Skip to main content

Bij mij idem, vandaag gebeld en volgens degene die ik belde hebben ze geen order binnen gehad om mijn glasvezelpunt te monteren, net gecheckt in KPN winkel, order blijkt wel degelijk gegeven, erg rommelig allemaal bij KPN, veel mensen gesproken die niet de goede info geven, ik zit er over te denken geen KPN nu te nemen.

 

Een enkeling die mij wil serieus wil helpen, maar ondertussen nog altijd geen datum om glasvezelpunt te monteren terwijl kabel voor mijn deur boven de grond uitsteekt.

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Sinds wanneer ligt dat glasvezel voor de deur? Tussen de aanleg en daadwerkelijk verbinden kan echt maanden tussen zitten.  Soms wel een jaar. Dus ik ben benieuwd. 


? Volgens mij wordt ik niet begrepen, er staat al een contract klaar voor Juni 22 dus ik snap deze reactie niet, jammer dat geen enkele moderator het oppakt, had gehoopt met dit forum verder te komen, al met al nu al niet tevreden over KPN, denk dat ik hier beter niet mee door moet gaan.


De wachttijd op een moderater is een dag of twee.  Je bent hier bij de provider kpn.  Die heeft niets met de aanleg van glasvezel te maken.  Dat wordt gedaan door een ander bedrijf namelijk kpnnetwerk.  Als die de glasvezelverbinding niet heeft opgeleverd dan kan geen enkele provider,  dus ook de provider kpn, helemaal niets. U kunt de status van de glasvezelverbinding controleren op www.kpnnetwerk.nl. Als daar staat dat de verbinding gereed is dan zijn de providers aan de beurt. Ik ben benieuwd naar de status. 


Zoals ik reeds volgens mij eerder geprobeerd heb duidelijk te maken staat de verbinding op gereed.


Ik heb tot 19 mei de tijd om een en ander te annuleren, als ik a.s. maandag nog steeds tegen dezelfde muur aan blijf lopen annuleer ik het weer dan ga ik een andere provider zoeken.


Heel apart inderdaad.  Zover ik weet wordt door kpnnetwerk de aansluiting afgemonteerd en komt daarna de provider van uw keuze om het glasvezelkastje te plaatsen en is daarmee de verbinding actief.  Dus goed dat je het hier aankaart.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer,  adres etc dan de moderater voor je aan de slag.


Hi @EJFR, welkom hier. 

Het kan inderdaad iets langer duren tussen de plaatsing van glasvezel en het opleveren van de verbinding. Het goede nieuws is dat ik je bestelling wel zie, de verwachte leverdatum op 24 juni. Dit zijn de werkzaamheden die KPN Netwerk nog moet doen, daar heb ik geen inzage omdat dit bij de netwerkbeheerder (scrol naar beneden voor alle contactmogelijkheden) ligt. 

Zodra dit gedaan is zal je een e-mail ontvangen van ons om een monteur in te plannen die jouw glasvezelpunt verder gereed maakt zodat de diensten geactiveerd kunnen worden. 


Het is nu 3 juni, maar een email heb ik nog steeds niet ontvangen!

 


@EJFR Ben jij de enigste in je straat waar de glasvezel nog niet is afgemonteerd of is het straat/wijk gerelateerd ?


Daar ben ik niet zeker van, maar de glasvezel steekt uit de grond vlak voor mijn huis en ook hetzelfde bij al mijn buren, derhalve snap ik niet waarom ik geen email krijg om deze aan te sluiten in mijn meterkast.

 

Wat wordt precies verstaan met afmonteren?

Volgens status moet mijn woning nu alleen aangesloten worden.


Daar ben ik niet zeker van, maar de glasvezel steekt uit de grond vlak voor mijn huis en ook hetzelfde bij al mijn buren, derhalve snap ik niet waarom ik geen email krijg om deze aan te sluiten in mijn meterkast.

 

Wat wordt precies verstaan met afmonteren?

Hallo @EJFR met afmonteren bedoelt men aansluiten in de meterkast of andere ruimte volgens onderstaand voorbeeld:

Glasvezel] Apeldoorn op Glasvezel - Internet en hosting - GoT


Nee deze stap is nog niet gedaan.


Hebbes! We hebben je codegevonden

 

 
 

We sturen je een e-mail

Gebeurt die mail nog in 2022??????????

