Skip to main content

Hallo!

Ik zit sinds gisteren zonder internet! overstap Ziggo → KPN. Nu heb ik blijkbaar ( niet dat ik kan vinden) nergens in huis een aansluiting om de Modem aan te sluiten. Ik heb de  Experia Box V10 gehad.

Ik heb enkel wat ik kan zien een COAX aansluiting + Glasvezel aansluiting van Delta ( waar KPN nog niet op werkt). Er kan pas maandag een monteur langs komen maar heel het weekend zonder internet zitten is voor mij een huge probleem.. kan iemand me helpen? is een Coax → Ethernet adapter mogelijk als tijdelijke oplossing? Dit zijn de enige aansluitingen die ik kan vinden thuis.

KPN levert niet over coaxkabels. Je zal op moeten naar dit soort (telefoon)aansluitingen. 

Onder in je meterkast?

KPN levert niet over coaxkabels. Je zal op moeten naar dit soort (telefoon)aansluitingen. 

Onder in je meterkast?

Ha Dennis! Ik krijg dus niks gevonden dat is het probleem… zoals je ziet op foto 1 is het een kale aansluiting en zit er wel een soort van Koperen kabel. verder krijg ik niks gevonden ik heb van alles kastjes de foto's geupload… Ik begin een beetje in paniek te raken of het wel goed komt want al mijn internetkabels liggen onder het laminaat.. in de hoek van onze kamer waar de COAX aansluiting en Glasvezel aansluiting zitten van Ziggo/Delta en daar zat eerst de modem. Ik weet niet of ik al deze kabels ergens anders getrokken krijgt. Ik kan met geen mogelijkheid alles er onder uit gaan halen en alles opnieuw aansluiten dus ik hoop dat KPN een oplossing heeft anders moet ik weer terug naar Ziggo denk ik…..

Oe.. dan word het lastig.

Kun je onder de vloer kijken of je een blauwe kabel ziet lopen? En zo ja, waarheen.

En anders de monteur afwachten als je echt niks kunt vinden.

Had je geen overstapservice dan? omdat Ziggo er al uit ligt.

En als het (dezelfde soort) rijtjeshuizen of appartementen zijn kunt u altijd even kijken bij de buren. In principe worden ze allemaal op dezelfde plaats gezet bij u en uw buren.

Ik heb via de website van KPN inderdaad gewoon overstap gedaan, ik heb de KPN box afgelopen week thuis gekregen. Gisteren kreeg ik een SMS van KPN met: goed nieuws je kan je modem aansluiten en gebruiken… ( en Ziggo mailde dat de internet gestopt is) maar waar aansluiten.. ik had gehoopt dat dit wel beter geregeld was. Nu zit ik heel het weekend zonder Internet.. Ik heb vanochtend gebeld of er een spoed monteur vandaag kan langs komen of morgen maar er is niemand beschikbaar en daar baal ik enorm van.. nieuwe klant en nu al meteen issues 😞..

Ik heb vandaag om 12:00 weer een belafspraak en ga nogmaals vragen of er iets niet geregeld kan worden dat er vandaag/morgen iemand langs komt..

We zien hier wel vaker dat vorige bewoners aansluitingen weghalen, afknippen en onder een laminaatvloer of stuclaag laten verdwijnen. Dat zien ze uiteraard niet bij kpn. Je kunt kpn dus niets verwijten. Dat er dan op maandag al iemand kan komen is erg netjes. 

Ik ga vanavond thuis eens goed rondkijken!. bedankt allemaal..

Reageer