Skip to main content

Mijn laptop maakt geen verbinding met wifi. Mobiel en ipad wel

Ik kan verbinding maken met mijn router, tenminste de laptop geeft aan dat er verbinding is maar ik kan geen internetpahina openen


Hoi, 

Is het wifi netwerk wel zichtbaar op de laptop? Zie je geen enkele netwerk, dan staat je wifiadapter op je laptop uit. Die moet je dan even aanzetten. 

Zie je je netwerk wel, dan even je wifi netwerk verwijderen uit je laptop: 

Ga als volgt te werk om een netwerk te vergeten

  1. Selecteer het pictogram Wi-Fi-netwerk  rechts op de taakbalk en selecteer vervolgens Netwerk en internet.
  2. Selecteer Wi-Fi  en vervolgens Bekende netwerken beheren.
  3. Selecteer het netwerk dat u wilt vergeten en vervolgens Vergeten.

Vervolgens selecteert u het Wi-Fi-pictogram op de taakbalk en probeert u opnieuw verbinding te maken met het gewenste netwerk om de netwerkverbinding te vernieuwen.

 

Helpt dit niet, controleert dan of je wifiadapter stuurprogramma geupdate moet worden. Voor instructies,  kijk hier: https://www.google.nl/amp/s/itigic.com/nl/update-ethernet-network-card-wifi-adapter-windows/amp/


Bedankt voor je reactie. Ik heb alles bekeken tot aan de laatste versie ethernet kaart bij fabrikant. Maar ik ga echt niet zelf updaten, ben geen held dus daar houdt het op helaas.


Hoi @Antoinetta58 , maar heb je nu wel of niet verbinding met jouw WiFi netwerk? Welk modem heb je trouwens? Is dat misschien de KPN Box 12? Sommige laptops (oudere modellen) hebben problemen met de standaard instelling van WiFi-6 op dat modem.


Goedemiddag @Antoinetta58 en welkom hier op het KPN forum :)

 

Heb je inmiddels een oplossing voor je probleem gevonden of speelt dit nog steeds? Net als @RBxx ben ik in eerste instantie vooral benieuwd welk type Experia Box je in gebruik hebt. 

 

 


Hoi @Antoinetta58 , ik heb niks meer van je mogen vernemen maar was benieuwd naar de stand van zaken en of ik nog iets voor je kan betekenen :)


Reageer