Je krijgt binnen een paar minuten je persoonlijke code in de mailbox van edfranke@gmail.com.

Je kunt dan toestemming geven voor glasvezel of een afspraak inplannen.

Direct regelen

 

Deze mail krijg ik steeds niet, al 4x nu geprobeerd die code via mail te krijgen, daar zit iets niet goed want ik krijg de mail niet!!


Als het deze week niet lukt om iets in te plannen, hoef ik het niet meer dan ben ik er helemaal klaar mee.

 


Wederom is mijn advies om contact op te nemen met Netwerk NL, hier kunnen wij helaas niets mee. Anders had ik dit met alle plezier gedaan. 

Dit zijn de werkzaamheden die KPN Netwerk nog moet doen, daar heb ik geen inzage omdat dit bij de netwerkbeheerder (scrol naar beneden voor alle contactmogelijkheden) ligt. 

 

 


Eindelijk goed nieuws denk ik: Hartelijk dank voor uw bericht!

 
Wij hebben uw bericht ontvangen en hebben deze meteen doorgestuurd naar onze aannemer. Zij nemen contact met u op om een afspraak in te plannen. 
 
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,

Glasvezel Afspraak CRM:0608214

 

 


Bij mij idem, vandaag gebeld en volgens degene die ik belde hebben ze geen order binnen gehad om mijn glasvezelpunt te monteren, net gecheckt in KPN winkel,

 

KPN adverteert dat de aansluiting gemaakt wordt zodra de glaskabel er ligt, maar dat is niet waar.

Allereerst moet worden gezegd dat er twee bedrijven in het spel zijn. KPNNetwerk zorgt voor de infrastructuur en KPN (of een andere provider) maakt de aansluiting. Als de monteur van KPNNetwerk weggaat, lijkt het of hij zijn werk niet afgemaakt heeft.

Het goede nieuws: glasvezel kan heel snel zijn, maar voor het gewone tarief is glas geen haar beter dan de telefoonkabel. Dus blijf maar lekker de telefoonkabel gebruiken.


Dat laatste is natuurlijk niet bij iedereen zo. Met koper is het hoe verder je van de centrale zit hoe lager de snelheid. Lassen in de koperdraad kunnen ook problemen gaan geven.  En laten we eerlijk zijn. De koperdraden zijn gewoon aan vervanging toe.


Het goede nieuws: glasvezel kan heel snel zijn, maar voor het gewone tarief is glas geen haar beter dan de telefoonkabel. Dus blijf maar lekker de telefoonkabel gebruiken.

Wat bedoelt u met "tarief"? De prijs veranderd niet bij de overgang naar glasvezel. Prijs blijft gewoon hetzelfde. Abonnement veranderd niets aan. De upload komt echter wel gelijk te liggen met de download. Dus op dat gebied ga je er altijd op vooruit. Zelfs bij een goede verbinding over koper ga je er met glasvezel op vooruit.


Eindelijk goed nieuws denk ik: Hartelijk dank voor uw bericht!

 
Wij hebben uw bericht ontvangen en hebben deze meteen doorgestuurd naar onze aannemer. Zij nemen contact met u op om een afspraak in te plannen. 
 
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Zit nu al een week te wachten tot aannemer mij belt  voor afspraak, ze lopen niet bepaald hard daar, mijn abonnement gaat volgende week al in, nog niks in mijn meterkast!!

Met vriendelijke groet,

 


Ik vind dat KPN best wel wat meer voor mij mag doen, we praten over 2 KPN bedrijven waar een bedrijf het nadrukkelijk laat afweten.

 

 


Helaas totaal geen reactie gehad, ik heb het zojuist opgegeven en mijn bestelling geannuleerd.

24 Juni 2022 had mijn abonnement in moeten gaan, zelfs het installatiepakket en status was niet te openen, het is graag of niet, er zijn genoeg concurrenten waar ik mijn internet en tv kan krijgen.

 


Wat voor je reactie wil je hebben? Ik heb het al uitgelegd. Ik kan simpelweg niets meer voor je doen, hoe graag dat ik voor dit zou willen. 

Wederom, neem contact op met KPN Netwerk. Duidelijker dan dit kan ik het niet maken. 


Ik heb al contact opgenomen met KPN netwerk, duidelijker kan ik het ook niet maken, ik zou worden teruggebeld als dat dan steeds niet gebeurt houdt het van mijn kant sinds vandaag ook op.