Skip to main content

Ik heb 1000 / 500 mbit echter haal ik de download niet ze hebben dit bij me upload gestopt haha.

Nu moet ik wel zeggen heb nog geen bevestiging gehad dat het ook echt actief gezet is zag dit alleen in mijn KPN wel al zo staan heb nog geen officieel bericht gehad vanuit KPN

 

Ondertstaande screenshot is van de Speedtest app op windows 10

De KPN speedtest site zelf is namelijk om te huilen.

 

Via KPN site

Wat hoor je te halen met 1000 / 500 mbit?

Ik heb het getest met zowel me KPN V12 box als Fritzbox 7590 beide haal ik het hetzelfde en is bedraad en rechtstreeks op het modem zonder IPTV zit alleen met latop erop

ook getest met andere laptops maar dan haal je het ook niet.

 

Met dezelfde laptop bij een vriend van me (wel andere plaats) haal ik het wel dus ligt niet aan de laptop 

Excuses, Menno. Zoals je al zag heeft mijn collega Bart ook een groot topic hierover in beheer. Bart is van daaruit actief met de netwerkmensen e.d. in conclaaf hierover. Dat zijn de mensen die in eerste instantie ook steeds aangaven dat het probleem hem in de speedtest zit (wat ik eerder deze maand plaatste). Maar omdat we toch klanten zien die via dezelfde verbinding wel meer halen dan de ruwweg 850 die we zouden verwachten als het echt aan de speedtests ligt, kan het dat niet zijn. In ieder geval, niet volledig. Van daaruit is Bart nog steeds met hen bezig, en er wordt intern verder naar gekeken, inclusief jouw geval. Dat is ook de reden dat ik hier niet voor jou specifiek iets te melden heb. Maar het was handig geweest als ik wel even iets eerder een update had gegeven, mea culpa.

Wat het nu eigenlijk is, is afwachten wat er uitkomt en hopen dat ze kunnen vinden wat het nu daadwerkelijk is. En dat dit ook iets is dat op afstand verholpen kan worden. Ik kan op dit moment dan ook alleen maar vragen om af te wachten, en Bart's topic in de gaten te houden qua updates die Bart daar plaatst. 

 

Dus in Mijn KPN is dat dus per maand aan- en uit te schakelen, maar als je een korting hebt lopen voor 6 maanden dan moet je in die periode dat dus niet doen, zo lijkt mij…. Kan je het aan- en uitzetten van die hogere snelheden dan indienen zonder er een KPN monteur vereist is?

Je kunt inderdaad dat maandelijks aanpassen. Zolang jij op een GoF verbinding zit is daar dan ook geen monteur voor nodig. Als je nog op een EoF verbinding zit (max 100 Mbit) en je kiest voor een hogere snelheid, dan is er eenmalig een monteur nodig om je om te zetten naar GoF. Daarna zijn snelheidswijzigingen verder zonder monteur. 

Wat korting betreft, een lopende korting zou actief moeten blijven als je dit doet. Het kan af en toe voorkomen dat het misgaat en de korting vervalt. Maar dan is het inderdaad via de klantenservice wel te herstellen.


Nu ik een tijdje giga internet heb ben ik eens gaan testen met mijn bekabelde netwerk. De maximale snelheid die ik meet iet net boven de 500mbit meer het abonnement dat ik daarvoor had. Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen ik gebruik een mathlab meeting.


Kan veel oorzaken hebben. Heb je gemeten direct op het modem zonder aangesloten randapparatuur? Kan jd laptop of pc die hoge snelheid aan?


Nu ik een tijdje giga internet heb ben ik eens gaan testen met mijn bekabelde netwerk. De maximale snelheid die ik meet iet net boven de 500mbit meer het abonnement dat ik daarvoor had. Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen ik gebruik een mathlab meeting.

Hallo @JKAY , dat overkwam mij van de week ook als ik de speedtest deed via www.kpn.com/speedtest. De upload haalde ik wel maar de download bleef rond de 550 steken.

Na veel uitzoekwerk kwam ik er achter dat de speedtest app uit de Microsoftstore op mijn Windows 11 machine de juiste waarden gaf, up/down ruim 938Mbit/s.

Je haalt dus wel de snelheid, maar werd verkeerd weergegeven door sommige speedtest software.

 

 


Ik zal het nog eens proberen met de app maar ik denk dat ik een maximum heb bereikt hier aan het einde van de kabel…;(


Ik zal het nog eens proberen met de app maar ik denk dat ik een maximum heb bereikt hier aan het einde van de kabel…;(

Hallo @JKAY , jij denkt nog in 'koper'-termen, als je dan een eind van de centrale (wijkkast) woonde had je langzamer internet, maar dat gaat voor glasvezel gelukkig niet op.

 


Het blijkt dat de snelheden dienstdeden aangegeven op dit forum bij mijn gigabit aansluiting niet gehaald worden kan KPN dat doormeten op afstand dat iemand weet?

 

ook met de meet manier van JanD.


Het blijkt dat de snelheden dienstdeden aangegeven op dit forum bij mijn gigabit aansluiting niet gehaald worden kan KPN dat doormeten op afstand dat iemand weet?

Nee, moet je zelf doen. Net als dat je zelf op het gaspedaal moet trappen en moet sturen om van 30km/h bebouwde kom naar 100km/h snelweg overgaat. Er kan file zijn. Of in geval van de autobahn een te grote helling zodat je auto het max op de teller niet aankan of je te bang bent om 220km/h te rijden.

 


Hallo @JKAY , wat meet je als je het op ‘mijn’ manier doet en als server KPN Amsterdam kiest?

 

 


Gemeten met speedtest op de Windows 10 cliënt maar downloaden blijft te laag, upload werkt verrassend genoeg wel snel…geen idee waarom.

 

 


Hoi @JKAY, ik las al eventjes mee. Dit is inderdaad een gek verschil. Voor de zekerheid nog wel: dit is gemeten op een apparaat dat met een rechtstreekse kabel met de Experia Box verbonden is? Zo ja, wil je jouw forumprofiel invullen? Dan kan ik hier wat dingetjes controleren. Zo nee, wil je de speedtest herhalen met een bekabeld aangesloten apparaat?


@Erik_ dit was zowel direct als via een interne router het geval, vreemd toch? Enig idee hoe we dit kunnen oplossen? Ik weet wel dat er eerder een verkeerde las is gezet omdat de kabel te kort was afgeknipt. Maar dat is opgelost volgens mij. Bij de snelheden tot 500mbit iig niet gemerkt. Maar nu dus een best a-symmetrische aansluiting.


Nog ideeën? @Erik_ ?


Ik ben Erik niet, maar heb eigenlijk ook niet meteen een idee helaas! Je gegevens heb ik uitgemeten en ik zie niet meteen iets geks. Jij hebt alleen de Experia Box aangesloten toch? Geen extra routers of andere apparaten die van invloed zouden kunnen zijn?