Skip to main content

Wij gaan volgende week verhuizen naar een locatie waar nog geen aansluitingen liggen (geen enkele nutsvoorziening  geen telefoonkabel, geen glasvezel). Toen ik begin februari belde met KPN kreeg ik het advies om mijn/onze telefoon(s) als hotspot te gebruiken, maar alle apparatuur in de nieuwbouwwoning heeft continu verbinding nodig. De medewerker kwam toen met het idee een mifi router met data als service (tijdelijk pakket thuis meen ik) aan ons te verstrekken. Nu blijkt dat dit bij KPN niet kan. M'n abonnement is echter wel stopgezet (dus is niet meeverhuisd, maar beëindigd), ik heb Digitenne ontvangen (we kijken nog reguliere tv) en 100gb data voor m'n telefoon. Ik kom er nu achter omdat m'n oude pakket gestopt is en ik de Digitenne wel, maar de mifirouter niet heb ontvangen. Gezien wij veel van huis zijn, heb ik nu een groot probleem met al mijn apparatuur. Mijn beveiligingssysteem, zonnepanelen, verwarming, airco's, koelkast, kookplaat, gaan allemaal op WiFi en hebben constante verbinding nodig. Ik zit nu met een databundel waar ik niks aan heb, 3 verlengingen van 2 jaar qua telefoonabonnementen (voor veel geld, met gebruikmaking van kortingen i.c.m. thuispakket) en alsnog geen werkende apparatuur thuis. Wie weet DE oplossing? 

Uw koelkast en uw kookplaat doen het echt wel zonder WiFi hoor. Ook uw zonnepaneel blijven gewoon op dak liggen als ze geen WiFi hebben.

Een goed beveiligingssysteem werkt niet op WiFi. Want WiFi kan met een klein zendertje van 5 euro van Alibaba.com door een inbreker zo plat gegooit worden.

De medewerker kwam toen met het idee een mifi router met data als service (tijdelijk pakket thuis meen ik) aan ons te verstrekken. Nu blijkt dat dit bij KPN niet kan. 

Dit kan wel. Maar u moet het zelf doen. KPN gaat dit niet voor u verzorgen. U moet zelf zo'n mifi routertje aanschaffen. En dit abonnement heeft u nodig:

https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet

Heeft u misschien een oude smartphone of tablet waar een simkaart in kan? Dan kan die gewoon thuis blijven als u weg bent en dienst doen als hotspot. Dan heeft u geen mifi routertje nodig.

Als u wel een mifi router aan wilt schaffen, dan is een TP-Link m7350 of m7450 een optie.


Fijn dat u een oordeel geeft op mijn apparatuur, maar ik kan niets inregelen zonder de apps, amper bediening en geen inzicht in verbruik. Mijn camera's zijn heel prima, maar gaan tot we bekabeld zijn echt op de wifi (mifi). Daarbij heb ik bekabeling nodig, dus een telefoon voldoet niet. 

Kpn heeft zelf de mifi router + data aangeboden, vanuit hun, als service vanwege het niet kunnen meenemen van ons huidige pakket, dus dat ik het zelf moet regelen opeens is natuurlijk raar. Toezeggen en dan als ik alle abonnementen heb aangepast blijkt het anders te zijn. Maar goed, dat los ik met KPN op, ik zoek nu gewoon een oplossing voor ons probleem.


KPN heeft een noodpakket voor klanten die door een storing geen verbinding hebben. Dat noodpakket bevat een mifi router. Of 4G dongel die in een Experiabox/KPN Box kan.

U komt daar waarschijnlijk niet voor in aanmerking. Want uw situatie is geen storing. En technisch gezien bent u op dat nieuwe adres nog geen klant. Uw heeft daar nog geen abonnement lopen. Dat start pas op het moment dat er verbinding is.

Ik begrijp tenminste dat uw abonnement op uw oude adres stopgezet is. En dat u dus geen gebruik maakt van de verhuisservice? Want dat kon niet?

Ik weet niet wat die KPN medewerker u verteld of aangeboden heeft. Maar als die u iets aangeboden heeft, dan heeft die z'n mond voorbij gepraat denk ik.


Ik maak gebruik van de verhuisservice, je kunt daarmee maximaal een jaar overbruggen. KPN heeft i.p.v. verhuisservice ons abonnement gestopt. Hij heeft exact het pakket 'verkocht' wat u omschrijft, in afwachting van de definitieve aansluiting op het nieuwe adres. Wij wilden gewoon ons huidige pakket volledig meeverhuizen. Wij zouden ter overbrugging Digitenne + mifi router met data sim + 100gb per week krijgen. Nu is ons abonnement beëindigd i.p.v. verhuisd, hebben we wel Digitenne en krijgen we 100gb per week. Die Digitenne houden we, die 100gb per week hoeven we niet zonder mifi + datasim. 


