Skip to main content

Plots geen glasvezelverbinding meer na 2,5 jaar zonder problemen.

Sinds vanochtend brandt het rode alarm lampje op Nokia G-010G-Q. Meermaals uit/aan gezet, en stroomadapter kabeltje er uit en weer terug aangesloten. Na een minuutje 1-2 telkens weer het rood alarm lampje aan op het kastje.

 

Kastjes en kabels van onze huisaansluiting hebben altijd goed beschermd door een goed ventilerende omhuizing vast gehangen, het id uitgesloten dat er aan de labeltjes is getrokken of tegen is gestoten).

 

HELP s.v.p. mij partner heeft deze week haar tentamens !!  😕

 

Hoi @BXL ,

In dat geval is een monteur waarschijnlijk het handigst.

Als je 0800-0402 belt en "storing" inspreekt krijg je een medewerker aan de lijn die dat kan regelen voor je .


Hoi @martijn197108 ,

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik ga je suggestie proberen!

Vriendelijke groet,

BXL


Ik heb het bovenstaande nummer (KPN Winkel) gebeld maar zij gaven aan niet te kunnen helpen met het omschreven probleem.

Ik heb wel een ander nummer gekregen van hen gekregen:

088 006 37 44 (KPN Netwerk NL), bereikbaar op ma t/m vr van 8:30 - 17:00u.

 


Ik ben bang dat dat niet klopt @BXL

 

@Erik_ kan ook vast wel een storingmonteur voor je inplannen.Zou je je profiel daarvoor willen aanvullen?


Heb je al je experia box opnieuw proberen op te starten?
De modem van het stroom afhalen voor 10 sec.


@Paul.K

Wij hebben geen Experia box. Wij hebben enkel een huisaansluiting van KPN, ons glasvezel abonnement is van een andere leverancier.

Dit euvel betreft het Nokia GPON kastje waarvan het rode alarm lampje brandt, het KPN gedeelte tot in de woonkamer.


@martijn197108 

Oh, dat is goed om te weten (de KPN vriendelijke telefoniste kwam op mij, met alle respect, niet bepaald kundig over toen ik haar het probleem uitlegde en tot twee maal toe moest uitleggen dat het Nokia GPON kastje niet het modem is).

 

Ik ga mijn profiel zometeen invullen zodra ik weer thuis ben!

 


Hoi @BXL ,

Omdat je geen KPN abonnement hebt kan er in dit geval geen KPN monteur gestuurd worden helaas.

Bij welke provider zit je?

 

De bedoeling is dat je daarmee contact opneemt en dat zij vervolgens een monteur inplannen.Als deze er niet uitkomt, kan het doorgezet worden aan KPN Netwerk.

Als het niet via hun klantenservice lukt, zou ik -indien mogelijk- een topic aanmaken op hun forum.

 

Overigens komt het regelmatig voor dat budgetproviders hun probleem verschuiven naar KPN(de provider), dat is niet juist.


Hoi @martijn197108 

Dank voor je antwoord!

Dat er geen KPN monteur kan worden ingeschakeld omdat wij een andere (niet budget) provider hebben dan KPN zelf zou ik uiterst merkwaardig vinden aangezien het Nokia kastje (waar het probleem te constateren is, want rood lampje 'alarm') onderdeel is van de standaard glasvezel huisaansluiting zoals deze, nota bene destijds door KPN NetwerkNL aangelegd, aangesloten, getest en is opgeleverd door hun onderaannemer (t.w. NBS Europe).


Het euvel zit, in deze, dus niet bij onze glasvezel abonnement provider maar in de huisaansluiting van KPN. De logica dat ik dit via onze provider moet spelen, terwijl zij er niets mee van doen hebben ontgaat mij een beetje.


Hoi @BXL ,

Het zit 'm erin dat KPN (de provider) en KPN netwerk twee aparte bedrijven zijn, net zoals Vattenfall en Liander zijn.Vroeger hoorde dat allemaal wel bij elkaar.Jouw provider zal zelf een monteur moeten sturen, al dan niet van hun zelf als KPN netwerk, of misschien beide.

