Skip to main content

Goedemiddag,

 

Sinds afgelopen vrijdag hebben wij geen internet verbinging meer nadat er een migratie is uitgevoerd. Hierna heb ik op zaterdag contact gehad met de klantenservice. Het signaal is getest, een reset is uitgevoerd en een tweede modem (V10) getest zonder resultaat. De tweede V10 is een paar maanden oud. 

 

Hierna is mij verteld dat we moeten wachten en dat de verbinding na verloop van tijd van zelf weer actief zou moeten worden. 

 

Wachten is eigenlijk geen optie, omdat we niet weten wanneer het dan wel gaat werken en mijn vrouw en ik moeten beide thuis werken. 

 

Mijn vraag is eigenlijk of er nog meer opties of ander opties zijn om het process te versnellen?

 

Alvast bedankt. Mvg. Peter

 

 

 

@PeterEs U heeft 2 modem/routers want ? Heeft u de Experiabox al een reset naar fabrieksinstellingen gegeven ? 

Handmatig je modem resetten

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.


Hi Peter, welkom hier. 

Ik verwacht ook dat de klantenservice hierin gelijk heeft, meer dan dat kunnen wij hier ook niet doen. 

Ik kijk wel graag mee voor de zekerheid. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Beste Hans,

 

In de covid tijd was er iets mis met mijn verbinding na het opzetten van vdsl naar fiber. Toen is er een tweede modem opgestuurd, alleen bleek de verbinding later in de avond het gewoon te doen. Helaas ging toen alles opslot (winkels en service punten dicht) en daarna ben ik de modem vergeten terug te sturen. Dit zal ik als nog doen.

 

Alles wat u ons adviseert is al geprobeerd. Ik heb dit na het telefoontje ook meerde keren geprobeerd. Het internet lampje gaat direct op rood en het service lampje gaat na een tijdje op oranje.


Hoi Alex,

 

Ik heb het profiel zo goed mogelijk aangevuld.

Helaas ben ik nu niet thuis en kan ik niet zien of de status gewijzigd is. Tot ong 12.30 was ik thuis en deed het internet het nog niet.

Grt. Peter


Dank Peter, hoe branden de lampjes op je glasvezelkastje? Als die ook goed branden zal toch eerst je modem moeten omruilen. Die tweede modem die jij hebt geprobeerd is, als ik het goed heb, ook uit de Telfort tijd die je toevallig nog had?


Hoi Alex,

 

De lampjes op het nokia kastje branden allemaal op het alarm na. Power, Pon en het lan lampje branden groen. Inderdaad, beide modems zijn van Telfort.

 

 


Omdat beide modems van Telfort zijn, heb ik bij deze een omruilafspraak gemaakt zodat je een nieuw modem krijgt: deze Experia Box bevat standaard de KPN software (en daar gaat het om bij deze migratie). 

Je kunt het modem morgen na 14:30 uur afhalen bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. De bevestiging en extra informatie over deze afspraak is ook per e-mail, SMS en een privébericht gestuurd. Geef je ons een update zodra je dit nieuwe modem ontvangen en aangesloten hebt?

 


Helemaal goed. Ik zal beide modems inpakken en dan laat ik jullie weten zodra alles is aangesloten. Bedankt voor de hulp en service 👍

 

Mvg. Peter


Hallo Shyrin,

Ik heb helaas nog geen bericht gehad van ontvangst. Aangezien de winkel om te hoek is ben ik even binnen gelopen. Die meneer vertelde dat het waarschijnlijk morgen pas binnenkomt. Heeft uw iets van een track en trace om te veriferen?

Bvd. Grt. Peter


Hallo,

 

Vandaag contact grhad met de klantenservice en Rasse502 gesproken i.v.m. de moden die maar niet aankwam op het servicepunt. Nieuwe modem via de winkel geregeld en direct na het aansluiten kwam de verbinding tot stand. De twee oude modems zal ik later vandaag of morgen retour sturen. Bedankt voor de support! Grt. Petrr