Skip to main content

Ik wacht al sinds begin 2021 op glasvezel van KPN.

KPN is uiteindelijk begin 2021 begonnen en hebben destijds de fiber tot de deur geschoten.

Ik heb toen een Hussel Internet 500 Mbit/s afgesloten, deze heb ik echter nooit kunnen activeren en is in juni dit jaar door KPN geannuleerd, ik heb hierna vorige maand een pre-order KPN Internet 1 Gbit/s afgesloten.

Mede vanwege hoogbouw (woon zelf op de bgg) en een foutief schouwdoc en miscommunicatie met aannemer Volker Wessels Telecom en onderaannemer RSV Telecom heb ik 1,5 jaar lang moeten wachten op een vervolg, eerder dit jaar zijn alsnog de kabels door de rest van de flat getrokken en de FTU geplaatst en is ook bij mij op de bgg de fiber tot in mijn woning geplaatst en is de FTU in de woonkamer geplaatst.

Ik begreep van de monteur van KPN Netwerk XGS pon met een goede snelheid/verbinding 1577nm en -18,77 dBm, Ook heb ik het zwarte Genexis ONT XGS PON in huis, dus de KPN monteur hoeft dit alleen nog maar te activeren.

KPN kan alleen geen monteur langs sturen, want volgens KPN heb ik nog geen glasvezel ivm de gereedmelding die de aannemer Volker Wessels Telecom niet verstuurd naar KPN en KPN Netwerk.

De onder aannemer RSV Telecom heeft de gereedmelding inmiddels meerdere keren verstuurd naar de aannemer Volker Wessels Telecom, en ook ik heb dit gedaan en de foto's ter bevestiging meegestuurd. Ik ontvang steeds een antwoord terug dat dit naar de juiste afdeling wordt gestuurd maar er gebeurd dus niets.

Naar nu blijkt is de postcode check op KPN.com en kpnnetrwerk.nl ook niet meer actueel.

Volker Wessels Telecom heeft een update in het systeem gehad waarbij er iets is misgegaan met het overzetten van de data, hierdoor kloppen oa de postcode indicatie online niet meer, dit geldt voor meerdere woningen in Nederland en speelt al langer dan 3 maanden.

Ik heb voor de zekerheid nog even mijn foto's bijgevoegd in dit bericht ter bewijs van mijn werkende glasvezelverbinding, het zou heel fijn zijn als KPN zelf de gereedmelding erdoor krijgt aangezien Volker Wessels dit nog steeds niet doet, ook niet na 13 verzoeken. Het zou ook top zijn als KPN mijn nieuwe KPN pre-order van mijn Glasvezel 1GB down/up kan omzetten in een werkend abonnement (Hussel 500/500 die ik in juni 2021 heb afgesloten is dus door KPN in juni 2023 geannuleerd) waarna wellicht de boel alsnog geactiveerd kan worden?

Als bewijs ook nog 3 foto's van de FTU, ONT en meting van de verbinding.

Gr. Mike

 

 

 

Er zijn inderdaad wat problemen geweest bij VWT en hun koppeling met systemen. Wel heb ik inmiddels vernomen dat het al (deels)bis opgelost aangezien er wijken in onze regio helaas ook te laat waren afgemeld. 

Welke plaats woon je? (Geen volledig adres, dit mag je niet openbaar delen maar enkel in je forumprofiel zetten)


Gouda, zie voor de info mijn profiel


In Gouda had 1 wijk (Gouda - Plaswijck OVL) daar last van dat ik kan terug zien maar dat zou half juli opgelost moeten zijn. Op kpnnetwerk.nl zie je nog steeds geen glas op dit moment?


Nee daar is de status sinds juli 2021 niet meer veranderd 😔

 


Hey @mikedejong25, welkom op het forum! En dank voor het alvast invullen van je profiel. Ik zie hier inderdaad dat de 500 Mbit aanvraag van vorig jaar geannuleerd is. Die kunnen we sowieso niet meer herstellen. Dus het gaat echt die pre-order zijn die we omgeklapt moeten zien te krijgen naar een daadwerkelijke order.

@Ik_Combineer, hebben jij/jullie als monteurs, escalatiemogelijkheden voor dit soort situaties? Anders ga ik aan mijn kant kijken of ik ergens aan jassen en mouwen kan trekken om dit goed in de systemen te krijgen.


Hey @mikedejong25, welkom op het forum! En dank voor het alvast invullen van je profiel. Ik zie hier inderdaad dat de 500 Mbit aanvraag van vorig jaar geannuleerd is. Die kunnen we sowieso niet meer herstellen. Dus het gaat echt die pre-order zijn die we omgeklapt moeten zien te krijgen naar een daadwerkelijke order.