Het is wat omslachtig, maar zo werkt het helaas wel…

 

Sowieso zal je in dit geval contact op moeten nemen met je provider en met geen enkele andere instantie.Indien mogelijk adviseer ik het op het forum van de betreffende provider te doen.

De provider moet het zelf afhandelen en de juiste stappen zetten, doen ze dat niet handelen ze op de onjuiste manier.Je word dan helaas van het kastje naar de muur gestuurd...Dit soort situaties zijn erg vervelend.


@martijn197108 
 
Hierbij een update over de huidige stand van zaken;
 
Deze ochtend heeft onze provider, na eerst zelf een meting op de lijn te hebben gedaan, een KPN monteur ingeschakeld.
 
Tot mijn verbazing werd ik deze middag rond 14:30u al gebeld door KPN dat deze middag nog voor 17:00u een KPN monteur langs kon komen. Deze is inmiddels langs geweest en heeft bij ons thuis binnen enkele metingen verricht, kort daarop vertrok hij naar de wijkcentrale voor een check. Bij terugkomst kreeg hij niet het gewenste resultaat en moest hij ons, na een collega te hebben gebeld, helaas teleurstellen dat hij het niet zelf kon repareren daar het probleem zich in de wijkcentrale bevindt en dit door de bouwer/onderaannemer hiervan (Alling?) zal moeten worden gefixt. 
 
De monteur zou hier naar eigen zeggen direct een ticket voor gaan aanmaken.
 
Tot zover en in afwachting van een hopelijk spoedige oplossing door de onderaannemer.
 
Met vriendelijke groet,
 
BXL
 

Hallo @BXL, fijn om te lezen dat de nodige stappen zijn gezet om het probleem op te lossen. Houd je ons op de hoogte?


@martijn197108@Denise_ 

 

Een nieuwe blije update over de huidige stand van zaken:

 

Deze avond is er gegraven in onze straat om de glasvezelmof te inspecteren waar het uiteindelijke probleem zich bevond nadat nieuwe metingen vanuit de wijkcentrale dit hadden aangetoond. Wij bleken lang niet de enigen te zijn die geen internet meer hadden (nagenoeg ons hele appartementencomplex). Een kabel knik/breuk van een (multi) kabel door overbelasting bleek de boosdoener te zijn.


Nu drie uurtjes later hebben we warempel weer internet in huis, zeer fijn na bijna drie dagen zonder. yeay het probleem is opgelost! 😀

(Ook) via deze weg wil ik heel graag mijn welgemeende en zeer verdiende complimenten geven aan de twee heren van Fiber Connected B.V. (Rotterdam), die in opdracht van VolkerWessels Glas Service, en KPN! deze avond bij ons in de straat, de knik/breuk in een (multi?)glasvezelkabel hebben hersteld. Van deze kundige mannen, met échte passie voor hun werk en met hele goede energie, heb ik tijdens de werkzaamheden zeer interessante en gedetailleerde uitleg gekregen over glasvezels, hun werk en mocht ik zelfs een kijkje nemen in hun keuken (werkbus) en zien hoe de glasvezel van mijn eigen aansluiting werd gelast. Fascinerend!

 

Hoewel het erg vervelend/frustrerend was om zonder internet te zitten afgelopen dagen, zeker precies voor de tentamenweek van mijn partner aan de uni, moet ik eerlijk bekennen dat ik aangenaam verrast ben over hoe serieus en snel dit is opgepakt door alle betrokken partijen. Uit de kunst!

 

Mijn hartelijke dank daarvoor aan de KPN forum leden, onze provider, de KPN medewerkers, VolkerWessels en Fiber Connected B.V.!

 

Met vriendelijke groet,


BXL

 


Wat ontzettend fijn om te lezen dat het probleem is verholpen, @BXL! De timing was inderdaad onhandig, maar gelukkig was de oplossing er relatief snel. 😊