Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb geen verbinding, het lampje van mijn internet is rood. Ik heb de snoertjes al vervangen en ook een harde reset gedaan. Daarnaast heb ik problemen met de tv verbinding. Sinds een week of zes ervaar ik problemen bij het afspelen van opnames. Als ik doorspoel kan ik niet meer stoppen, of als ik de opname op pauze zet, kan ik niet meer verder kijken. Het komt oom regelmatig voor dat de opname zo maar ineens stopt met af spelen en terug gaat naar de TV. Ook in het menu ervaar ik problemen, het komt elke dag voor dat het menu vastloopt. Het enige wat helpt is om de tv ontvanger dan uit te zetten en vervolgens weer op te starten. Ik heb de software al op nieuw gedownload en de fabrieksinstellingen terug gezet. Helaas lost dit niets op.

Groet,

 

Brenda

 

 

Hi Brenda! Welkom hier op ons KPN Forum. Engelengeduld heb je gehad met de tv storingen! Als ik het goed begrijp zit je nu helemaal zonder diensten of heb je geen internet. Ik help je graag mee om dit probleem opgelost te krijgen:hugging: . Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee.


Hallo Lisa, ik heb de gegevens in gevuld. De tv doet het wel maar internet niet.

 

groet,

 

brenda


Thanks! Ik zie meteen dat het modem ‘niet goed’ online is. Dat je problemen met de tv hebt, is dan ook niet gek. Het ziet ernaar uit dat het modem (V10) vervangen moet worden. Kun je -als laatste redmiddel- eens een ‘monteurreset’ uitvoeren?  Dit doe je door de Herstel-knop] én de >Reset-knop] tegelijkertijd in te drukken, totdat de lampjes uitgaan. Hierna start het modem weer op. Ik ben benieuwd naar de uitkomst. 
Hopelijk biedt dit een tijdelijke oplossing. Ik zorg dat er alvast een nieuw modem naar een PostNL-punt gestuurd wordt bij jou in de buurt (zie mail). 
Heb je een mobiel nummer bij ons? Dan kan ik daar eventueel 100GB op zetten!


Hoi Lisa, 

 

Ik heb gedaan wat je aangaf, en hij doet het weer, dus dat is heel fijn. Ik hoop dat het hiermee opgelost is. 

 

Groet, 

 

Brenda 


Geweldig! Het nieuwe modem blijft 14 dagen liggen bij het PostNL-punt. Mocht je het modem niet meer ophalen, dan wordt ‘ie naar ons teruggestuurd. :nerd:


Hallo Lisa, helaas lijkt het er toch op dat mijn modem zijn beste tijd heeft gehad. Er is sprake de afgelopen weken sprake van een slechte verbinding waardoor de tv stoort en de verbinding op mijn tablet en laptop meerdere keren per dag weg valt.... Hiervoor had ik al mijn kabels vernieuwd. Ik moet de modem elke dag een paar keer resetten


@Brendapinda  Daar was ik al bang voor! Ik ga kijken wat ik voor je kan doen. Je hoort van me!


@Brendapinda Hoe reset je het modem? Ik zie namelijk geen verbroken verbindingen (de afgelopen dag/dagen). Daarnaast heeft het modem nu wel de status ‘stabiel'. 
 


Hoi Lisa, ik heb een aantal keer op de normale manier gereset en ook een aantal keer op de manier die jij hierboven hebt beschreven. Het doet het even weer oké, maar op een gegeven moment blijft de uitzending op de tv hangen en reageert die niet of heel langzaam op de afstandsbediening, voor internet geldt hetzelfde 


Het is gelukt! In de mail vind je de details over de verzending. :blush: Laat het maar weten als je nog vragen hebt.


Hoi Lisa, wat bedoel je precies met het is gelukt? Ik heb geen mail gekregen van jullie..

Groet, 

 

Brenda


En ik krijg nu op de tv de foutcode 301: laden van software op tv ontvanger lukt niet. Dit terwijl ik deze code al twee keer eerder heb gehad vandaag. Uiteindelijk is het gelukt om de software te installeren door de modem te resetten en de stroom van de ontvanger af te halen. Het leek erop na de installatie van de software dat de tv het weer beter deed totdat het beeld weer vastliep en weer dezelfde foutcode geeft en dus aangeeft dat ik weer software moet downloaden, dus ik vraag mij nu af of er ook iets mis is met de tv ontvanger? 


Aah, mijn fout! Niet in alle gevallen ontvang je een mail. Ik heb de details over de verzending (van het nieuwe modem) naar je toegestuurd in een privébericht. Wat betreft de foutcode op de tv-ontvanger. Laten we even de modemwissel even afwachten. Ik hoop (en ga er een beetje vanuit) dat die alle problemen die je nu hebt oplost. :wink:


Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik ga ervan uit dat het nieuwe modem heeft geholpen. Als je nog vragen hebt of ergens tegenaan loopt, dan hoor ik het graag:blush:


Hoi Lisa, alvast bedankt voor het modem. Ik ben bang dat het niet alles op lost. Op onze tablet/telefoon is de ontvangst prima. Netflix doet het ook prima, terwijl ik eerst bijna elke dag op nieuw moest inloggen. De radio op de tv werkt ook goed, alleen hebben we nog steeds last van storingen op de tv. Het is vanwege de storingen niet mogelijk om normaal tv te kijken. Heb jij nog adviezen want ik weet het niet meer. Voordat telfort overging naar KPN hadden wij geen last van dit soort dingen.

 

Groet, 

 

Brenda


@Brendapinda O.a. een traag tv-menu? Of lijkt de tv-ontvanger niet te reageren op de afstandsbediening? Als je dit hebt sinds de laatste update, dan komt er een oplossing aan. We hadden wat problemen met de vorige update. We rollen op dit moment een nieuwe software uit voor iedereen. Uiterlijk 20 januari ontvang je de software. Check het centrale topic voor meer info.


Hoi Lisa, 

 

Niet alleen dat de tv stoort zodanig dat we op dit moment geen gebruik maken van de tv maar via de laptop moeten kijken…

 

Groet, 

 

Brenda 


Oh nee! Ik vermoed dat de nieuwe update, een verbetering zal zijn. Op onze site staat uitgelegd hoe je kunt controleren of je de update al ontvangen heb.Â