Skip to main content

Ik had een telfort abb. en dat is overgenomen door KPN. Omdat ik slechte wifi achter in de tuin had heb ik twee superwifi's gekocht en aangesloten ( lampjes branden groen ) In huis wel wifi. In de tuin van 20 meter diep geen wifi. Met een wifianalyser zie ik ze ook niet. Mijn vader heeft bijna dezelfde installatie en die zit in zijn tuin 30 meter verder gewoon MET wifi.

Mijn superwifi staat onder een dakraam op de eerste verdieping, die van mijn vader staat op de slaapkamer midden in de kamer met dubbel glas. Hoe kan het zo zijn dat hij wel een goed bereik heeft en ik niet, terwijl de ruimte van zijn wifi slechter is als die van mij.

Ik heb een V10 modem en mijn vader een V12

Ik heb een abonnement van 50kbps en mijn vader 500kbps. Heeft dat nog iets te maken dat de 500kbps het signaal sterker is of heeft dat alleen te maken met data.  

Ik hoop dat iemand mij hierin duidelijkheid kan verschaffen.

Hallo @TheoWinkel ,

 

Ik heb een abonnement van 50kbps en mijn vader 500kbps. Heeft dat nog iets te maken dat de 500kbps het signaal sterker is of heeft dat alleen te maken met data.  

 

Dat heeft er niets mee te maken. Dat gaat alleen over de data. 


Ik had een telfort abb. en dat is overgenomen door KPN. Omdat ik slechte wifi achter in de tuin had heb ik twee superwifi's gekocht en aangesloten ( lampjes branden groen ) In huis wel wifi. In de tuin van 20 meter diep geen wifi. Met een wifianalyser zie ik ze ook niet. Mijn vader heeft bijna dezelfde installatie en die zit in zijn tuin 30 meter verder gewoon MET wifi.

Mijn superwifi staat onder een dakraam op de eerste verdieping, die van mijn vader staat op de slaapkamer midden in de kamer met dubbel glas. Hoe kan het zo zijn dat hij wel een goed bereik heeft en ik niet, terwijl de ruimte van zijn wifi slechter is als die van mij.

Ik heb een V10 modem en mijn vader een V12

Ik heb een abonnement van 50kbps en mijn vader 500kbps. Heeft dat nog iets te maken dat de 500kbps het signaal sterker is of heeft dat alleen te maken met data.  

Ik hoop dat iemand mij hierin duidelijkheid kan verschaffen.

Waarschijnlijk omdat bij je vader minder wifi netwerken zijn.Als u superwifi heeft maakt het modem voor bereik niet uit.


Bedankt voor uw reacties, denk dat ik toch maar de superwifi's weg doe en mij Engenius ECB300 terug zet, deze reikt wel tot mijn achtertuin 20 meter verderop. Alleen jammer dat deze een datadoorvoer heeft van max 30mbps. Hoopte met de superwifi  meer te krijgen waardoor ik ook NETFLIX ononderbroken kan kijken. :-(

Bij mijn vader kwam de Engenius ECB300 met 4 streepjes binnen en de Superwifi met 2 streepjes. Ga je een speedtest draaien dan is ondanks de twee streepjes van de superwifi deze toch sneller. Maar oké het is niet anders. Toch bedankt voor jullie reactie.