Skip to main content

Ik wil een film huren en dan streamen via de Chromekast maar dat lukt niet. Ik kan op mijn telefoon een filmp kopen naar die krijg ik dan niet via de Chromekast op de tv. Wat moet ik doen?

Kan je de film wel op telefoon of tablet zelf bekijken?


Ja dat kan wel maar ik krijg niet het icoontje dat ik kan streamen


Ja dat kan wel maar ik krijg niet het icoontje dat ik kan streamen

Ah, het probleem is dus niet dat je die film niet kunt casten, maar dat je überhaupt niet kunt casten.

Kan je de Chromecast wel via de Google Home app connecten?


Ja dat lukt gewoon. Ik kan tv kijken maar als ik via de app kpn iTV een film kijk lukt het niet meer om deze te streamen


Dan hoop ik dat er snel iemand van KPN zal reageren om hier verder in te duiken.

Ik heb nergens gelezen over een restrictie dat gehuurde films niet gecast zouden mogen worden dus ben ik heel benieuwd wat KPN hierover te zeggen heeft.


Ja dankje! Ik kan het ook nergens vinden maar ook niet hoe je het wel kandoen. Ik ga ervan uit dat de KPN snel reageert 😉


Hallo @Mmdb, welkom! Ik zie dat wjb je al geprobeerd heeft te helpen, maar dat jullie er samen niet uitgekomen zijn. Als ik het goed begrijp, kan je de gehuurde film op jouw telefoon bekijken én live televisie vanuit de iTV casten naar de televisie, maar lukt het niet om de gehuurde film te casten. Dat is bijzonder. Voor zover ik weet, zou dit gewoon mogelijk moeten zijn. Wat als je eerst verbindt met de Chromecast middels het icoon en dan de film start, werkt het dan wel?