Skip to main content

Op 2 december jl aan kpn doorgegeven dat ik op 8 januari 2021 ga verhuizen naar een nieuwbouwappartement. De aansluiting bij 3 van de 5 bewoners was al gerealiseerd en ik verwachtte daardoor ook geen problemen. VolkerWessels Telecom heeft de glasvezel in de woning opgeleverd en dit gemeld aan KPN Netwerkbeheer. VolkerWessels zegt dat de experiabox nu aan het glasvezel gekoppeld kan worden. KPN Netwerkbeheer moet alleen de woning nog vrijgeven.  Volgens VolkerWessels een formaliteit. KPN Netwerkbeheer beweert nu dat dit nog enkele weken kan duren. 

Is het nu zo dat ik mijn huidige experiabox toch kan koppelen aan de glasvezel en dat dit gewoon normaal werkt ? 

  

Hallo @A3jaan kun je eens een foto van je nieuwe aansluiting plaatsen?

Er kan wel een glasaansluiting in je woning zitten, maar een KPN monteur moet dan ook nog een glasvezelmodem plaatsenop dat aansluittunt waar je de Experiabox op aan kan sluiten.

 


 


 


Dat ziet er al hardstikke goed uit. Daar hoeft geen monteur meer bij te komen kijken. Dat rode kabeltje stop je in de WAN poort van de Experiabox en gaan met die banaan. Moet alleen wel nog ff dat ethernet lampje groen gaan branden...


Dank je voor je bericht. 8 januari is de verhuizing. We gaan het proberen.