Skip to main content

Hi, ik heb KPN thuis. De internet verbinding met mijn desktop PC is plotseling verbroken.  Volgens de troubleshoot werd de diagnose ‘ethernet no ip configuratie’ vastgesteld. Na twee keer de PC opnieuw starten maakt hij weer verbinding. 

Echter omdat ik vanuit huis werk is het niet handig als dit weer gebeurd. Wat zijn de oorzaken hiervan?

Kan een Windows licensie invloed hierop hebben?

De Desktop heeft geen WiFi en is verbonden met internet dmv een kabel. 

 

Graag verneem ik van u.

Hallo @CSSaccount 

Een windows licentie zou daar geen invloed op moeten hebben, misschien wel als je 1 of andere illegale versie gebruikt van een onbetrouwbare bron.

Het zou een spontane herstart van het modem geweest kunnen zijn.

Had je nog andere apparaten aan staan die via internet werken,b.v. TV of mobiel en hadden die nog wel verbinding?
Zo ja dan kan het b.v. ook aan de netwerkkabel liggen tussen je modem en je PC, als het vaker voorkomt en je modem blijft online dan zou je die eens kunnen vervangen door een andere, die moet dan minimaal Cat 5e zijn.
 


Licensie is van het bedrijf zelf: “Windows is activated using your organization's service.” 

Ik krijg sinds kort echter meldingen over dat mijn Windows licensie zal verlopen, gecheckt met IT van werk en er blijkt niets mis te zijn. Licensie = geactiveerd. Melding mag ik negeren is er verteld.

Omdat ik de pop-up melding echter nog steeds krijg tijdens het opstarten, en omdat de melding over de licensie opeens weer telkens op mijn beeldscherm verscheen toen de internet verbinding het ook niet meer deed, vermoedde ik dat het wellicht daarmee te maken heeft. Dat er daar misschien iets mis gaat met het vinden van een IP adres(?)

 

Onze smartphones thuis hadden wel nog een WiFi verbinding. 

 


Dat zal dan een volume license zijn, lijkt mij onwaarschijnlijk dat dat het probleem is omdat het na 2 keer herstarten wel weer werkt.

Als 1ste zou ik gewoon proberen of een andere netwerk kabel helpt.
Zo niet, zijn er onlangs updates geweest van b.v. de netwerk driver?

Aangezien je een bedrijfslicentie gebruikt neem ik aan dat het ook een PC van je bedrijf is.
Lijkt mij dan toch dat de IT afdeling van je bedrijf het probleem moet kunnen oplossen, ik neem aan dat zij eventueel ook mee kunnen kijken op die PC om één en ander te onderzoeken.


Hi @CSSaccount, welkom hier. 

Net als GesP denk ik ook niet dat dit aan je licentie van Windows ligt. Probeer inderdaad eerst een andere kabel en kijk ook na of de drivers van je netwerkkaart bijgewerkt zijn. Ik vermoed dat je daarvoor bij je IT-afdeling moet zijn omdat je waarschijnlijk zelf de rechten niet hebt om drivers bij te werken.