Skip to main content

Ik heb bekabeld glasvezel internet op me pc en dit komt eruit met de speedtest van kpn.

Ook met de wifi is er slecht bereik en valt deze regelmatig weg.

Heb moeite met downloaden van bv games dit zou geen probleem moeten zijn lijkt me met glasvezel.

Het modem is nooit vervangen toen we glasvezel kregen naar dat ik me kan herinneren. Dit is een experiabox v8.

Is er een oplossing om toch goed gebruik van het glasvezel te kunnen maken?

Maar wij hebben ook van die grote Ikea kledingkasten met grote spiegels aan de deuren.

Spiegels zijn inderdaad serieuze wifi killers.


Hallo @FamW , een verstandig besluit, die kabels trekken.

Bekabeld is altijd het meest stabiel, het veiligst en het snelst.

Heb je boven eventueel meer (draadloze) apparatuur om aan te sluiten dan kun je een accesspoint overwegen dan heb je extra wifi en extra lan-aansluitingen.

 


@TwanBroekkie Excuses voor de late reactie. Ik heb je gegevens er bij gepakt en je zou op glasvezel inderdaad een hogere snelheid moeten halen dan je nu haalt. Is het glasvezelkastje al eens 2 minuten stroomloos gemaakt? En heb je een mogelijkheid daarna je Experiabox te resetten? Mocht dit het probleem niet oplossen hoor ik het graag en ga ik verder uitzoeken waar het aan kan liggen.


@TwanBroekkie Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


@Rutger_  Ik heb het pakket aangepast omdat ik toch wel teleurgesteld was in de snelheid. vind het nog steeds niet echt super geweldig met de dingen die je hoort over glasvezel. Heb regelmatig het idee dat het ermee stopt. Ook nu tijdens het tikken van dit bericht veel geduld op moeten brengen.

De wifi is helemaal slecht want die valt gewoon uit. Dat merk je vooral als je belangrijke videobellen doet. En dan maakt het niet uit via wel medium je het doet.

 

Het glasvezelkastje heb ik al een keer 2 minuten stroomloos gemaakt op advies van mensen hier. Zo vind ik het nog steeds raar dat je een ander soort sneller internet krijgt met nog steeds dezelfde oude experiabox. 

Groetjes Twan

 


@TwanBroekkie Wat vervelend om te lezen dat de verbinding nog niet werkt zoals je graag zou willen. Ik begrijp uit je reactie dat je dus een wegvallende verbinding ervaart? Valt op zo'n moment ook je televisie verbinding weg? Zou je ook voor mij nogmaals een bekabelde speedtest willen uitvoeren? Ik ben namelijk benieuwd welke snelheid je nu haalt. Voor wat betreft de wifi zou je onze wifi manager eens kunnen doorlopen, daarmee kun je zelf je wifi verbinding optimaliseren. Bij een wijziging naar sneller internet behoud je overigens dezelfde Experiabox omdat deze box de hogere snelheid prima aan kan, en er dus geen noodzaak is deze te vervangen.Â