Skip to main content

Ik heb een hoek woning met 3 etage. Beneden heb ik mijn modem staan en boven op de3de etage een versterker welk met een kabel van beneden naar boven is verbonden. De gehele dag werken de modem en versterker goed, echter in de avond vanaf 9 uur begint 1 van de 2 blauwe lampjes op de versterker paars te branden en even later oranje. Ik heb dan op de midden en boven etage bijna geen WiFi meer. Als ik overdag een speed meting doe komt hij uit op 88. Doe ik in de avond de meting komt hij uit op 5 a 10 m bits. Ik kwam erachter dat het eco lampje beneden blauw Brande. Ik heb de eco modus uit gezet en hetzelfde probleem bleef. Daarna heb ik alles terug gezet naar fabrieksinstellingen en de versterker opnieuw aangesloten. Ook daarmee is het probleem niet verholpen. In het verleden heeft de WiFi boven wel goed gewerkt, maar dat was al een jaar geleden. Heb de speedtest meerdere keren gedaan en vanuit de kpn app hebben ze toen wat aangepast, geen idee wat en ook daarmee word het niet beter.

hoe kan ik dit oplossen, zodat ik ook savond boven internet heb.

Is het echt een kabel of word er gebruik gemaakt van een draadloze verbindingset? 

 


Geen draadloze met kabel van beneden naar boven


Ok. Bekabeld netwerk boven blijft wel werken 's avonds? Ik zie dat er een paar apparaten op aangesloten zijn? Tv ontvangers? Die functioneren gewoon? Kunt u ook de snelheid boven bekabeld meten?


Doe je misschien 's avonds een lamp aan ofzo die vreselijk stoort op de WiFi? Kun je daar eens naar kijken?


Snelheid gemeten, Dat is 88 mbits. De apparaten die erop aangesloten zijn alleen Playstations. Die krijgen in de avond ook geen internet meer, ook al zitten ze met een kabel ik de versterker


Lamp is het zeker niet, als zijn alle lampen uit, heb ik hetzelfde probleem


Snelheid gemeten, Dat is 88 mbits. De apparaten die erop aangesloten zijn alleen Playstations. Die krijgen in de avond ook geen internet meer, ook al zitten ze met een kabel ik de versterker

Die 88 mbit, is die bekabeld gemeten? En 's avonds? Blijft het bekabeld dan 88 mbit?

In uw startpost lees ik dat die 88 mbit de snelheid via WiFi is.


Ja via de WiFi op mijn telefoon inderdaad gemeten


Goedemorgen @Nanniess en welkom hier op het KPN forum :)

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en goed dat je dit probleem kenbaar maakt. Mijn eerste advies zou zijn om eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager. Het beste kun je de versterker die je nu hebt aangesloten even loskoppelen. Probeer vervolgens een plek in huis te zoeken waar je nog net een beetje Wi-Fi hebt en doorloop dan de Wi-Fi Manager. Wanneer er vervolgens een snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt, krijg je als oplossing gratis KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn versterkers die je net als je huidige versterker bekabeld aan dient te sluiten op de Experia Box en ik verwacht dat dit voor verbetering moet gaan zorgen. De KPN Experia Wi-Fi zijn nieuwere types versterkers dan het witte exemplaar waar je nu gebruik van maakt en ik denk dat we ons daar in eerste instantie op moeten focussen. Laat je me weten wat hiervan de uitkomst is? 

 


Hoi @Nanniess , ik heb niks meer van je vernomen maar was benieuwd of je nog iets hebt gehad aan mijn vorige bericht. Heb je de Wi-Fi Manager doorlopen en heeft dit voor de gewenste verbetering gezorgd?


Ja via de WiFi op mijn telefoon inderdaad gemeten

Ik bedoelde bekabeld op een pc of laptop. Die dus bekabeld aangesloten zit. Die telefoon kun je niet met een kabeltje aansluiten.


Goedemorgen @Nanniess , omdat ik niks meer van je heb mogen vernemen ga ik dit topic sluiten! Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben, spreek ons dan vooral weer aan!


Reageer