Skip to main content

Eerder vanmiddag heb ik de stekkers van mijn glasvezelkast en kpn box 12 modem uit het stopcontact gehaald om ze op stroom aan te sluiten via een stekkerbox. Hoewel beide weer opnieuw opgestart waren en alle lampjes brandden, had ik nog steeds geen internet. Ik heb ze daarom weer terug in het stopcontact in de muur gedaan. Sindsdien krijg ik geen verbinding meer. Mij  apparaten geven aan verbonden te zijn met het netwerk maar geen internet te hebben. Ik heb de glasvezelkast en de modem meerdere keren opnieuw opgestart, van beide de stekkers uit het stopcontact gehaald en er na een paar minuten weer in gedaan, en heb zelfs de modem al 2x gereset. Nog steeds geen internet. Alle lampjes branden/knipperen groen en het netwerk staat in de lijst met netwerken op mijn apparaten. Wanneer ik via de KPN app erachter probeer te komen wat er aan de hand is staat er een kruis achter het internet en wordt er aangegeven dat er een probleem is met de internetverbinding. De servicetool pagina blijft echter leeg wanneer ik daar naartoe verwezen wordt. Wat is de volgende stap?

Stap voor stap opnieuw beginnen.

Alles uit zetten

Glaskastje aan, wachten tot alle lampjes groen zijn.

Modem aan, wachten tot alle lampjes groen zijn.

 

En zo 1 voor 1 alles opstarten.


Dit had ik eerder ook al geprobeerd en na de suggestie nogmaals (deze keer ook met meer tijd ertussen). Nog steeds de melding "Verbonden met apparaat. Kan geen internet bieden". Het ligt trouwens ook niet aan mijn mobiel, want hetzelfde gebeurt bij alle apparaten in huis en mijn eigen mobiel heb ik ook al meerdere malen opnieuw opgestart.


Staat bij het middelste lampje op het zwarte Genexis “Connection”? Dan hebt u vrijwel zeker een exemplaar uit de serie die het niet meer doet na stroomuitval.

0800-0402 bellen en zeggen dat u geen diensten hebt en het bovenstaande toelichten. Er komt dan snel een monteur met zo’n nieuw verbeterd kastje.