Skip to main content

Twee maanden geleden sloot ik een TV & Internet abonnement af bij KPN. De spullen kwamen binnen en het bleek te gaan om een '’Stream & Internet'’ abonnement. Nergens stond bij dat tv niet langer via een coax kabel gaat, maar in feite als een chromecast beeld streamt naar je tv. Hierdoor heeft je tv dus ook veel internet nodig, waardoor dit ten kosten gaat van de snelheid van internet die je hebt afgesloten.

Enfin..

Twee jongens in sportbroeken komen langs om de glasvezel kabel door te schieten naar de meterkast. Nadat ik vroeg of ze wel van KPN waren, kwam er een jasje tevoorschijn. Heel de tuin werd omgeschept en het zand lag overal. Ook binnen in de hal lag het vol met zand.

Conclusie van deze jongens; '’wij hebben gedaan wat we moesten doen maar er brandt geen lampje bij glas, je moet kpn even bellen doei'’. 

Ik bel KPN. '’De wachttijd is langer dan u van ons gewend bent'’. Uiteindelijk krijg ik iemand aan de lijn. '’U wordt gebeld om een afspraak te maken met een monteur'’.

Even later krijg ik een mail binnen; nieuwe afspraak met monteur over 3 weken!? Drie weken gewoon zo laten zitten zonder tv en internet. 

Ik bel nog een keer. '’De wachttijd is langer dan u van ons gewend bent'’. Ik geef aan dat er totaal geen overleg is bij het inplannen van de afspraak en dat ik niet weer een maand zonder internet wilt zitten.

'’Oh meneer er is morgen ook iemand beschikbaar'’. Ik zeg okee laat hem dan morgen maar komen. Isgoed meneer de monteur zal er tussen 13-15 uur zijn.

De volgende dag (weer een dag vrijgenomen en mijn kind naar de opvang gebracht) om 14.55 uur krijg ik wederom een mail. De monteur komt tussen 15 en 17 uur. Vlak voor 17 uur krijg ik een mail, de monteur komt tussen 20-21 uur vanavond. 

's Avonds wederom niks. Geen telefoontje, geen monteur helemaal niks. Ik bel de KPN klantenservice op en ben wederom niet verbaasd dat de wachttijd langer is dan ik gewend ben van KPN.

U moet wachten tot 10 oktober (meer dan 3 weken) voordat er een monteur kan komen die het kan komen oplossen. Ik garandeer u dat hij pas weggaat als het is aangesloten..

Vandaag 10 oktober, heb ik weer een vrije dag genomen van werk en mijn kind naar de opvang gestuurd. Een monteur komt binnen en duikt de meterkast in nadat ik hem een koffietje aanbied. Na een uur zuchten komt de monteur de woonkamer binnen. Er komt vandaag nog iemand anders die het kan oplossen en het alsnog aan de praat gaat krijgen. Ik heb gedaan wat ik kon. De andere monteur belt je zometeen.

Alweer!?

Vervolgens bel ik tweemaal met KPN om aan te geven dat ik nog steeds niks heb gehoord? Komt er nog een monteur? Ik moet nu thuisblijven omdat er anders niemand open kan doen.

Na de lange wachttijd en weer het verhaal te moeten uitleggen is na 120 minuten bellen het antwoord van de '’klantenservice'’ duidelijk; je moet wachten totdat iemand je belt en dan weer een vrije dag nemen.

Dit is toch niet normaal?

Mijn vrije dagen en de kosten van kinderopvang worden neem ik aan gecompenseerd?

Echt zeer teleurgesteld hoe beloftes niet nagekomen worden, ik telkens in de wacht wordt gezet zonder goed antwoord.

 

Ik hoop op een zeer snelle en passende oplossing inclusief compensatie van de gemaakte kosten.

Jeetje, dat loopt allemaal helemaal niet goed! Buitengewoon vervelend.

Zou je vast je gegevens willen invullen in je forumprofiel opdat een kpn moderator hiermee aan de slag kan?

Bij glasvezel gaat tv kijken via de door kpn geleverde ontvangers niet van je afgenomen snelheid af.

 

Nergens stond bij dat tv niet langer via een coax kabel gaat

De coax aansluiting is uitsluitend van Ziggo. Daar wordt niet meer opgeleverd als je geen Ziggo (meer) hebt.

TV streamen (bv via apps) kost ook maar 5 Mb/s. Dat valt ook mee.

→ Ook Ziggo levert voor nieuwe klanten ook alleen maar IPTV, via hun internet dus. Je krijgt geen DVB-C ontvanger meer. Bij bestaande klanten wordt de oude ontvanger actief omgeruild voor de nieuwe Next Mini voor alleen IPTV.


Hoi @Sjors-V en welkom hier op ons forum, al is de aanleiding natuurlijk allesbehalve fraai :(

Zeker niet normaal zoals je de gang van zaken beschrijft. Ik kijk graag of ik hier iets voor je in kan betekenen en mag ik je daarom vragen om je forumprofiel in te vullen? Dan kan ik je klantdossier er direct eens bij pakken en vanuit daar verder kijken. Ik hoor graag weer van je!


Forumprofiel is ingevuld


Ik euhm ... wil me er verder niet mee bemoeien ... maar vraag me af: waarom moet dat kind naar de opvang als u toch thuis blijft? En waar had da kind gebleven als u niet thuis had hoeven blijven?


Yes, dankjewel @Sjors-V.

Ik ben er meteen ingedoken en mijn collega die je als laatste hebt gesproken, geeft aan dat er voor morgen tussen 10.00 en 12.00 een nieuwe afspraak is gemaakt, klinkt je dit bekend in de oren? Verder zie ik ook de melding van de monteurs die eerder zijn geweest. De monteur van vandaag geeft aan dat de glasvezel goed is aangesloten, er heel even ook wel verbinding is maar dat die ook vrij snel weer verdwijnt. Het kan zijn dat ik ergens overheen kijk maar zie ik in eerste instantie geen mobiel nummer van KPN dat op jouw adres actief is. Ik had hier anders graag geheel kosteloos een databundel aan toegevoegd zodat je in ieder geval gebruik kunt maken van het internet maar dat wordt helaas lastig zonder KPN nummer :(

 

 

Hallo @JanZ_, vandaag is er inderdaad weer een monteur langsgekomen. Gelukkig werkt het internet nu.

Graag zou ik wel compensatie krijgen voor het ongemak en de opgenomen uren. 

Vanuit mij twee opties;

  • 2 Superwifi's zodat ik boven ook kan internetten
  • Verlenging van snelpakkers tarief 2e jaar

Ik hoor graag van je!

Naar mijn mening is dit alleszins redelijk voor de gemaakte kosten en het ongemak.

Vriendelijke groet,

Sjors


Hoi @Sjors-V, fijn om te lezen dat het internet inmiddels werkt :)

Ik kan me voorstellen dat je hier een compensatie voor wenst maar daarvoor moet ik je vragen om een klacht in te dienen. Mijn collega's van de klachtenafhandeling zullen dit dan verder oppakken en contact met jou opnemen om te kijken of jullie er uit kunnen komen.