Skip to main content

Wij hebben 100 mb glasvezel internet, aangesloten door een KPN monteur. Sinds een paar weken is het internet zeer traag, internet sites laden lukt regelmatig ook niet. Teams en Outlook laden zeer slecht en Outlook haalt vaak geen berichten binnen. We hebben een Experia Box v10 en 2 bekabelde super wifi versterkers van KPN. Het tv kastje is ook bekabeld aangesloten, hier ondervinden we geen problemen. De grootste problemen hebben we met de laptops (MacBookPro en HP laptop, beide nog geen jaar oud).

Ik heb geprobeerd meerdere malen geprobeerd het modem te resetten. Deze komt terug met onze eigen Wifi naam en wachtwoord. Een echte reset lukt dus niet en het probleem blijft. Inloggen op het modem lukt ook niet, hij blijft herhalen dat het wachtwoord onjuist is, terwijl ik toch echt het admin password wat op de achterzijde van het modem staat intoets.

Wat kan het probleem zijn en hoe los ik dit op?

De speedtest is overigens gewoon goed. Maar toch willen internet sites niet laden of zeer traag.

Hallo met de versterkers van KPN in gebruik, behoort de wifi op de modem ook uit te staan.

Heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de modem herstart en daarna de versterker(s) opnieuw opgestart?

 


Bedankt voor je reactie! Ik heb inmiddels de stappen uitgevoerd die je noemt.

Ik denk dat de WiFi op het modem nog aanstaat en dat dit misschien het probleem zou kunnen zijn. Ik kan nu via de KPN thuis app in het modem, maar niet via de browser. Kun jij zien of de gegevens in de afbeeldingen kloppen? Zou ik hier de WiFi uit moeten zetten of zet ik dan het complete WiFi netwerk uit? Het WiFi lampje op het modem knippert trouwens. 

 


Inmiddels heb ik de WiFi knop op het modem ontdekt. Ik ga testen of dit het probleem oplost 👍🏻


Hi @Stonemountains, ben je er nog uit gekomen met je SuperWifi en wifi op het modem? 

Zo niet, hier vind je de stappen om je modem te resetten (stap 2). En in ons artikel met alles over SuperWifi vind je ook instructies over hoe je een schone installatie uitvoert. Dat kan goed helpen, als je modem en SuperWifi op de een of andere manier niet goed afgestemd zijn.


Ik heb inmiddels de schone installatie uitvoerd zoals beschreven in de instructies, maar ook dit biedt geen verbetering. Het blijft ontzettend traag en is toch echt wel heel vervelend aangezien ik voor een groot deel vanuit huis werk.

Ik kan mijn modem ook niet benaderen vanuit de browser. Hij blijft zeggen dat het wachtwoord fout is. Via de Thuis app kom ik er wel in. Instellingen als netwerk naam kan ik dus ook allemaal niet aanpassen in de browser. Na een schone installatie komt hij gewoon terug met de netwerk naam die door de KPN monteur ingesteld is.

Wat kan ik verder nog doen? Het is echt heel vervelend en ontzettend traag dat een glasvezel aansluiting zo slecht werkt. Ik heb 2 super wifi punten bekabeld aangesloten, 1 in de woonkamer, 1 op de 1e verdieping. Dus we zouden toch echt wel snel internet moeten hebben.


@Stonemountains Ik ben vooral eerst naar een aantal dingen benieuwd, ook gezien jouw screenshots. Heb je een Experia Box V10 zoals je eerder schreef, of een KPN Box 12? Jouw screenshot zegt namelijk KPN Box 12. Waarom is dit belangrijk, dat zal ik uitleggen: Bij de V10 is de SuperWifi de master, bij een KPN Box 12 is dat het modem zelf. 

Welk apparaat heb je gereset en hoe heb je dat gedaan? Alle details zijn welkom.

En verder: Als je een laptop bekabeld op het modem aansluit, heb je dan ook problemen met de verbinding? Of werkt het goed? En hoe gaat het met mobieltjes? Werken die wel soepel op de wifi?

 

Het onthouden van het wachtwoord kan kloppen, ook na een reset. De instellingen die jij voor wifi in het modem maakt worden in ons systeem onthouden, zodat je ze een volgende keer niet opnieuw hoeft in te stellen. Ze zijn voor ons overigens niet zichtbaar, dus geen zorgen om je privacy. Als je wel in de KPN Thuis app kan komen: ga naar Internet (onderin) - dan tandwieltje (rechtsboven) - Beheerderswachtwoord. Daar staat het wachtwoord om in te loggen in het modem.


Al eerder heb ik een topic gestart over mijn internetproblemen. Het probleem is nog steeds niet opgelost en ik heb inmiddels diverse zaken getest.

We hebben een KPN Box 12, 2 bekabelde (witte) superwifi punten en bekabelde TV.
Internetpagina’s laden zeer traag of niet. Teams opstarten lukt niet altijd, blijft lang tollen en offline. Zelfde geldt voor Outlook. De TV werkt prima, geen problemen mee. De problemen ondervinden we met name op 2 laptops. 1 HP laptop en 1 MacBook Pro, beide nog geen jaar oud. De laptop aan de kabel biedt geen oplossing, dit blijft even traag als met WiFi.

Ik heb het modem en de 2 superwifi punten volledig gereset, volgens jullie instructies. Ik kan wel in de KPN thuis app, maar kan het modem niet benaderen via de laptop door in te loggen op 192.168.2.254 Ondanks dat ik hetzelfde wachtwoord gebruik als in de KPN thuis app, kom ik er niet in. Ook het wachtwoord achterop het modem werkt niet.

Ik heb de ethernet kabel van het glasvezel kastje naar het modem vervangen, waarna het ethernet lampje oranje ging branden. Dus weer de bestaande kabel aangesloten. Deze komt uit het pakket en is dus nog aardig nieuw (we hebben de aansluiting sinds 1 juli, aangesloten door een KPN monteur). Wel vind ik dat het glasvezel kastje behoorlijk los zit, deze kan heen en weer bewogen worden. Geen een idee of dit hoort.

Wat is er verder nog te doen om de problemen op te lossen? Aangezien ik voor het grootste deel vanuit huis werk en niet zonder internet verbinding kan, begint dit aardig vervelend te worden.

 

Admin: topics samengevoegd


De problemen zijn er eigenlijk alleen met het laden van internetsites en het opstarten van Teams en Outlook. Er komt geen verbinding of het gaat heel erg traag. Vaak krijg ik de melding dat er geen internet is of dat internetsites niet bereikbaar zijn.
Downloaden en uploaden van bestanden gaat gewoon goed en is snel.

Kan er iemand van KPN reageren?


Hi @Stonemountains, we hebben je nieuwe topic samengevoegd met je al lopende topic. Zo kunnen we je het beste helpen én houden we het forum overzichtelijk :)

Ik had hierboven nog gereageerd in je topic, op 17 oktober. Had je mijn reactie al gezien? Ik begrijp in ieder geval dat je een KPN Box 12 hebt. Dat is goed om te weten. Ik zie graag je verdere bevindingen en reactie op die van mij tegemoet.