Skip to main content

Meer dan een jaar geleden verhuisd en tot voor kort geen problemen gehad met internet. Sinds een aantal weken is dit opeens veranderd. Er zijn geen problemen met de tv, maar andere  apparatuur die bekabeld of via Wi-Fi verbonden zijn met het internet, geven geregeld aan dat er wel verbinding is met het netwerk, maar de toegang tot het internet is er niet. De router 10 seconden van de stroom afhalen herstelt dit, maar dit is uiteraard geen langdurige oplossing, aangezien het de afgelopen weken dagelijks is voorgevallen. Ligt het aan de router? In de buurt zijn ze glasvezel aan het aanleggen, kan dat invloed hebben? Is er een oplossing? Ik maak onder andere gebruik van draadloze verbindingssets (devolo) en een Wi-Fi versterker (zwarte Experia WiFi). Tot een aantal weken geleden nooit problemen mee gehad. Wanneer internet werkt, dan is alles prima en komt er ook niks uit de online analyse. Als internet niet werkt kan ik uiteraard de online analyse niet uitvoeren. De DVS blijven gewoon verbonden en alle lampjes blijven wit branden. Het vervelendste probleem is dat mijn alarmsysteem een foutmelding geeft en dan niet meer bereikbaar is via het internet. Ook de HueBridge is niet bereikbaar tijdens zo'n storing. Beiden zijn direct met een kabel verbonden met de Experia box. Ik heb een paar keer een analyse gedaan van de Wi-Fi met SpeedTest. Tijdens een storing is er dus wel nog verbinding met het netwerk, maar de snelheid is dan lager dan 1 Mbs, soms zelfs 0,04 Mbs. Ook wordt er dan geen inernal en external IP adres gevonden. Mobiele telefoon en laptop aangesloten aan de wifi hebben tijdens zo'n storing ook problemen. Er is wel een verbinding, maar internet werkt niet of heel langzaam. Is het tijd om mijn router te (laten) vervangen?

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @WimVdHof Heb je toevallig je modem en Experia WiFi's een andere SSID en Wachtwoord gegeven? Probeer dit eens op alle apparaten hetzelfde te configuren. Dit kan met elkaar botsen daarom krijg je de melding verbonden maar geen netwerk omdat de Experia WiFis het modem niet zien door een botsende wachtwoord structuur die niet hetzelfde is of SSID.


Heeft u nou al getest zonder de draadloze verbindingsets? Het forum staat vol met problemen met die apparaten.  En vaak de  problemen die u heeft. 


Hoi @WimVdHof Heb je toevallig je modem en Experia WiFi's een andere SSID en Wachtwoord gegeven? Probeer dit eens op alle apparaten hetzelfde te configuren. Dit kan met elkaar botsen daarom krijg je de melding verbonden maar geen netwerk omdat de Experia WiFis het modem niet zien door een botsende wachtwoord structuur die niet hetzelfde is of SSID.

Bedankt voor het meedenken, maar SSID en wachtwoord zijn sinds het begin al hetzelfde. Maar ook apparatuur die direct met een kabel met het modem zijn verbonden geven een storing aan.


Heeft u nou al getest zonder de draadloze verbindingsets? Het forum staat vol met problemen met die apparaten.  En vaak de  problemen die u heeft. 

Ik kan het me nogmaals niet voorstellen dat deze opeens na maanden een probleem veroorzaken dat er eerder niet was, maar ik zal het deze week eens testen. Maar wat kan het anders zijn?