Skip to main content

Ook ik heb problemen met inloggen

Heb het al op 3 apparaten geprobeerd.

 

 

 

admin: eigen topic aangemaakt

@marcel112 Welkom op het forum. Wat vervelend dat het niet lukt om in te loggen. Ondertussen zijn we een paar dagen verder, is het al gelukt om in te loggen of ervaar je nog dezelfde problemen? Mocht het via onze servicetool niet lukken dan zou je ook altijd even een kijkje kunnen nemen in dit topic, het gaat in dit geval om de reactie van Ward. Dit is een alternatieve manier om in te loggen op de Experiabox. 


nee, ik wordt er eerlijk gezegd een beetje simpel van.

 

Ik dacht eerst dat het aan mijn repeater lag, fritz 1750e.

Maar zonder dat ding werkt het ook niet.

 

Een van de afgelopen dagen is er iets waardoor het me wel 1 x lukte….

Spullen moeten het gewoon doen, en niet op goed geluk.

Resetten van de router was ook al zo'n groot succes.NOT.

Helaas heb ik erg goede ervaringen met de fritzbox, dus dan is alles daarna niet gelijk gelijk of beter.

Voel me niet echt een digibeet, maar deze router laat me gewoon niet toe. Heb ook al bekabeld in de meterkast geprobeerd, met hetzelfde teleurstellende resultaat


@marcel112 Ik ben met je eens dat het gewoon zou moeten werken, ik moet zeggen dat ik nog geen andere signalen heb gehoord dat inloggen via deze weg niet lukte. Er is ook een alternatieve manier om in te loggen op de Experiabox. Je kunt inloggen door een browser te openen (Microsoft Edge, Firefox, Google Chrome) en in de adresbalk 192.168.2.254 in te toetsen. Vervolgens verschijnt er een inlogscherm. De gegevens die hier ingevuld moeten worden verschillen per Experiabox. Bij de Experiabox V7 t/m V10 kun je de eerste keer op inloggen klikken en wordt je gevraagd zelf een wachtwoord in te stellen. Bij de V10a staan de gegevens op het kaartje op de achterkant van de box. Hiermee kom je terecht in de interface van de Experiabox. 

Mocht het op deze manier ook niet lukken, zou je dan je forumprofiel willen invullen en zou je het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan ga ik uitzoeken wat ik voor je kan betekenen!

Je zou overigens ook bij KPN kunnen kiezen voor een Fritzbox. Hoe je dit doet en de voorwaarden vind je hier


Hallo Rutger,

 

 

ik heb juist via browser geprobeerd, daar krijg ik elke keer de foutmelding.

 

 


waarom ik via browser inlog is, dat ik gewoon in de router wil kijken naar alle settings.

Als ik mijn zoon zijn internet tijden wil beperken kan dit daar.

Als ik wil zien welke apparaten ingelogd zijn, kan dat daar

Als ik allerlei instellingen wil inzien kan dat daar.

 

Servicetool gevonden maar daar staan maar enkele opties wat je wil doen, dat is niet voldoende voor mij


@marcel112 Heel vreemd dat het op deze manier niet lukt. Via het ip adres van de Experiabox zou dit gewoon moeten lukken. Heb je een mogelijkheid de Experiabox te resetten en het daarna opnieuw te proberen? Het liefst via een bekabelde verbinding. Mocht het op deze manier ook niet lukken, zou je dan voor mij je forumprofiel willen invullen en zou je het kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan ga ik uitzoeken of er iets is dat ik nog voor je kan betekenen.

In de Experiabox is het overigens niet mogelijk om een tijdsbeperking voor het internet in te stellen, deze optie wordt door de Experiabox niet geboden. Je kunt in de Experiabox uiteraard wel zien welke apparaten er verbonden zijn en andere zaken instellen.


Rutger,

 

ik HEB al geprobeerd om de router te resetten, met paperclip achterkant ingedrukt volgens info. Vervolgens 45 min wezen wandelen om de router tijd te geven om weer alles terug te zetten. Helaas was hij niet gereset naar fabrieksinstellingen maar “gewoon” gereboot.

 

SSID nog steeds zoals ik hem genoemd heb.

De zeldzame keren dat ik er wel in kan/kon heb ik wel degelijk de pc van mijn zoon en zijn iphone op tijd limiet 7:00-22:00 gezet.

 

Ik weet niet wat er allemaal langs elkaar heen gaat, maar jou info komt niet overeen met de werkelijkheid die ik hier ervaar irl.

zie bijgevoegde foto. Ik heb net weer een andere laptop proberen te koppelen via utp en dat werkte nu

 

Heb inmiddels al 2x op een fritzbox geboden want ben nu naar 3 weken prutsen en veel frustratie en niet doen wat ik wil deze experia al weer meer als zat eigenlijk.

 

Het is niet zo dat er niet gebruik wordt gemaakt in dit huis van internet en wifi met deze lockdown..

“even” de router weer proberen te resetten wordt niet echt als heel chill ontvangen.

 

wat betreft forumprofiel, ik ben niet zo dol om info over mezelf op een openbaar forum te zetten. Heb enkele velden ingevuld


@marcel112 Heel vreemd dat het dan niet lukt om de Experiabox te benaderen. Voor wat betreft het instellen van een tijdslimiet heb je gelijk, ik wist nog niet dat je een Experiabox V10A had. In de V10A is het inderdaad wel mogelijk om een tijdslimiet in te stellen. Het is niet een probleem dat ik eerder ben tegen gekomen, vandaar ook mijn verzoek om je forumprofiel aan te vullen. Deze gegevens zijn overigens alleen inzichtelijk voor KPN moderators van het forum en dus niet openbaar. Als je een apparaat direct aan de Experiabox koppelt dan lukt het dus wel om te verbinden? Zit er normaal gesproken nog iets tussen? Bijvoorbeeld een switch of een router? 


@marcel112 Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het probleem is opgelost of dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


@Rutger_  je hebt het inderdaad goed ingeschat, snap niet zo goed wat er nu veranderd is, maar het extreme niet in kunnen loggen is “over” lijkt het wel.

 

De reden waarom ik nog niet gereageerd had was , dat ik eerst zeker wilde weten dat het niet meer voorkwam voordat ik de polonaise ging lopen :laughing: .

 

Bedankt voor de hulp.

( wel jammer dat net in de maand dat ik besteld heb, geen super wifi bij de aanmelding zat, en ervoor en nu weer volop reclame daarmee wordt gemaakt :joy::rage: )