Skip to main content

Beste,

 

Bij ons thuis is van de week de verbinding van de glasvezel naar de V10a gemaakt en hadden wij hier ook eindelijk glasvezel.

Alleen sinds dat de boel overgezet en aangesloten is, hebben wij geen fatsoenlijke Wifi meer in huis, verdwijnt de Wifi verbinding bij de verschillende mobiels om de paar minuten en doen de versterkers die wij in huis gezet hadden omdat de Wifi in het verleden niet in alle gaten en hoeken kom komen volgens mij helemaal niets, ondanks dat ze gewoon verbonden zijn en komen er bij diverse mobiels veiligheidswaarschuwingen binnen over het netwerk. Verder zijn er ook een aantal apparaten in huis die op dit moment helemaal niet meer via de Wifi verbinding kunnen krijgen.

De speedtest laat leuk een 200mb download zien, maar als ik daadwerkelijk wat download haal ik 10mb/sec max via Steam en via de Epic store zit ik nu op een max van 5mb/sec. En de PS4 van één van de kinderen, die boven staat, heeft een verbinding van 3,5 mb/sec en die was een paar dagen geleden nog gewoon 10x zoveel.

Dat zijn getallen die beduidend minder zijn dan toen we nog via ouderwets de telefoondraad internet hadden en ook geen getallen die ik verwacht had te zien.

Ben de afgelopen dagen dan ook alleen maar bezig geweest met het controleren van het thuis netwerk, het herstarten van routers/wifi versterkers en kijken wat ik kon doen om de boel weer “normaal” te krijgen, maar gezien de post hier is dat duidelijk niet gelukt.

Graag een oplossing.

 

 

 

 

 

Heeft u ook tv? Werkt dat goed?


Iets dat aangesloten is in het bekabelde netwerk kan storing veroorzaken. 

Bv ip conflict als 2 apparaten dezelfde ip Adres krijgen dan wordt het hele wifi netwerk onklaar gemaakt.

 

Dit kan komen door switches, versterkers draadloze verbindingset, apple TV etc. 

Mijn advies is alles uit de experiabox,

Alle kabels. En alleen de kabel van de tv erin. 

Doe je dat niet dan zal de monteur van kpn het lastig vinden om de oorzaak te achterhalen. 

 

Spelen de problemen dan nog steeds. dan ligt het in het netwerk of glasvezel leiding van kpn. 


Goedenavond @MTijntje en welkom hier op het KPN forum!

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en goed dat je dit probleem kenbaar maakt. Het is (uiteraard) niet de bedoeling dat je Wi-Fi verbinding minder is geworden nu je op glasvezel bent aangesloten. Mijn eerste advies zou zijn om eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager. Deze tool kan bij jou thuis de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart brengen en op basis daarvan verbeteringen doorvoeren. Wanneer er een snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt, krijg je een gratis oplossing in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op de Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Waar ik verder benieuwd naar ben; heb je al eens een speedtest uitgevoerd met een bekabelde verbinding? Daarmee zou je de 200 Mbit/s gewoon moeten halen. Het is wel handig om te weten of op het modem de juiste snelheid binnenkomt. Verder kan het geen kwaad om de stappen die @MTijntje in zijn bericht beschrijft te volgen en kijken of dat voor verbetering gaat zorgen. Links - of rechtsom; we gaan dit probleem voor je verhelpen. Mag ik jou nog vragen om je forumprofiel in te vullen? Dan kan ik je klantdossier er ook eens bij pakken en indien nog nodig kijk ik vanuit daar graag verder!


Hoi @MTijntje , ik heb niks meer van je gehoord maar was benieuwd naar de stand van zaken! Kan ik nog ergens iets voor je betekenen?


Goedenavond @MTijntje , omdat ik niks meer van je heb mogen vernemen ga ik dit topic sluiten. Ik ga er vanuit dat je probleem via een andere weg is verholpen! Mocht ik toch nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik dat natuurlijk graag :)


Reageer