Skip to main content

Goedeavond,

Nadat ik mijn installatie doos had ontvangen, miste ik een NTU kastje. Ik heb vrijdag 50 minuten aan de lijn gehangen, om te horen dat de NTU mij toegestuurd gaat worden, zodat ik het zelf kan doen.

Nu gaat mijn abonnement 9 april in en heb ik nog geen mail ontvangen over het versturen of een soort bevestiging.

Hoe kan het zo zijn dat er geen kastje bijgeleverd is?

En wat is de status? Is er Ă¼berhaupt iets op gang gezet?

Alvast bedankt

Bij nieuwe glasvezel netwerken maakt KPN-NetwerkNL gebruik van GPON.  Daarvoor moet er aan de NTU die bij jouw thuis komt, nog een instelling worden gedaan en dat doet een KPN monteur. Die neemt ook de NTU dan gelijk mee.

Maar ook bij eerdere AON glasvezel ontbreekt die NTU en gaat het pas werken als een KPN monteur die persoonlijk heeft langs komen brengen.

Dit fenomeen is al vaak op die forum te zien geweest, wat de helpdesk je vertelt klopt niet, KPN stuurt geen NTU’s op. Je krijgt vanzelf wel een keer bericht, ga er maar vanuit dat door pasen er planning in de soep is gelopen.


"Je krijgt vanzelf wel een keer bericht"

Raar dat een klant zijn abonnement vandaag is ingegaan, maar geen gebruik kan maken van de abonnement, want we mogen hopen dat ze het daar wel in de planning hebben staan. Misschien ben ik vergeten, misschien komt er toch een pakket zonder monteur.

Ik heb eerlijk gezegd niet nog een keer zin om 50 minuten aan de lijn te staan. Iemand van KPN die hier duidelijkheid over kan geven?


Het is nu 7 april, nog geen 9. Maar als je de relevante gegevens in je forumprofiel alvast invult kan een KPN medewerker aan de hand van je forumnaam wel nakijken wat er aan de hand is. Als je wel gewoon werkend vast internet hebt, zou ik me maar niet zo druk maken.


Na mijn eerste berichtje was mijn start datum aangepast naar 7 april. Ik ben net gebeld, monteur wordt nu ingepland. Ik krijg daar nog een email van.

Een medewerker heeft kennelijk dit alles al gelezen idd.

Ik had bij aanmaak van mijn account al gelukkig mijn profiel volledig ingevuld. Ik maak mij alleen druk, omdat er slecht gecommuniceerd is. En er niet duidelijk was hoe het er voor stond na 50 minuten aan de lijn te hangen.

Maar dankjewel voor het antwoorden :)