Skip to main content

Ik ben op mijn laptop verbonden met de wifi, zonder internet. Mijn laptop (Samsung Galaxy book 2 pro 360) is het enige product wat sinds de wisseling van router problemen heeft.

Kleine situatieschets: op de begane grond staat de router, met een kpn superpunt op aangesloten. Op mijn slaapkamer staat het 2e superpunt. Voordat ik een aantal weken geleden mijn router heb verwisseld voor een nieuwe router, had ik geen problemen.

Sinds ik de router verwisseld heb, heeft mijn laptop geen wifi in de woonkamer. (Wel verbonden, maar geen internet) mijn laptop had wel wifi op mijn slaapkamer, totdat ik net probeerde om te kijken of de superpunten het probleem waren, door de stekkers er uit te trekken en later terug te steken. Nu heeft mijn laptop helemaal geen wifi. Wat is mijn volgende mogelijkheid? Mijn volledige laptop resetten in de hoop dat het dan beter is?

Hi @ByMtC, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Heb je op je laptop ook het netwerk verwijderd en daarna opnieuw verbonden? Netwerk verwijderen doe je zo:

 

 


Hi @ByMtC, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Heb je op je laptop ook het netwerk verwijderd en daarna opnieuw verbonden? Netwerk verwijderen doe je zo:

 

 

Beste @Alex_P

(Excuses dat ik.op het vinkje geklikt hebt, ik was mis) dit heb ik helaas al geprobeerd, zojuist nog eens gedaan en hij verbind wel. Maar nog geen internet


Geen probleem hoor, heb het weer verwijderd.

Wat als je je laptop met een netwerkkabel verbindt op de modem en dan onze WIFimanager draait?

 


Geen probleem hoor, heb het weer verwijderd.

Wat als je je laptop met een netwerkkabel verbindt op de modem en dan onze WIFimanager draait?

 

Het probleem lijkt nu opgelost. Ik heb een gewone usb in de router gestoken en de usb-c kabel in mijn laptop en nu heb ik weer overal in huis wifi. Wat het probleem nu was weet ik niet, maar het werkt weer.


@Alex_P het succes van gisteren lijkt gewoon toeval te zijn. Ik heb weer geen internet in de woonkamer met mijn laptop. Het probleem wat ik nu heb, is dat mijn laptop geen Lan aansluiting heeft.


Hallo @ByMtC geen netwerkaansluiting op een laptop is eenvoudig op te lossen door een interface USB-RJ45 te kopen en je kunt een netwerkkabel aansluiten.

 


Hallo @ByMtC geen netwerkaansluiting op een laptop is eenvoudig op te lossen door een interface USB-RJ45 te kopen en je kunt een netwerkkabel aansluiten.

 

Beste,

Zijn er ook stappen die ik kan ondernemen zonder dat ik iets moet aanschaffen voor eenmalig gebruik?


Hallo @ByMtC 

 

Je kan de tips van deze pagina https://www.kpn.com/service/actuele-wifiproblemen.htm proberen onder Problemen met het koppelen van 1 specifiek apparaat op de Wifi


Hallo @ByMtC geen netwerkaansluiting op een laptop is eenvoudig op te lossen door een interface USB-RJ45 te kopen en je kunt een netwerkkabel aansluiten.

 

Beste,

Zijn er ook stappen die ik kan ondernemen zonder dat ik iets moet aanschaffen voor eenmalig gebruik?

Dit hoort te werken met die laptop. Zou ik mogen weten welke modem je eerst had en welke je nu hebt? 


Hallo @ByMtC 

 

Je kan de tips van deze pagina https://www.kpn.com/service/actuele-wifiproblemen.htm proberen onder Problemen met het koppelen van 1 specifiek apparaat op de Wifi

Dit lijkt het probleem geweest te zijn. Ik heb de bandwith van 20 MHz aangepast naar 80 en momenteel heeft mijn laptop wifi. Ik laat deze topic nog even zo staan, maar als dit morgen nog steeds het geval is, zet ik hem op opgelost. Zijn er overigens nog meer instellingen in mijn router die ik kan aanpassen?

 


Hallo @ByMtC geen netwerkaansluiting op een laptop is eenvoudig op te lossen door een interface USB-RJ45 te kopen en je kunt een netwerkkabel aansluiten.

 

Beste,

Zijn er ook stappen die ik kan ondernemen zonder dat ik iets moet aanschaffen voor eenmalig gebruik?

Dit hoort te werken met die laptop. Zou ik mogen weten welke modem je eerst had en welke je nu hebt? 

Ik ben van een kpn experia box v9 naar een kpn experia box v12 gegaan. Maar zoals ik net ook in dit topic benoemde, lijkt het weer te werken


Hallo @ByMtC 

 

Je kan de tips van deze pagina https://www.kpn.com/service/actuele-wifiproblemen.htm proberen onder Problemen met het koppelen van 1 specifiek apparaat op de Wifi

Dit lijkt het probleem geweest te zijn. Ik heb de bandwith van 20 MHz aangepast naar 80 en momenteel heeft mijn laptop wifi. Ik laat deze topic nog even zo staan, maar als dit morgen nog steeds het geval is, zet ik hem op opgelost. Zijn er overigens nog meer instellingen in mijn router die ik kan aanpassen?

 

Je kan de Wireless mode nog veranderen, staat ook genoemd op die pagina maar als het met de gewijzigde bandwidth instelling nu werkt dan zou ik dat zo laten.


Hallo @ByMtC geen netwerkaansluiting op een laptop is eenvoudig op te lossen door een interface USB-RJ45 te kopen en je kunt een netwerkkabel aansluiten.

 

Beste,

Zijn er ook stappen die ik kan ondernemen zonder dat ik iets moet aanschaffen voor eenmalig gebruik?

Dit hoort te werken met die laptop. Zou ik mogen weten welke modem je eerst had en welke je nu hebt? 

Ik ben van een kpn experia box v9 naar een kpn experia box v12 gegaan. Maar zoals ik net ook in dit topic benoemde, lijkt het weer te werken

Top, even overheen gelezen. Fijn dat het nu goed werkt.Â