Skip to main content

Al tien weken op een rij volg ik een cursus, wekelijks aangeboden in een mail met link. Via de link komt de les in beeld. Vanaf week 11 is er geen verbinding met die site te krijgen via de link. Verschillende deskundigen waaronder Studentaanhuis hebben ernaar gekeken en nemen de conclusie over van Windows die zegt dat ik contract moet opnemen met de leverancier van Experiabox V8. Gedaan via hun 0800 nummer. Die meneer begint met het probleem te loochenen, al direct ‘nog voor ik meer van u hoor kan ik u zeggen dat dat niet kan, internet doet het of internet doet het niet'. Ik kan alles namelijk gewoon aan , alleen die ene site niet. Ik vertel wat ik (we) allemaal al hebben gedaan; firewall, recetten etc. Hij overlegt met een collega en komt terug met de opmerking dat ze vermoeden dat iemand heeft lopen rommelen aan de poorten van de Experiabox. Ik dacht dat hij de stekkertjes bedoelde en die heb ik er inderdaad uitgehaald en weer ingestopt volgens de standaardinstructies van Windows: verbindingen controleren maar dat deed ik pas nadat een naar aanleiding van de ontoegankelijkheid van betreffende site. Ik moest maar contact opnemen met KPN forum en de telefoonlijn werd verbroken. Daarna met een deskundige nog eens gekeken en toen kwamen we tot de ontdekking dat het onmogelijk is in te loggen in de Experiabox en het zelfs niet lukt om hem te recetten terug op de fabrieksinstellingen. Nu KPN me kennelijk niet verder wil helpen en alle geraadpleegde deskundigen me ook niet verder kunnen helpen leg ik de vraag hier neer. Wie heeft nog een idee hoe we dit kunnen oplossen? Voor alle duidelijkheid: van de kant van de site hebben ze wel de moeite genomen alles na te zien en alles is in orde wat hen betreft; mijn dochter kan van haar thuis, dus met een ander modum bij mij inloggen en kan de site dan gewoon gemakkelijk bereiken. Ik voel me door KPN echt in de steek gelaten.

Hallo @Paulusen , op ieder modem is in te loggen, welk merk en type(nummer) modem heb je?

Heb je een glas- of een koperverbinding?

 


Inloggen op de Experiabox zou gewoon moeten kunnen natuurlijk. En als dat niet kan, dan moet dat opgelost worden. Maar als oplossing voor uw eerste probleem is het nutteloos. Je zal op de Experiabox geen instellingen vinden die er voor zorgen dat u geen toegang hebt tot de cursus.

Welke melding krijgt u precies in beeld als u de cursus probeert te openen?

En wat bedoelt u precies met "mijn dochter kan van haar thuis, dus met een ander modum bij mij inloggen"? Hoe doet ze dat?


Hallo @Nick83 , ik denk dat @Paulusen bedoelt dat zijn dochter bij haar thuis met zijn gegevens op de betreffende pagina in kan loggen en dat het via haar verbinding dus wèl lukt.


Aangezien u niet kunt inloggen op de Experiabox leidt ik uit af dat u de V10A box heeft. Daar is momenteel een inlogprobleem mee, al sinds begin juli. Dit is nog niet opgelost.

Voor het niet kunnen bezoeken van die cursussite zal dat echter niks oplossen, in een Experiabox is geen url te blokkeren.

Het meest waarschijnlijk (en eigenlijk altijd het geval) is een IP blokkade bij de hoster van de betreffende website (Strato is bv een bekende partij). De website eigenaar kan het beste contact opnemen met hun host en je IP doorgeven. Dit kan die host dan checken en verwijderen van de blacklist.

Om je IP door te kunnen geven moet je die natuurlijk wel weten. Je achterhaald hem via deze tool.


Reageer