Skip to main content

Hier in huis hebben we allemaal wifi behalve mijn man sinds we superwifi versterkers van KPN hebben geïnstalleerd. 

Op de verdieping waar de versterker staat heeft hij wel wifi, maar in de woonkamer aan de andere kant van de muur waarachter de experiabox staat en de andere versterker ineens geen wifi meer.

Ook brandt het lampje Wireless niet meer op de experiabox V10…

Ik heb de experiabox al uitgezet en daarna weer opgestart, de versterkers al afgekoppeld en teruggeplaatst en een harde reset geprobeerd.

Hoe kan dit?

Precies zoals het hoort!! De Wi-Fi van de experiabox moet uit. U gaat dus alleen maar gebruik maken van de wifi versterkers waardoor u als het ware één groot Wi-Fi netwerk heeft. Een strategische opstelling is wel vereist. 


Oke, maar waarom heeft mijn man dan alleen nog wifi in de buurt van de versterker op de verdieping en verder nergens meer in huis?


Als alle overige mobiele apparatuur geen problemen hebben dan zou het aan zijn mobiel kunnen liggen. Is de telefoon al een keer opnieuw gestart?


Ja dat hebben we ook al gedaan. Maar als het aan zijn telefoon zou liggen, dan zou hij boven toch ook geen wifi moeten hebben? 

Zodra hij weer beneden is, valt de wifi weer weg.


Welk merk en type toestel gaat het over?


Zou je zeggen inderdaad.  Moeilijk!! De Wi-Fi versterkers functioneren bij alle andere apparatuur dus wel goed?


Ja....


Hoi @avanbolhuis, welkom.

Als alle apparatuur functioneert op 1 telefoon na, moet ik mij bij @Joep1965 aansluiten en concluderen dat het waarschijnlijk aan het toestel ligt. Welk merk en type toestel gaat het om?