Skip to main content

7 oktober staat mijn glasvezelaansluiting gepland.

Ik heb nog geen glasvezelkastje ontvangen om de boel dan aan te sluiten.

Hoe kom ik aan zo'n kastje?

Hallo @Wouter171 wat zegt www.kpnnetwerk.nl over de status van jouw aansluiting en kun je eens een foto plaatsen van wat wat je al wel hebt in , aan of bij huis?

 

 


Hoi JanD

Dat aansluipunt zijn ze dus voor geweest en was gecontroleerd, telefonisch overstap aangevraagd naar glasvezel.

Ben een beetje bang dat ik vrijdag geen koperaansluiting meer heb en ook dat kastje voor glasvezel er nog niet is.


Hallo @Wouter171 koper wordt pas afgesloten als glas actief is, niet eerder.

Wat zie je als je klikt op 

bereid je installatie alvast voor

 


Ik krijg uitleg over dat zwarte kastje, maar niet hoe ik er aan kom


Hallo @Wouter171,

Die heeft de KPN monteur voor je in de bus liggen. Dus geen paniek, gaat allemaal goedkomen 😀.


Het lijkt mij hier toch om een d.h.z. installatie te gaan. Is er een afspraak ingepland met een installatiemonteur voor 7 oktober @Wouter171 ? Zo nee, toch maar even een belletje er aan wagen met de klantenservice via 0800-0402. 


Ja zelfinstallatie, geen afspraak.

Ik ga wel even proberen te bellen, bedankt!


Maar wanneer is deze glas aansluiting aangelegd @Wouter171 ? Als het een XGS-Pon betreft kun je niet zelf installeren i.v.m. activatie van de ONT. 


Maar wanneer is deze glas aansluiting aangelegd @Wouter171 ? Als het een XGS-Pon betreft kun je niet zelf installeren i.v.m. activatie van de ONT. 

Hallo @Chrizziey volgens de afbeelding die @Wouter171 gaat het niet om een XGS-PON, maar om een kastje voor het ‘oude netwerk’, al ziet dat kastje er net zo uit als de XGS-PON, maar daar staat bij het onderste lampje alarm en bij deze ethernet.

 


Hallo @Chrizziey volgens de afbeelding die @Wouter171 gaat het niet om een XGS-PON, maar om een kastje voor het ‘oude netwerk’, al ziet dat kastje er net zo uit als de XGS-PON, maar daar staat bij het onderste lampje alarm en bij deze ethernet.

Ja maar dat plaatje is op de website standaard. Er schijnen ook mensen met een XGS-PON aansluiting naar deze handleiding gestuurd te worden. Dus vandaar voor de zekerheid even de vraag. 


We zullen het meemaken @Chrizziey . Ik hoop dat @Wouter171 ons op de hoogte houdt.

 


De glasvezelaansluiting is een paar weken terug aangelegd. Afbeelding die ik stuurde had ik van internet gehaald, maar ziet er zo uit als bij mij thuis

Inmiddels klantenservice gesproken, er is geen installatiemateriaal naar mij onderweg en ook geen afspraak met een monteur ingepland.

Ik wacht het even af, ben ook een week op vakantie vanaf 8 oktober.

Bedankt zover!


Hi @Wouter171, welkom hier. 

Laat ons hier even weten of het morgen lukt. Anders ga ik dit voor je nakijken en eventueel een monteur inplannen.


 

Vandaag dus niks neer gehoord over mijn aansluiting. Had gehoopt dat ik het zelf zonder monteur kan doen?

 

 


Wat heeft u met dat kastje uitgespookt? 


Zo is die bij mij ook achtergelaten. Heb hem zelf maar netjes dicht gedaan. Overigens laten de aannemers wel eens wat meer open staan. Al drie nachten gezien verspreid over een maand dat de straatkast open staat. Dingen netjes dichtdoen is moeilijk :)


Hallo @Wouter171,
Je hebt dan inderdaad een XGS PON aansluiting gekregen en deze kun je niet zelf installeren. Hopelijk kan @Alex_P een gratis monteur aansturen om jouw aansluiting gereed te gaan maken. Deze hebben een XGS PON ONT in de bus liggen en deze kunnen hun plaatsen en activeren voor je. 


@Wouter171, zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Dan kijk ik even met je mee. 


Ik heb m'n profiel net bijgewerkt.