Skip to main content

Goede avond,

Na glasvezel gehad te hebben van KPN maar door problemen overgestapt naar Tmobile blijven de problemen met glasvezel van Kracht. Zowel bij KPN als bij bij Tmobile hapert de verbinding van het internet en wifi.

Ik wil toch weer overstappen naar Kpn maar wil zeker weten dat de verbinding goed werkt en goed blijft werken.

Ik kreeg van een KPN medewerker te horen dat ik eerst naar de kpn moest overstappen alvorens zij naar het probleem kunnen kijken??

Wat kunnen jullie mij adviseren.

Mijn contract van tmobile loopt op 18 jan 2020 af

gr Hugo Godron

Heeft u daadwerkelijk problemen met internet? Of alleen wifi? Heeft u ook problemen met internet bij een pc of laptop die via een kabel rechtstreeks op het modem is aangesloten? (zonder draadloze verbindingsset)


Ik heb ondertussen al jaren glasvezel bij KPN en het is jaren terug dat ik voor het laatst een storing heb gehad.

Een glasvezelverbinding kan dus uitermate stabiel zijn. 

Soms zien we een NTU (glasvezelmodem) die niet helemaal wil meewerken, maar als die vervangen/goed is dan zou je vanaf een bedraad aangesloten PC altijd de maximaal gecontracteerde snelheid moeten kunnen halen.


Ik heb problemen met bekabeld systemen tv en pc en via 1 adapter verbindigsset. en de wifi hapert ook soms

deze hebben verbinding en na enkele minuten stopt de verbinding en dan doet hij het weer

alles opnieuw resetten en dan werkt het weer voor een aantal minuten

dit probleem deed zich voor bij de kpn en nu ook bij tmobile

toen ik kpn had met glasvezel en terug ging naar kpn koper was het probleem verholpen maar het downloaden ging trager

 


Dan denk ik dat KPNNetwerkNL aan de gang moet om die glasvezel eens na te lopen.

Ik neem aan dat de NTU bij jou in de meterkast is vervangen bij de overgang van KPN naar T-Mobile. Klopt dat?


ja deze is net zoals de modem  zowel bij de kpn als bij tmobile vervangen


ja deze is net zoals de modem  zowel bij de kpn als bij tmobile vervangen

Dan ligt wat mij betreft de bal bij KPNNetwerkNL immers dat is de partij de verantwoordelijk is voor het beheer van de glasvezel. Omdat je nu een T-Mobile abonnement hebt zal T-Mobile dit bij KPNNetwerkNL aanhangig moeten maken.


@Godron1965 Welkom op ons Forum!

Uit je verhaal en de reacties kan ik opmaken dat de apparatuur in huis niet de oorzaak zijn van het probleem.
Alles is namelijk 2 maal opnieuw aangesloten door een monteur. 

Als de problemen gelijk blijven zal het wel aan de kabel moeten liggen. Wij hebben geen rechten om de verbinding door te meten omdat T-mobile nu de leverancier is. Als zij de lijn doormeten zien zij dan geen problemen? 
KPNNewerkNL is inderdaad verantwoordelijk voor het beheer van de glasvezel kabel. Binnen KPN is het zo, dat KPNNetwerkNL wordt aangestuurd door KPN als er iets mis lijkt te zijn met de kabel. Ik weet niet of zij direct mee kunnen kijken/meten als je direct contact met ze opneemt 088- 0063744.

Hopelijk kom je er uit. We zien je natuurlijk graag terugkomen als klant. :grinning:
Laat je het weten als het is opgelost? 


@Godron1965 Ik heb niets meer van je gehoord, is het ondertussen gelukt met KPNNetwerkNL?


Reageer