Skip to main content

Ik ben afgelopen weekend over verhuisd naar mijn nieuwe woning. Heb hier glasvezel en heb een abonnement bij KPN genomen voor internet en tv. Alles geïnstalleerd volgens voorschrift, groene lampjes van glasvezelkastje branden en ook die van de modem. Echter geen internetverbinding. Heb al meerdere keren telefonisch contact gehad met de klantenservice. Afgelopen maandag een uur met een medewerkster gebeld en van alles geprobeerd. Na een meting bleek dat er geen signaal mijn woning binnen komt. Er zou binnen 3 werkdagen een monteur komen, echter is dit niet gebeurd. Gisteren weer gebeld met klantenservice en de aangemaakte bon bleek om een onverklaarbare reden niet doorgezet te zijn. 
Er is een nieuwe bon aangemaakt, maar moet nu weer 3 werkdagen wachten. En met het weekend ertussen, wordt het pas waarschijnlijk maandag dat er iemand komt.

Vanmiddag vonden we bij werkzaamheden in mijn voortuin een groene kabel die helemaal doormidden is. Al langere tijd te oordelen naar hoe het uiteinde van de kabel eruit ziet.

Kan dat de oorzaak zijn van het probleem?

Groen kabel is van Ziggo. KPN heeft oranje kabels. 

Als er 3 groene lampjes branden op het glasvezelkastje, dan zou het eigenlijk ook onmogelijk zijn dat er een kabel kapot is.

Heeft u een KPN Box? Daarop branden ook groene lampjes? Allemaal? Internet en tv?

En op een bekabeld aangesloten pc of laptop heeft u geen internet? Kunt u wel http://192.168.2.254/ bereiken? 


@Nick83 Alle lampjes branden groen. Knipperen niet. Medewerkers van de klantenservice zien bij meting dat er geen signaal is.


Goedemorgen @Sasje72, bedankt voor jouw bericht en welkom ook hier op de KPN Community :)

Dat is natuurlijk enorm balen, wanneer je een nieuwe woning betrekt wil je natuurlijk ook meteen alles geregeld hebben en daar hoort ook een werkend internetsignaal bij. Goed om te lezen dat er een bon/ticket is aangemaakt en ik hoop natuurlijk dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost🙏


Het probleem is inmiddels verholpen. Was iets fout in de centrale.

Storingsmonteur heeft het vrijdagmiddag opgelost.

Alleen erg spijtig dat het niet eerder is opgepakt en dat er in totaal ruim 2 uur telefonisch contact voor nodig was  afgelopen week. Kennis van medewerkers klantenservice kan beter. 


Gelukkig heeft de klantenservice een gratis nummer.  0800-0402.  Fijn dat het weer in orde is.


Het probleem is inmiddels verholpen. Was iets fout in de centrale.

Storingsmonteur heeft het vrijdagmiddag opgelost.

Alleen erg spijtig dat het niet eerder is opgepakt en dat er in totaal ruim 2 uur telefonisch contact voor nodig was  afgelopen week. Kennis van medewerkers klantenservice kan beter. 

Fijn om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen @Sasje72 en bedankt voor de feedback!