Skip to main content

Sinds woensdag hapert mijn internet. Ik had totaal 20 mb up en 110 mb down. Op donderdag zag ik dat beide dsl links herstart waren. Sindsdien ging het hard achteruit, in de avond had ik nog maar 1,5 up en 28 down. Herstarten loste niet op. Er zou een monteur op zaterdagmorgen komen want het lag echt aan mijn thuissituatie. Op vrijdag krijg ik een sms dat er een internet en tv storing is in mijn regio. Een half uur later krijg ik een sms dat de monteurafspraak is afgezegd omdat mijn storing toch onderdeel lijkt te zijn van een grotere storing. Inmiddels is line 1 al uitgevallen en heb ik 400 kb up en 6 mn down. Bellen met storingsnummer heeft geen zin want er is storing aldus het bandje. Zaterdagmiddag valt ook line 2 uit, de 1800 kb is naar 0 gezakt. De storing is pas op maandag 4 april om 18 uur opgelost. Op zaterdag weer gebeld en toen heb ik 100 gb internet gekregen. Maar daar kan ik niet zoveel mee omdat ik deze niet aan mijn router kan koppelen waarmee alle domotica weer kan werken, mijn camera’s weer bereikbaar zijn. Meerdere apparaten aan de hotspot verzorgen een blokkering van het 4g verkeer op de telefoon. Een noodpakket wordt niet meer verstrekt want de storing is op maandag opgelost.

 

Hoe kan KPN nu weten op vrijdag dat de storing op maandag “al” is opgelost?

Waarom kan niemand mij vertellen wat er aan de hand is?

Waarom staat er opeens dat er geen storing meer is terwijl je bij 0800-0402 wel hoort dat een storing is?

Waarom zegt KPN dat het eerst echt op mijn thuis adres mis is en blijkt later dat ik toch onderdeel ben van een grotere storing?

Waarom wordt er niet duidelijker aangegeven wat er aan de hand is?

Wordt er wel doorgewerkt in het weekend om deze grote storing op te lossen of is er sprake van over het weekend heen tillen?

Waarom worden er op vrijdag niet al noodpakketten verstrekt als duidelijk is dat het langer gaat duren? Ophogen van je internettegoed op een mobiel is fijn maar niet handig als je de rest van je huishouden daarmee niet kan ontlasten.

 

Ik wil graag duidelijkheid. Dat er iets aan de hand is is duidelijk maar tussen vrijdag en maandag gewoon niet je klanten op de hoogte houden is niet prettig anders dan sorry voor het ongemak. 

Nou heb nog geen sms of email gekregen maar misschien moet het eerst nog de molen door


@Bart_Z

Bellen met 0800-0402 geeft aan dat ik gebruik maak van DOP en als de 50Gb op is ik moet antwoorden….. Het lijkt er dus wel op dat er ook internet access in het pakket zit, daar waar de mail anders doet suggereren (DOP TV). Zodra de pakketbezorger is geweest zal het waarschijnlijk nog duidelijker zijn 😉 De verwachtingen zijn hoog gespannen.


Geef ff je adres dan komen we met de westerweg ff tv kijken 😂


Als ik dan bij jullie mag internetten 😂


@Bart_Z  Zojuist het DOP pakket ontvangen en ja hoor TV kijken is vanavond mogelijk, maar internetten niet, want dat zit er dus niet bij…………….🤣 maar wel de boodschap of je je DOP wilt opwaarderen tot 50 Gb.. schiet mij maar lek..

 

Eindelijk weer contact kunnen krijgen met 0800-0402 en ze sturen alsnog de wifirouter toe 😀………….. Morgen weer verder. De storing zou inmiddels tot 15 april gaan duren aldus de medewerker. Met de wifi-router kan ik dan in ieder geval volgende week weer normaal werken.

 

 


@marceltervoert, ik heb even meegekeken. Ik zie inderdaad dat het noodpakket verstuurt is. Volgens mijn gegevens bevat deze echter geen Digitenne, maar alleen een mifi router. Je krijgt er dus wifi mee. 

Als je tv wilt kijken, dan kan dat via ITV Online.

 

Reden waarom deze nu verstuurd is, is omdat de storing nog niet opgelost is. Als ik het goed begrepen heb kan het nog wel een week duren helaas. 


@Bart_Z Het DOP TV pakket was gisteren al verstuurd, (toen had ik al de checkvraag gesteld op het forum)  ik heb de doos zojuist uitgepakt, vandaar mijn gesprek wat ik opnieuw met 0800 heb gehad en nu dus wel de wifirouter krijg. Ik zag idd dat het inmiddels is opgeschoven naar volgende week. Daarna komt KPN neem ik aan zelf in actie mbt de vergoeding.

In de bevestigingsmail die ik nu kreeg staat nu:

Op uw adres kunt u via uw vaste aansluiting niet internetten. Sorry hiervoor. We lossen dit zo snel mogelijk op. Zoals we met u hebben afgesproken, krijgt u in de tussentijd gratis mobiel internet. Daarom ontvangt u binnen 2 werkdagen het Direct Online Pakket Internet in bruikleen.

Morgen zou het pakket er dus moeten zijn en kan ik aan de slag!! Maar vanavond eerst weer TV kijken ;-)


Nou ik ook mijn pakket ontvangen en guess what? Alleen digitenne 🤣🤨

Nu weer klantenservice proberen te bellen voor wifirouter. Als ik klantenservice bel krijg ik ook de mogelijkheid om 50gb op te waarderen.

waarom gaat het zo moeizaam?


@Bart_Z  inmiddels pakket ontvangen en het werkt in 1 keer. We kunnen dus vooruit. 

Ben nog wel aan het kijken of ik deze aan de usb poort van de V10 kan hangen, hij wordt herkend, maar daarna kom ik helaas nog niet veel verder. 


Heb je vandaag nog contact gehad @FoRMaTC?

 

De USB op het modem heeft eigenlijk geen functie. Daardoor wordt die wel herkend, maar het gaat niet werken. :(


Hi @Bart_Z 

nee vandaag geen contact gehad, gisteren wel over het dop tv pakket. 
 

dan hoef ik daar dus niet verder naar te kijken mbt usb


@Bart_Z bij mij draait alles nu alleen de antenne van de digitenne moet met de kabel over de grond maar daar kan ik mee leven. Ik heb nu veeeel beter beeld dan met mijn adsl verbinding

ik had jog een oude huawei 4g router en heb dus de simkaart van het noodpakket in zijn kont gedrukt en zodoende heb ik in mijn bestaande netwerk nu gewoon weer internet. Bijna dezelfde “snelheid” als mijn oude situatie met 4g buitengebied (30 mb down en 8mb up)


Nou fijn dat de Noodpakketten nu draaien. Mocht je data te weinig hebben, bel dan even met 0800-0402 dan wordt dat opgewaardeerd. 


Dank je wel @Bart_Z 

Ik kan nu weer even vooruit zo. 
 

 


thnx @Bart_Z