@Ik_Combineer, hebben jij/jullie als monteurs, escalatiemogelijkheden voor dit soort situaties? Anders ga ik aan mijn kant kijken of ik ergens aan jassen en mouwen kan trekken om dit goed in de systemen te krijgen.

Ik heb je wat info gestuurd in een privé bericht.

@topicstarter Aangezien ik de naam en afdeling van een collega benoem zet ik dat niet openbaar op het forum


Dank je, @Ik_Combineer. Ik ga hier even mee aan de slag voor wat navraag. Ik ben er zelf maandag weer, hopelijk heb ik dan ook een terugkoppeling voor je, @mikedejong25.


@Erik_  alvast dank!


@Erik_  Ben jij inmiddels al wat meer te weten gekomen?


Helaas nog niet, @mikedejong25. Ik stuur er een herinnering achteraan.


@Erik_  kan het zijn dat er achter de schermen al iets is aangepast?

Op de site van KPN stond eerst dat glasvezel uiterlijk 31-12-2021 zou worden opgeleverd, toen een jaar later 31-12-2022 en tot gister 31-12-2023 (december 2023/januari 2024)

Sinds vanmorgen is glasvezel niet meer beschikbaar en alleen koper?

Bij mijn buurvrouw waar de fiber kabel al 2,5 jaar uit de grond steekt in de tuin staat nu dat bij haar wel 1GB/1GB beschikbaar is?

 

 


Hmmm, dat zou inderdaad kunnen. Ik kreeg als terugkoppeling op mijn navraag dat het uitgezet is bij de projectleider, en daar was nog geen reactie op gekomen. Maar, als ik jouw adres hier check in de database hier zie ik daar wel netjes december 2023 - januari 2024 staan. Dus ik denk dat je daar ook vanuit kunt gaan. Ook als het op de website op dit moment (nog) niet weer genoemd wordt. 


@Erik_  Vandaag bericht ontvangen dat mijn pre order is omgezet naar een echt abonnement.

Ik heb mijn klantnr nu in mijn profiel aangepast.

Ik zie ook online bij KPN netwerk en op de site van KPN dat de status nu is aangepast en dat glasvezel beschikbaar is.

Ik nam voor de zekerheid contact op met de klantenservice van KPN over het ontvangen van de Experia box en ONT en die gaven aan dat ze dit abonnement niet in het systeem zien en dus moest er een nieuw abonnement worden afgesloten waarvan ik binnen een uur de bevestiging zou krijgen maar dit is niet gebeurd. Ik had alweer een gevoel als dit maar goed gaat.

Dus net opnieuw contact gezocht met de klantenservice en gaven aan dat deze collega een fout heeft gemaakt en gaven aan dat de originele bestelling van de pre order die nu regulier geworden is gewoon goed in het systeem staat.

Volgens de klantenservice wordt de 2e bestelling van de collega die dit fout heeft gezien dan teruggedraaid,

De ingangsdatum staat nu op 08-09-2023 en dan ontvang ik ook de experia en ONT, ik ben benieuwd.

Er mag geen monteur langs komen want order staat op doe het zelf?

 

 


Oh, wow. Dat is heel snel allemaal. Volgens mijn systeem is de order gereed en zou je diensten moeten hebben. Maar ik zie niet daadwerkelijk een actieve verbinding/aangesloten apparatuur. Wel zie ik, gelukkig, de bevestiging dat de apparatuur onderweg is. Dus dan ga ik ervan uit dat je dit vandaag ontvangt. En dat het installeren ook lukt. Als dat toch niet zo, neem dan even telefonisch contact op (0800-0402), want dan kunnen we een installatiegarantie monteur laten komen. En dat gaat sneller via de telefoon dan via het forum.


@Erik_  Ja gelukkig snel gegaan zo de laatste stap. Als het goed is zie je nu wel de actieve verbinding.

Nu is het vreemde dat Volker Wessels als hoofd aannemer nog langs moest komen om een signaalmeting te doen aangezien er nog geen meetwaarden in hun systeem zichtbaar zijn.

Volker Wessels zou vandaag langs komen maar zijn niet op komen dagen,  Volker Wessels heeft zelf op 05-09-2023 de gereedmelding naar KPN en KPN Netwerk verstuurd dus het lijkt me ook niet dat die meting nu nog nodig is aangezien ik reeds 3 dagen gebruik maak van mijn glasvezelabonnement?

Volker Wessels kan mij hier zelf telefonisch geen uitsluitsel over geven.


Ik zie een melding staan dat de verbinding op de 8e helemaal is opgeleverd, en dat de verbinding inmiddels een aantal dagen actief is, Ik ga er vanuit dat Volker Wessels niet meer hoeft te komen om het na te kijken. Het werkt immers 🙂