Skip to main content

Mijn schoonmoeder krijgt steeds herinneringsmailtjes om haar geïnstalleerde glasvezelkastje aan te sluiten aan haar nieuwe modem. In de mail staat een link naar een eenvoudig stappenplan. Rood kabeltje van de wan naar het kastje. Klinkt eenvoudig maar ik zie geen uitgang op het kastje. Zie ik wat over het hoofd?

Kan je eens een foto plaatsen van dat kastje?


Dit is hem, rode kabel komt uit de grond


Er is nog geen NT geplaatst, dus je kunt nog niets aansluiten.

De NT wordt normaalgesproken door een KPN monteur geplaatst. M.a.w. de glasvezel installatie is nog niet afgerond.

Heeft je schoonmoeder al KPN via ADSL (Telefoonlijn)?

 


Aha, logisch dat je er niet uit komt.

Daar mist nog de NTU die over dat kastje heen geschoven moet worden.

Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren om jou hierbij te gaan helpen.


Ah, ok. Ziet er idd anders uit. Wacht wel even af. Bedankt voor jullie reactie.


Heeft je schoonmoeder al KPN via ADSL (Telefoonlijn)?

 

Ja, en een nieuwe modem en een sticker om de oude terug te sturen met de mededeling dat het abbo omgezet was. Vandaar de verwarring. Heeft op zich geen supersnel internet nodig. (Is 76 en heeft geen PlayStation😀 maar ja alles had de schijn dat we wat moesten installeren.


Hi @nergensomgevraa. Het gaat in dit geval om jouw schoonmoeder begrijp ik. Ook ik denk dat er een monteur langs moet komen om een en ander aan te sluiten. Wellicht staat er iets geregistreerd hier in de systemen dat het al wel afgewerkt zou moeten zijn of iets dergelijks. Zou je haar hiervoor contact met ons willen laten opnemen. Ik denk dat het makkelijkste is om even te bellen (0800-0402) of even te chatten. In dit geval is dat wat praktischer want dan hebben we gelijk de contractant te spreken, en kan er een datum geprikt worden.

Even voor de zekerheid: alle diensten werken toch nog wel via DSL op dit moment?


Hallo Paul. Ik zal haar even laten bellen.

 

ja verder werkt alles toto nu toe prima.


Hallo Paul. Ik zal haar even laten bellen.

 

ja verder werkt alles toto nu toe prima.

Oké, top. Ik was al even bang dat het op de ‘oude’ manier niet meer werkte.