Er is u dus een mifi router beloofd door een bepaalde medewerker. En iemand anders heeft daar weer een stokje voor gestoken. U krijgt hem niet.

U kunt zelf een mifi router aanschaffen. 

Of misschien is Ziggo misschien wel sneller beschikbaar? 

Odido heeft 4G voor thuis.

https://www.odido.nl/4g-voor-thuis


Helaas is KPN de enige die mag leveren in het gebied. Ik ga inderdaad maar Odido 4g thuis proberen. Helaas, m'n hele leven al KPN, eerst ouderlijk huis, daarna op mezelf. Maar KPN stelt ernstig teleur.


Maar is er überhaupt een aanvraag gedaan voor glasvezel of kabel?


Helaas is KPN de enige die mag leveren in het gebied. Ik ga inderdaad maar Odido 4g thuis proberen. Helaas, m'n hele leven al KPN, eerst ouderlijk huis, daarna op mezelf. Maar KPN stelt ernstig teleur.

Ziggo gebruikt een eigen coax kabel. Die mag ook gewoon overal leveren. Dat kan KPN niet tegenhouden ofzo. Vaak is Ziggo sneller beschikbaar bij nieuwbouwwoningen. 


Maar is er überhaupt een aanvraag gedaan voor glasvezel of kabel?

Ja, 2 jaar geleden al.


Helaas is KPN de enige die mag leveren in het gebied. Ik ga inderdaad maar Odido 4g thuis proberen. Helaas, m'n hele leven al KPN, eerst ouderlijk huis, daarna op mezelf. Maar KPN stelt ernstig teleur.

Ziggo gebruikt een eigen coax kabel. Die mag ook gewoon overal leveren. Dat kan KPN niet tegenhouden ofzo. Vaak is Ziggo sneller beschikbaar bij nieuwbouwwoningen. 

Ik mag in het gebied alleen KPN aanvragen. Heb Ziggo ook al geprobeerd en kreeg meteen een afwijzing. Met de postcodecheck van Odido krijg ik dat het niet beschikbaar is. Die ga ik nog bellen, want daar heb ik nog niet officieel aangevraagd. 


U heeft via mijnaansluiting.nl een Ziggo aansluiting aangevraagd en dat werd afgewezen? 


@PSBB Bij Odido kan je via https://www.odido.nl/4g-voor-thuis bestellen, voor KPN je kan ook bestellen via https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied, je krijg dan een 4G-router toegestuurd. 


U heeft via mijnaansluiting.nl een Ziggo aansluiting aangevraagd en dat werd afgewezen? 

Ja


@PSBB Bij Odido kan je via https://www.odido.nl/4g-voor-thuis bestellen, voor KPN je kan ook bestellen via https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied, je krijg dan een 4G-router toegestuurd. 

Ja, ik ga ze bellen. Uit de postcode check komt dat ze niet in onze straat beschikbaar zijn (Odido).


U heeft via mijnaansluiting.nl een Ziggo aansluiting aangevraagd en dat werd afgewezen? 

Mijnaansluiting zelf stuurt de hele riedel door naar Ziggo en Ziggo reageert:

We hebben uw aanvraag voor één of meerdere kabelaansluitingen met referentie xxxx ontvangen. Jammer genoeg kunnen we dat niet voor u in orde maken.

 

N.B. Dit komt omdat KPN de enige aanbieder is in de hele wijk. Er ligt niks in de buurt van Ziggo waar ze me op aan zouden kunnen sluiten.


Er ligt niks in de buurt van Ziggo waar ze me op aan zouden kunnen sluiten.

Ok. Dan is dat het probleem. Dat heeft niets met KPN te maken.


Er ligt niks in de buurt van Ziggo waar ze me op aan zouden kunnen sluiten.

Ok. Dan is dat het probleem. Dat heeft niets met KPN te maken.

Dat is voor KPN geen probleem, KPN ligt overal.


Overbodige opmerking (?) er zijn meer CAI-netten naast Z.
Je zit wel in het Z. gebied ?
https://www.kabelkiezer.nl/kabelbedrijf

Dat zal haast wel, maar toch, handig voor de meelezers.
Zoeken op gemeente geeft soms een andere uitkomst dan zoeken op woonplaats.


Overbodige opmerking (?) er zijn meer CAI-netten naast Z.
Je zit wel in het Z. gebied ?
https://www.kabelkiezer.nl/kabelbedrijf

Dat zal haast wel, maar toch, handig voor de meelezers.
Zoeken op gemeente geeft soms een andere uitkomst dan zoeken op woonplaats.

Het kabelbedrijf dat hier uitkomt is Ziggo, maar in ons gebied kun je geen Ziggo kiezen. Wij zijn de laatste straat in een nieuwbouwproject en niemand heeft kunnen kiezen voor Ziggo.


