedankt voor de update. Ik heb al meerdere keren gebeld en ook is er beloofd dat er terug gebeld zou worden. Ook door de persoon die ik als laatste afgelopen vrijdag gesproken heb. Die heeft me gegarandeerd dat ik 17-10 persoonlijk terug gebeld zou worden, helaas is dit wederom niet gebeurt. Het enige wat ik krijg te horen als ik bel. We zetten een ticket uit naar de afdeling planning of we mailen ze nogmaals (want ze schijnen geen telefoonnummer te hebben voor hun collega's? Best apart toch als je KPN ook telefonie verkoopt) Maar de afdeling planning neemt geen contact met mij op en niemand heeft een duidelijk antwoord wat het probleem is en hoe we dit oplossen. Ben zelfs naar de KPN winkel geweest, maar ook hij kon mij helaas niet helpen, omdat ook hij alleen 0800-0402 kan bellen.


Dat is wel even een gemiste kans inderdaad, ik ga er even voor je achteraan!


@Thomas dank je wel een beetje duidelijkheid na zo een lange tijd zou wel fijn zijn.

 


Bedankt voor je geduld @Olaf-R, ik heb niet direct een verklaring waarom je er niet over gebeld bent maar het lijkt erop dat we de monteur gewoon in moeten kunnen plannen.
De lijn zou gereed moeten zijn op 18-11 dus kan ik op 18-11 of 21-11 een monteur voor je inplannen. Heb je voorkeur voor een tijd op een van die dagen?


Beste @Thomas nou ik ben benieuwd of het jou nu wel gaat lukken. Graag dan een monteur op 18 November tussen 10 en 12.

 


@Olaf-R ik heb contact gehad met mijn collega, die heeft je net gebeld om de afspraak in te plannen. Alles moet nu goed lopen!


@Thomas ik heb deze dame zeker gesproken en ze ging het proberen en als het niet zou lukken dan 

zou ze me bellen, maar tot nu toe zie ik nog geen verandering. Dus we wachten het af.


Goedemorgen @Thomas  Nou volgens de app moet er nog steeds een monteur ingepland worden. Dus ik ga er van uit dat het nog steeds niet gelukt is?


Volgens mijn collega moet de afspraak er goed in staan aan onze kant. Omdat dit niet via de reguliere weg is gegaan kan het zijn dat het in de app (nog) niet goed staat.
Laat ons vooral weten hoe het afloopt!


@Thomas Aah oke, Ik dacht dat ik er nog een mailtje van zou krijgen ter bevestiging. Maar dan in ieder geval bedankt voor de moeite!

Â