Skip to main content

Hoi allemaal, 

Wij hebben thuis een experia box v10. Werkt het hele jaar perfect en er is snel internet. Maar zodra de temperatuur buiten boven de 26 graden komt hebben wij geen verbinding meer met de wifi. Ook is er geen verbinding meer met het bekabelde internet. Ik vroeg mijzelf af of anderen dit ook hebben en wat hier aan gedaan kan worden. 

(Edit) Wel branden alle lampjes groen ookal is er geen internet meer.

 

Met vriendelijke groet,

Niels van Ingen

Hallo @Niels van Ingen staat of hangt de V10 wel mooi vrij met minimaal 10 cm ruimte rondom?

Heb je een glas-of een koper-aansluiting?

Indien glas, haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en na herstart geef de V10 eens een fabrieks-reset.

Indien koper, geef de V10 eens een fabrieks-reset en controleer of deze voldoende ventilatie krijgt.

Indien de modem in de meterkast hangt, laat de deur van de meterkast op een kier staan, zodat de warmte weg kan. Bij de meeste huizen zitten er geen ventilatieroosters i de meterkastdeur.

 

 


Hoi @Niels van Ingen en welkom hier op ons forum :)

Dat is heel merkwaardig en ik heb daar ook niet meteen een verklaring voor. Heb je ook interactieve tv van ons? Werkt dit nog wel wanneer het 26 graden of warmer is? Verder zie ik dat @JanD ook al enkele goede vragen stelt en ik zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!


@JanD 

Bedankt voor je reactie,

Wij hebben een glasverbinding. De router hangt in de gang boven de meterkasteur. Glaskast etc is allemaal al eens een keer gereset. Toch werkt ons internet niet met warm weer.

 

@JanZ_  Wij hebben thuis alles van KPN, dus ook de interactieve tv. En hoewel dit wel werkt. Werkt het ontzettend haperig en verliest het kastje bij de tv de verbinding ook nog wel eens.


Wanneer heb je het glasvezelkastje voor het laatst gereset door deze 2 minuten stroomloos te maken? Ook al is dit onlangs al gedaan, baat het niet dan schaadt het niet. De tv hapert ook alleen als het 26 graden of warmer is, op andere momenten werkt het wel zoals het hoort? Hoe is de tv ontvanger aangesloten op de Experia Box; rechtstreeks met kabel of gebruik je misschien een draadloze verbindingsset?  Om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten, kijk ik ook vanaf hier graag eens met je mee. Zou je daarom je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt.


Hoi @Niels van Ingen, ik heb niks meer van je vernomen maar was toch even benieuwd naar de stand van zaken en of ik nog iets voor je kan betekenen! 


Hoi @Niels van Ingen, ik heb niks meer van je vernomen maar was toch even benieuwd naar de stand van zaken en of ik nog iets voor je kan betekenen! 

Hoi Jan, wij zijn momenteel op vakantie 🙂 dus heb ik zelf ook geen idee hoe het er nu voor staat.


Hoi @Niels van Ingen, ik heb niks meer van je vernomen maar was toch even benieuwd naar de stand van zaken en of ik nog iets voor je kan betekenen! 

Hoi Jan, wij zijn momenteel op vakantie 🙂 dus heb ik zelf ook geen idee hoe het er nu voor staat.

Dan begrijp ik dat je andere zaken aan je hoofd heb wanneer je op vakantie bent @Niels van Ingen!

Nog een mooie tijd toegewenst en ik zie je bevindingen graag tegemoet wanneer je weer thuis bent :)