Wat een vervelende situatie. 

Het hangt ook van de 4G capaciteit in je omgeving af of Odido 4G voor thuis kan leveren. 

Verder zie ik dat nog niemand hier Starlink van Elon Musk heeft genoemd. Dat is ook nog een optie. 

 

Dat je abonnement niet is mee verhuisd klopt in deze situatie. Als er niet geleverd kan worden wordt het omgezet naar een pakket wat je nu hebt; dat heeft een naam maar weet ik even niet. Digitenne + 100 GB per week op je mobiel. En ook de andere mobielen in het huishouden. Voor particulieren levert kpn geen mifi router met data. Dat is alleen bij de veel duurdere zakelijke abonnementen. 

Ik kan me zo voorstellen dat je voor instellen van de beveiliging een app gebruikt. Echter moet voor alarmmeldingen dat systeem een eigen 4G verbinding hebben. Dat 'mag' niet eens via internet bij veel polissen. 

 

En dit is nou ook de reden waarom ik zo min mogelijk van internet en app bediening afhankelijk wil zijn

Ik heb bewust zo weinig mogelijk via internet. Koelkast (wat moet je daar nou op instellen?), elektrische kookplaten, airco op lokale bediening. 

Mijn zonnepanelen werken ook prima zonder app gedoe.


Wat een vervelende situatie. 

Het hangt ook van de 4G capaciteit in je omgeving af of Odido 4G voor thuis kan leveren. 

Verder zie ik dat nog niemand hier Starlink van Elon Musk heeft genoemd. Dat is ook nog een optie. 

 

Dat je abonnement niet is mee verhuisd klopt in deze situatie. Als er niet geleverd kan worden wordt het omgezet naar een pakket wat je nu hebt; dat heeft een naam maar weet ik even niet. Digitenne + 100 GB per week op je mobiel. En ook de andere mobielen in het huishouden. Voor particulieren levert kpn geen mifi router met data. Dat is alleen bij de veel duurdere zakelijke abonnementen. 

Ik kan me zo voorstellen dat je voor instellen van de beveiliging een app gebruikt. Echter moet voor alarmmeldingen dat systeem een eigen 4G verbinding hebben. Dat 'mag' niet eens via internet bij veel polissen. 

 

En dit is nou ook de reden waarom ik zo min mogelijk van internet en app bediening afhankelijk wil zijn

Ik heb bewust zo weinig mogelijk via internet. Koelkast (wat moet je daar nou op instellen?), elektrische kookplaten, airco op lokale bediening. 

Mijn zonnepanelen werken ook prima zonder app gedoe.

Tja, tegenwoordig is alles met app bediening. Voor de polis maakt het me niks uit, die camera's zijn voor mezelf. Ik heb prima hang- en sluitwerk met keurmerk. Ik ga ook bij Starlink kijken. Dat de 100gb op een mifi router als service gegeven zou worden, was een idee van KPN zelf. Dat aanbod heb ik genomen en daarom ook 2 abonnementen verlengd en een 3e afgesloten. Anders had ik elders gekeken. 


Starlink gebruikt CGNAT. Dat houd in dat poorten open zeten via portforwarding niet mogelijk is.

U kunt dus bijvoorbeeld niet uw camera's thuis vanaf een andere locatie op uw mobiel via 4G bekijken.

Een dingetje om rekening mee te houden. Ik dacht ik meld het ff...


Starlink gebruikt CGNAT. Dat houd in dat poorten open zeten via portforwarding niet mogelijk is.

U kunt dus bijvoorbeeld niet uw camera's thuis vanaf een andere locatie op uw mobiel via 4G bekijken.

Een dingetje om rekening mee te houden. Ik dacht ik meld het ff...

Dat is nuttige info, dank!


Starlink gebruikt CGNAT. Dat houd in dat poorten open zeten via portforwarding niet mogelijk is.

U kunt dus bijvoorbeeld niet uw camera's thuis vanaf een andere locatie op uw mobiel via 4G bekijken.

Een dingetje om rekening mee te houden. Ik dacht ik meld het ff...

gelukkig heeft starlink wel eigen ipv6 en daarbij zijn geen portforwards nodig 

 

 


Starlink gebruikt CGNAT. Dat houd in dat poorten open zeten via portforwarding niet mogelijk is.

U kunt dus bijvoorbeeld niet uw camera's thuis vanaf een andere locatie op uw mobiel via 4G bekijken.

Een dingetje om rekening mee te houden. Ik dacht ik meld het ff...

Dat is nuttige info, dank!

Jammer dat alle mobiele provider gebruiken ook CGNAT. Dus als je problemen heb met StarLink CGNAT zou je ook probleem met 4G hebben. Bij KPN kan je verhelpen met APN advancedinternet, dan is CGNAT niet actief. 


Reageer