Skip to main content

Hallo,

Per aanstaande vrijdag (18 februari) verhuizen wij naar een nieuwe woning waar op dit moment geen internet aansluiting van KPN mogelijk is. Zowel ik als mijn partner werken veel thuis en internet is een absolute noodzaak dus ben ik op zoek naar opties.

De woning heeft glasvezel tot aan de gevel maar nog niet tot in de woning (kabel steekt uit de stoep) en het koper netwerk is er uitgeschakeld. Om de installatie af te maken moet een afspraak gemaakt worden met KPN netwerk maar na telefonisch contact hierover blijkt dat dit wordt tegen gehouden door een project manager (exacte titel van de persoon is me ontschoten).

Gezien de situatie:

  • Lees ik op dit forum de term “noodpakket”, wat is het en hoe vraag ik het aan? Enkele gigabytes per maand is niet genoeg.
  • Kan ik mijn KPN abonement vroegtijdig beeindigen? De looptijd op het contract is nog ongeveer 6 maanden maar gezien er geen verbinding beschikbaar is zou ik deze willen beeindigen of de betalingen pauzeren
  • Zijn er andere mogelijkheden?

Alvast bedankt

Hallo en welkom, @madorp! Wat leuk dat je ons mee wilt nemen naar jouw nieuwe huis.

In jouw nieuwe woning is dus geen koperverbinding. En glasvezel moet nog tot in de woning gelegd worden. Dit laatste klopt. Volgens onze informatie is er geen toestemming van de bewoner. Dat kan natuurlijk ook van de vorige bewoner zijn.

Om glasvezel tot in jouw woning te krijgen, moet KPN Netwerk aan de slag. In principe sturen wij KPN Netwerk aan om glasvezel aan te leggen. Maar dat lijkt hier niet helemaal goed te gaan.

Nu heb ik alleen geen directe manier om KPN Netwerk alsnog langs te laten komen. Het enige wat ik kan doen, is een KPN monteur inplannen. Die zal dan opmerken dat er geen glasvezel in de woning ligt. Vervolgens stuurt de monteur KPN Netwerk aan.

Dat betekent dat je wel nog een tijdje zonder diensten zit. Logisch dat je graag een tussentijdse oplossing wilt.

Een Direct Online Pakker is één van deze oplossingen. Of dit mogelijk is, durf ik van te voren niet te zeggen. Dit zou ik kunnen bekijken bij het inplannen van een KPN monteur.

Zullen we dit doen? Zo ja, heb je nog een voorkeur voor een dag en tijd waarop de monteur langs kan komen? Je mag ons anders ook even bellen op 0800 0402. We kunnen dan de agenda's naast elkaar leggen voor het plannen van een afspraak. Wel zo gemakkelijk.


Hi Denise,
Een direct online pakket zou heel fijn zijn, als dat zou kunnen graag!

Een monteur langs laten komen, vanaf €60,00, die me dan gaat vertellen wat ik, KPN en KPN netwerk al weten lijkt me niet een goede optie.


Het zou hier natuurlijk niet gaan om een servicemonteur. Ik zou willen voorstellen om een installatiemonteur langs te laten komen. Deze kan ik kosteloos langs laten komen. De monteur zal dan constateren dat er inderdaad geen glasvezel aanwezig is. Dit koppelt de monteur terug aan de Back Office. En zo wordt het wiel weer in gang gezet.


Ah in dat geval, prima. Zal ik daarvoor bellen naar eerder genoemd 0800 nummer?


Ik zie dat je inmiddels telefonisch contact hebt gehad. Mooi. Onze Back Office is direct aangestuurd, zie ik. En een noodpakket is ook onderweg.


@Denise_ Als je mij het adres in een DM stuurt ga ik kijken of ik bij KPN Netwerk iets aan de gang kan zetten. Een woning waarbij koper niet meer kan worden besteld en waarbij een glasvezel na-aansluiting wordt tegengehouden is niet de bedoeling...


Ik ben net gebeld door de onder aannemer van KPN netwerk voor een afspraak om glasvezel aan te sluiten. Gister heb ik het KPN emergency team gesproken dus hoe dit precies is geëscaleerd weet ik niet. In ieder geval bedankt @Ward_ en @Denise_!

Mochten er verder nog problemen zijn zal ik een nieuw berichtje plaatsen maar ik neem aan dat dit verder gaat lukken.


Kijk, dat zijn positieve berichten! Ik duim met je mee dat je snel kunt genieten van de glasvezelverbinding in jouw nieuwe woning. :fingers_crossed_tone1: