Skip to main content

mijn experiabox zend wel wifisignaal uit. Ik kan er met mobiel ook mee verbinden maar heb geen toegang tot internet. Bedraad heb ik via laptop wel gewoon toegang tot internet.

Ik heb een andere router er aanhangen met een ander wifnetwerk. Daarmee kan ik wel het internet op.

Alle zelf-oplos-procedures heb ik al doorlopen. Die bieden helaas geen oplossing. Er word me aangeraden een servicemonteur te bestellen maar dat kan dan weer niet ivm corona.

Wat te doen?

Hi Peter, welkom op het forum. 

Kun je alleen met je mobiel niet verbinden met de WiFi van de Experiabox? Lukt het dus met andere apparaten (laptop/tablet) wel? Dit om een idee te krijgen in welke hoek we het moeten zoeken. 

Heb je ook geprobeerd om het netwerk op je mobiel te vergeten/verwijderen en opnieuw te verbinden? Dan wordt er opnieuw naar het wachtwoord gevraagd. 


mijn experiabox zend wel wifisignaal uit. Ik kan er met mobiel ook mee verbinden maar heb geen toegang tot internet. Bedraad heb ik via laptop wel gewoon toegang tot internet.

Ik heb een andere router er aanhangen met een ander wifnetwerk. Daarmee kan ik wel het internet op.

Alle zelf-oplos-procedures heb ik al doorlopen. Die bieden helaas geen oplossing. Er word me aangeraden een servicemonteur te bestellen maar dat kan dan weer niet ivm corona.

Wat te doen?

Lukt het ook niet met een andere pc / laptop / mobiel?


Het geldt voor alle apparaten in huis.

Maar nu heeft ook het wifi netwerk van de andere router kuren en kan ik het ene mlment wel het internet op en het andere moment niet. De experiabox heeft het continue...


Experiabox gereset? Lukt het ook niet als de andere router uit staat?

U heeft geen specifieke dns server op de apparaten ingesteld? Als u dan via WiFi verbonden bent, maar geen internet heeft, kunt u dan wel http://192.168.2.254 bereiken?


Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Welke andere router heb je precies?Â