Skip to main content

Hallo,

Bij ons is de staat wordt glasvezel aangelegd, heb aangegeven dat ik dit wel wilde. Dus in mei/2022 glas abonnement aangevraagd. Tijdens mijn vakantie krijg ik een mail dat de order is geannuleerd. Verder geen rede. Na mijn vakantie gebeld toen werd gemeld dat de aanleg iets langer ging duren. Laat de order dan gewoon staan was mijn idee. Maar dat kon niet. Deze week opnieuw glas abonnement aangevraagd. 26/aug/2022 komen ze aansluiten. Maar nu is het abonnement 10 euro per maand duurder! Ik vind dit toch wel erg flauw.  

Hallo @Terp70 als je bij de eerste aanvraag al klant was bij KPN wordt dat prijsverschil niet veroorzaakt door het verschil tussen koper en glas, want internet via koper of glas maakt prijstechnisch geen verschil.

Er moet dus iets anders aan de hand zijn.

Als je een nieuwe klant bent/wordt, kan het wel iets duurder geworden zijn door de inflatiecorrectie per 1 juli 2022, maar dat is slechts een paar euro en beslist geen 10 euro per maand.

 


Ik heb een bewijs (mail) dat ik een abonnement afgesloten hebt voor eerste 6 maanden 25 en daarna 57. Deze is door de KPN zelf canceled. Nu is het zelfde abonnement 35 euro de eerste 6 maanden. Ik was nog geen klant bij KPN.


Uw bestelling op 5 mei 2022 heeft bestelnummer S2183895.
Thuis Abonnement Hussel Internet 1 Gbit/s € 57,50
Eerste 6 maanden 32,50 euro korting per maand - € 32,50 € 25,00
Extra's
KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (5 apparaten) € 0,00
Totaal per maand, eerste 6 maanden € 25,00
Totaal per maand, vanaf maand 7 € 57,50
Activatiekosten € 25,00
Totaal eenmalig € 25,00
Nog te betalen via factuur € 25,00


Hallo @Terp70 dan interpreteer je het verkeerd, eerst was het de 1e 6 maanden voor 25 euro en dan 57 euro.

De huidige aanbieding is de 1e 6 maanden voor 35 euro en dan ook weer 57 euro?

Dan is de prijs van het internet niet duurder geworden wat je op termijn maandelijks betaalt,  maar is de korting over de 1e 6 maanden 10 euro per maand verminderd. Maar als alternatief kun je meestal ook voor een cadeau kiezen.

Â